Raskausajan ruokasuositukset

Viime raskaudessa viimeisellä kolmanneksella sain radi-diagnoosin, tuli kyllä hieman puskista mutta sen myötä rukkasin ruokavaliosta kaikki herkut pois, ne vähäisetkin eikä ylityksiä mittauksissa tullut.
Heti plussattuani palasin taas samaan kurinalaisuuteen jotta ei ainankaan syömisistä tule sanomista. Ei kyllä tee mielikään mitään herkkuja, ei suolaista eikä makeaa. Helppo noudattaa rajoituksia kun mikään ei maistu :Face With Tears Of Joy:
 
Mun pitää varmaan koettaa suunnitellusti muuttaa ruokarytmiä, kun puolison kanssa on totuttu saamaan energiat syömällä 2 suht. isoa lämmintä ateriaa päivässä (mulla lisäksi aamupuuro, koska siedän aamupäivänälkää niin huonosti). Mutta nyt toi iso annos kerralla aiheuttaakin etovuutta, joten pitänee ryhtyä jakamaan omasta annoksesta osa johonkin pikkukippoon, valmiiksi seuraavan ateriavälin välipalaa varten.
 
Mun pitää varmaan koettaa suunnitellusti muuttaa ruokarytmiä, kun puolison kanssa on totuttu saamaan energiat syömällä 2 suht. isoa lämmintä ateriaa päivässä (mulla lisäksi aamupuuro, koska siedän aamupäivänälkää niin huonosti). Mutta nyt toi iso annos kerralla aiheuttaakin etovuutta, joten pitänee ryhtyä jakamaan omasta annoksesta osa johonkin pikkukippoon, valmiiksi seuraavan ateriavälin välipalaa varten.
Täällä sama. Isot lämpimät ateriat ei oikein uppoa.. ja jos syö liikaa niin tulee huono olo
 
Mun pitää varmaan koettaa suunnitellusti muuttaa ruokarytmiä, kun puolison kanssa on totuttu saamaan energiat syömällä 2 suht. isoa lämmintä ateriaa päivässä (mulla lisäksi aamupuuro, koska siedän aamupäivänälkää niin huonosti). Mutta nyt toi iso annos kerralla aiheuttaakin etovuutta, joten pitänee ryhtyä jakamaan omasta annoksesta osa johonkin pikkukippoon, valmiiksi seuraavan ateriavälin välipalaa varten.
Joo minullakin sama, hieman totuttelua taas näissä ”hiiren annoksissa”. Tuntuu että vatsa on heti täynnä ja jos yhtään liikaa syö niin tulee huono olo joka sitten kestääkin pitkään.
 
Joo minullakin sama, hieman totuttelua taas näissä ”hiiren annoksissa”. Tuntuu että vatsa on heti täynnä ja jos yhtään liikaa syö niin tulee huono olo joka sitten kestääkin pitkään.

Täällä samaa ja lisäksi tuntuu kuin ruoansulatus olisi jotenkin hidastunut, varsinkin iltaisin. Esim. eilen söin suht. tukevasti noin 3 tuntia ennen nukkumaanmenoa, ja vielä nukkumaan mennessä oli sellainen tukala täysi olo, joka häiritsi nukahtamista. Yleensä tuossa ajassa olisi hyvin ehtinyt ruoka laskea. Tämä toistunut jo useana päivänä ja nimenomaan iltaisin - lounas ei aiheuta samaa. Outoa!
 
Mites punajuuri ja rucola, eikös niissäkin ollu jotain mikä on kiellettyä?
 
Mites punajuuri ja rucola, eikös niissäkin ollu jotain mikä on kiellettyä?
Punajuuri: käytä vain kunnolla kypsennettynä.
Rucola: ei suositella käytettäväksi suuren nitraattipitoisuuden vuoksi.
Ja näin keväällä on muistettava joidenkin herkku eli korvasieni: huolellisesta esikäsittelystä huolimatta raskauden aikana korvasieni- aterioiden nauttimista ei suositella, koska myrkkyjäämät kasautuvat elimistöön.
 
Oho! Rucolaa en oo muistanutkaan varoa. Pistetään kiellettyjen listalle siis.
 
Söin äsken salatin mihin laitoin rucolaa. Itse meinaan seurata ruokaviraston ohjeet mitä saa syödä ja mitä ei kannata syödä. Sillä muuten jos meinaa googlaa kaiken mitä suuhunsa laittaa niin tulee siihen tulokseen että vain vesi ja ilma on ainoa asia mitä voi syödä ja juoda koko sen 9kk aikana. Ja sekään ei välttämättä ole hyvä sillä ilmassa voi olla pölyä ja saasteita. Ja hanavedessä voi olla myös kaikkea mitä ei saa juoda.
 
Mä olen ravintoloissa ja kahviloissa ongelmissa, kun en muista mitä saa ja mitä ei saa syödä. No toivottavasti ei mitään pahempaa ole mennyt. Joskus mietin kyllä että onko tuoretuotteet seisseet kuinka pitkään 😬
 
Saako ranskalaisia ja hampurilaisia ? 🙈 Mun todellakin pitäisi syödä hyvin kaikki riskit huomioon ottaen, mutta ällö olo ei yhtään ohjaa syömään vihanneksia. Hampurilaiset uppoaisi vaikka joka päivä. Onneksi myös jogurtti ja kylmät marjat sekä ruisleipä. Mutta haastavaa on.
 
Saako ranskalaisia ja hampurilaisia ? 🙈 Mun todellakin pitäisi syödä hyvin kaikki riskit huomioon ottaen, mutta ällö olo ei yhtään ohjaa syömään vihanneksia. Hampurilaiset uppoaisi vaikka joka päivä. Onneksi myös jogurtti ja kylmät marjat sekä ruisleipä. Mutta haastavaa on.
Minä oon ainakin syönyt kyselemättä.. 😂🙈
 
Saako ranskalaisia ja hampurilaisia ? 🙈 Mun todellakin pitäisi syödä hyvin kaikki riskit huomioon ottaen, mutta ällö olo ei yhtään ohjaa syömään vihanneksia. Hampurilaiset uppoaisi vaikka joka päivä. Onneksi myös jogurtti ja kylmät marjat sekä ruisleipä. Mutta haastavaa on.
Syöt juuri sitä mikä pysyy sisällä ja parhaiten uppoaa, olkoon se sitten vaikka niitä hampurilaisia ranskalaisten kera. Tsemppaat sitten kun olo helpottaa. Keskimäärin huonovointisuus kuitenkin loppuu ennen puolta väliä.
 
Takaisin
Top