Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onko teillä kokeneemmilla suositella helposti oksennettavia ja oksennettaessa hyvältä maistuvia ruokia? :D
Tällä hetkellä oksennustahti on noin 5 kertaa päivässä, ja se näyttää kiihtyvän.
Moikka,
Asutaan tällä hetkellä Kiinassa miehen kanssa, ja koska maaperä, vesi ja ilma on saastuneita, mä olen aivan todella huolissani raskausajan ruokavaliostani. Vaikka söisin mitä, kaikessa on paljon aineita, joita ei siellä pitäisi olla. Yritän ostaa mahdollisimman paljon Euroopasta tuotuja tavaroita, vihannekset liotan puoli tuntia puhtaassa vedessä ennen kokkaamista enkä tietenkään syö mitään, mikä on muutenkaan kiellettyjen listalla.
Onko täällä muita ulkomailla asuvia?
Samaistun. En oo samalla mantereella, mutta kuitenkin kehittyvässä maassa. Suomessa nyt todennäköisemmin ei saa sitä listeriaa, vaikka vetelisi kaikkea, mistä sen mahdollisesti voisi saada. (Disclaimer: en rohkaise tässä ketään niin tekemään!) Täällä taas hygienia ja kylmäketjut ja kaikki on sitä luokkaa, että kieltämättä hirvittää.
Mekin liotetaan kasvikset etikkavedessä, kun ei ikinä tiedä, millä niitä on kasteltu ja miten säilytetty...
Mua kammoksuttaa makeutusaineet, kun tuntuu että niitä on joka paikassa ja mistään ei löydy selkeää listaa mitkä on turvallisia ja mitkä ei. Jostain löysin tiedon, että ainakin syklamaattia ja sakariinia pitäis välttää. Mites noi tavallisemmat aspartaami ja asesulfaami-k? Entä onko steviasokeri ok makeutuksessa? Varmaan paras on pyrkiä välttämään kaikkia keinotekoisia ja myös "maalaisjärkeä" saa käyttää, mutta olis silti helpottavaa saada tarkempaa tietoa. Tietääkö joku jonkun proteiinirahkan/-vanukkaan /-pirtelön/-juoman, jota vois hyvillä mielin käyttää muutamia pitkin viikkoa välipalana? Argh. Mä varmaan itse teen tästä liian vaikeaa, mut pliis jeesatkaa jos osaatte :D
Tällä hetkellä alas menee lähinnä paahtoleipä ja mehu, jotka tosin tulevat myös ylös. Näitä on syöty noin viikko. Mä olen aivan hirveän huolissani siitä, että saahan alkio kaikkia tarvittavia rakennusaineita näin yksitoikkoisella ruokavaliolla, vai pitääkö pakosti alkaa syödä muutakin ja toivoa, että ennen oksennusta jotain ehtii imeytyä?
Alkio ottaa kyllä sen minkä tarvii. :) Meniskö mehukeitto alas? Mehujää? Pinaattikeitto, tomaattikeitto? smoothiet?
Chiunque, tosi harmillista, että sulla on noin paha olla! Toivotaan, että helpottaa pian. Millä viikolla oot?
Onhan se äidin hoiviin lähtökin yksi vaihtoehto! Mun yksi tuttu oli aika pitkään kotimaassa, kun ei jaksanut erityisruokavalion, pahoinvoinnin ja pienen esikoisen kanssa.
Mut toisaalta syntyy siellä sunkin hoodeilla koko ajan terveitä lapsia :) Saasteista ja ruokamyrkytyksistä huolimatta.
Onko sulla muuten siellä mitään vertaistukea? Mulla on täällä just useampikin kollega saanut vauvan, sekä paikallisia että expatteja. Se rauhoittaa.
Mä oon nyt raskauden aikana yrittänyt syödä tasaseen tahtiiä, ja monipuolisesti; ennen lähinnä leipää, makarooniaja jauhelihaa. eli ei kovinkaan terveellinen ruokavalio :D nyt menee noin 3 tunnin välein marjoja, hedelmiä, kasviksia, täysjyvämakaronia, täysjyväleipää. eli tavallaan en paljoa muuttanut, mutta täysjyvätuotteet ja värit otin ruokailuun mukaan. Kyselen sit ekaa neuvolassa vitamiineista yms.. nyt siis viikkoja varmaan se 5+3.
Oon yrittäny kattoa, että sitä varmasti nyt ruuasta tulis. Kun ei neuvolaa varatessaankaan mitään sanoneet, että sitä pitäis hakea. Ja kaverikaan ei tuosta ollut kuullut, vaikka silläkin jo kaksi lasta on..Wendy ota ihmeessä nyt ainakin foolihappo käyttöön niin pian kuin suinkin! Vauva tarvitsee sitä hermostoputken sulkeutumiseen ja jos ei saa niin voi tulla kehitysvamma.