Raskausajan ruokavalio ja terveelliset elämäntavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lingon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kyllä syönyt parmesaania ihan tyytyväisenä. Sehän luokitellaan kovaksi juustoksi, joten ei pitäisi olla listerialle otollinen kasvualusta.

Älä..! Mä mietin tota juuston kovuutta, mutta sivuutin sen mielessäni sitten. Voi vitsti, mä varmaan lähen sitten käymään uuestaan kaupassa... :D :D

Haa, Selätintä valmistavalta yritykseltä itseltään kysytty käykö kapistus raskaana olevalle. Kuulemma käy kaikille terveille ihmisille. :) Se siis hankintalistalle seuraavaksi. :wink Sillä onkin hyvä pyöriä ja kattella samalla lasten kanssa PIkku Kakkosta :gen014

Pelottaa kilojen tulo! Oon sen jo hyvöksynyt että kiloja tulee lisää, eikä siinä mitään. Muuta musta tuntuu että mun naama on lihonnu!!! Oikeen pallo. Mun lähtöpaino oli ekassa neuvolassa 57,7 ja tänää se oli aamulla 59,9 kg... Varmaan on nesteitä paljon mutta apua :D Nyt tekemään terveellisiä ruokia ja vähän kattelee mitä syö.

Niin täytyy juoda. Siinäkin vaan ne huonot puolensa, tää vessassa ravaaminen ihan ilman runsasta juomistakin alkaa olee jo turhauttavaa. Julkisilla en oikeestaan uskalla edes liikkua. Siitä on tullut oikeen maanvaiva! Yöllä tulee herättyä joku 4-5 kertaa vieläkin. Rv 13+ jo. Noh, kai se helpottaa jossain vaiheessa :)

Saa nähä pääsenkö mä tälläkään viikolla sinne uimahalliin ja muutenkaan kaupunkiin kun monta asiaa hoidettavana ja vapaapäivänä pitää ottaa kuitenkin pitkät päikkärit ja huilata kun 5 työpäivää sit pitää taas vaihteeks jaksaa...

Kyllä mullakin näissä molemmissa raskauksissa "naamasta näkee", että oon raskaana. Ja koitan kyllä juoda riittävästi. Kyllähän raskauden aikana elimistössä on enemmän nestettä ja myös hormonit vaikuttaa, kai se joillaki vaa näkyy enemmän ku toisilla. Enkä ois painonnoususta huolissaan, ainakaa jos paino vielä alkaa 5:lla. No pituuttahan en tiedä, mutta anyway. Hoikille ihmisille kuuluukin tulla enemmän painoa kuin pyöreämmille. Ja jokaisella tuo painonnousu on yksilöllistä.

Rosaliina hmmmmm tuo selätin kuulostaa hyvältä. Vaikuttaako oikeasti se jenkkakahvoihin ?? Oon aina ajatellut, et jotenkin selkälihaksiin. Menee kyl ehdottomasti hankinta listalle, jos tehoaa. :) taas viisaampi foorumin ansiosta ;)

Selkään pääasiassa, mutta tehoaa myös kylkiin. :) Justiin googlettelin mistä sais halvimmalla, ja törmäsin halvempiin vaihtoehtoihin. Esim. Iron Body-merkkinen lauta on samanlainen mutta paljon halvempi! Ei oo saatavilla niin herkuissa väreissä, mutta jos 30e säästää siinä niin mikä jottei. ;)

Tässä brändin kotisivu... http://selatin.fi/

Noi "jenkkakahvoiksi" nimitetyt lisäpainot voi varmasti korvata ihan käsipainoilla. Meiltä löytyy moiset, lyhyet tangot + eri painoisia levyjä. Niistä saa hyvin lisäpuhtia reeniin, ei tarvihe erikseen ostaa. :) Ja toi lauta on niin kätsä potkasta vaikka sohvan alle kun on valmista, tädin luona oon päässyt tuota kokeilemaan. :)

Toi selätin on varmaan hankittava! Mun selkä ja kyljet on tulessa, niin kipeenä on jo! Huomenna alkaa mun terveysruokailu ja liikkuminen, eihän tästä muuten tuu mitään... Tosin toi liikkuminen on jääny ton väsymyksen takia vähälle. Väsytti aiemmin paljon ja sitten se meni viikoks pariks pois ja nyt taas rv 13+ armoton väsy ja huono-olo jatkuu vaihteeks.

Tänää on pirtee aamu ei muuta kun uimahalliin jota oon suunnitellu koko syksyn samalla käyn kattomassa mammahousuja ja käyn lasten kirppiksellä ellen uuvahda sitä ennen. Öö meillä oli eilen töissä jo jouluruoka mä en tienny mitä pystyin syömään. Raa'at kalat tietty missasin mut muuten söin kyllä hyvällä ruokahalulla... Tuskin se ny vauvalle kauhee paha on kun perunaa ja porkkanaa nyt ainakin kaikki syö mut entä rosollia punajuuri? Vauvoiltahan se on kielletty mun entä odottavista äideiltä?

M85 mulla myös ollu väsyn ja pahoinvoinnin takia liikkuminen just lyhyitä kävelylenkkejä. Nyt saattaa olla olo kohenemassa.... Niin josko sais tsempattua tota liikkumistakin...

Mulla on kyllä liikkuminen ihan nollassa, kun kaikenlainen ponnistelu pahentaa huonoa oloa entisestään. :sad001
Ja syön kumminkin koko ajan, jottei verensokerit pääsisi tipahtamaan, kun siitäkin seuraa sitten oksennus. No, tämähän on tuttua jo esikoisen ajalta. Kai tässä on taas asennoiduttava kaksoisleukaan ja mega-alleihin.

Sattumalta huomasin, että huomiseen asti on Citymarketissa Iron Body Twisterit -30%! Eli hintaa jää alle 28€. Kävin sitten ostamassa itselleni pinkin laudan! :) Nyt pääsee kieppumaan!! Nopeasti se tuntuu hartioissa, selässä ja kyljissä kun sillä vääntelee (osansa voi tehdä sekin, että eilen illalla kävin salilla ja lihakset muutenkin ilmottelee siis nyt itestään).

Oon sillä tänään kaks kertaa pyörinyt jonkun 10min kerrallaan. Vaikuttaa hyvältä!! :) Eikä vaadi kovin kummoista uhrautumista iteltään nykästä sitä lautaa sohvan alta ja hypätä kyytiin samalla kun lapset kattoo vaikka Pikku Kakkosta. :D Sillä saa aika monipuolisesti harjoitettua lihaksia vaihtamalla vähän asentoa. Vaikuttaa myös esim. hartioihin -en olis uskonut!
Huutonetissä on muuten yks Iron Body Twister myynnissä, lh. 15€. :)

Eilen kävin taas sählyssä ja ai että oli KIVAA pelata!!! Eli kyllä se edellisviikkoinen tukaluus ja ahistus johtui ihan vaan siitä pizzan aiheuttamasta turvotuksesta.:laughing002
Meillä on niin mahtava porukka (miehiä ja naisia, eri ikäisiä), kaikki tunnetaan toisemme hyvin ja ollaan vuosia pelattu yhessä, niin uskallan varmaan pelailla sinne puoliväliin asti näillä näkymin. Ei tarvi pelätä, että jos joku ei huomioikaan mun olotilaa, vaan käy kropalla päälle. Nyt jo miesväki välillä väistää mua armollisesti.:wink
Ja se on niin supertehokasta liikuntaa, nopeatempoista ja sujuvaa peliä 1,5-2h kerrallaan. Tulee niin ikävä sitten kun joutuu jäämään tauolle...!!!

Mulla uus yritys tällä viikolla käydä siellä uimahallissa vapaapäivänä...

Nostan kyllä Rosalina sulle hattua että jaksat noin nopeatempoista liikuntaa harrastaa :) mulla on ainakin jo vähän lyllerö olo vaikka elopainoa eikä raskausviikkoja vielä kovin paljon löydykään! Huomaa että hengästyttää jo helpommin, eikä tämä yrjöttävä olotilakaan kyllä antaisi periksi mitään kovin rankkaa liikuntaa harrastaa.

Aikaisemmissa raskauksista olen ratsastanut + 20 viikolle, mutta nyt hevoseni ollessa toisaalla hoidossa, itseni liikutus on kyllä jäänyt aika kevyelle :wink Onneksi nuo kaksi pikkuista pitävät huolen ettei tämä äippä ihan sohvalle jää makaamaan!

Takaisin