Raskausajan ruokasuositukset on tuttuja ja aikalailla niitä noudatan pieniä poikkeuksia lukuunottamatta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Toi kahvi kans jonkin verran on alkanu täällä etomaan, oon korvannu sen aamusin mustalla teellä ja joskus töissä oon ottanut kahviautomaatista kahvin jossa minimivahvuudet kofeiinia mutta toi joulu kanssa mietityttää, miten olla syömättä graavilohtaKahvi jäi pois jo ennen plussaa. Jotenkin sekin rupesi etomaan. Teetä juon jonkin verran tai sitten ihan vaan kuumaa hunajavettä
Jouluhan se kaikista vaikein on, ainakin itselle. Kaikki ihanat juustot, lohet ja mäti. Eiköhän tästä silti selvitä taas.
Mulla kans toi graavilohi tekee tiukkaa. Yks ehdoton suosikki jota aina mättäny naamaan ja muistan jo esikoisen ajalta miten tuskaa oli olla ilman Ja kaikki tietää mun mieltymyksen siihen niin pakko varmaan jo jouluna kertoo raskaudesta koska taatusti ihmettelisivätToi kahvi kans jonkin verran on alkanu täällä etomaan, oon korvannu sen aamusin mustalla teellä ja joskus töissä oon ottanut kahviautomaatista kahvin jossa minimivahvuudet kofeiinia mutta toi joulu kanssa mietityttää, miten olla syömättä graavilohta
Kiitos vinkistä, mutta en usko että sitä pystyy mitenkään korvaamaan pitää vaan koittaa olla ilmanKokeilkaa graavilohen tilalla porkkalaa
Mulla kans toi graavilohi tekee tiukkaa. Yks ehdoton suosikki jota aina mättäny naamaan ja muistan jo esikoisen ajalta miten tuskaa oli olla ilman Ja kaikki tietää mun mieltymyksen siihen niin pakko varmaan jo jouluna kertoo raskaudesta koska taatusti ihmettelisivät
En mä varsinaisesti tarkoittanutkaan, että korvaamaan mutta jos tilalla haluaa kokeilla jotain uutta. Oli positiivinen yllätys itelle viime joulunaKiitos vinkistä, mutta en usko että sitä pystyy mitenkään korvaamaan pitää vaan koittaa olla ilman
Itse ajattelen että parempi pelata varman päälle, raskaus on kuitenkin niin väliaikainen tila että ne muutamat kuukaudet kestää vaikka olisi vähän rajoituksiakin suurin osa suosituksista on kuitenkin laitettu sen takia että jossain tuotteessa on hyvin pieni riski, joka kuitenkin toteutuessaan voisi olla todella vakava. Esim juuri listeria ja toksoplasma.Mä oon jotenkin todella vastentahtoinen koko ruokasuosituksista ja vitamiineista yms..mun mielestä suurinosa suomen rahoituksista on koska ei ole turkittu niin ei saa syödä. Huoh ja ulkomailla paljon vapaampaa ja enemmän tutkittua. Voin allekirjoittaa jenstein:in sanat täysin kroppa tietää mitä tarvitsee. Ja kun syö monipuolisesti ja terveellisesti en ymmärrä miksi purkista pitää vitamiineja kitata, on niitä terveitä vauvoja ennenkin syntynyt(varmaan enemmän kun nykyään)
On kai esim foolihapolla tutkittu yhteys hermoputken sulkeutumishäiriöön ja d-vitamiinin puutteella esim. ms-tautiin. Toki aina voi syntyä terveitä lapsia ilman lisiäkin mutta ei tupakoitsijakaan välttämättä sairastu keuhkosyöpään. Raskaus kuitenkin myös muuttaa monia tarpeita, esim raudanpuutetta esiintyy monipuolisesti syövilläkin.Mä oon jotenkin todella vastentahtoinen koko ruokasuosituksista ja vitamiineista yms..mun mielestä suurinosa suomen rahoituksista on koska ei ole turkittu niin ei saa syödä. Huoh ja ulkomailla paljon vapaampaa ja enemmän tutkittua. Voin allekirjoittaa jenstein:in sanat täysin kroppa tietää mitä tarvitsee. Ja kun syö monipuolisesti ja terveellisesti en ymmärrä miksi purkista pitää vitamiineja kitata, on niitä terveitä vauvoja ennenkin syntynyt(varmaan enemmän kun nykyään)
Kyllä mua ainakin on molemmissa raskauksissa ibuprofeiinia kehotettu välttämään. Sairaanhoitajaäitini myös puhuu, että sitä ei varmaan enää päästettäisi reseptivapaana markkinoille, jos nyt keksittäisiin.oon itse asiassa samaa mieltä teidän kaikkien edellisten viesteistä mun viestin jälkeen eli minustakin noi rajoitukset on välillä vähän hurjia, perustelut kun on monessa luokkaa ”älä syö tätä luonnontuotetta koska ei ole tarpeeksi tutkittu sen vaikutuksia”. ymmärrän tosi hyvin toksoplasman ja listerian riskit ja niitä en lähtis haastamaan. mut esim ibuprofeiini ja myös parasetamolissa on mahdollisia pitkäaikaishaittoja ja niistä ei sit puhuta kovinkaan vakavasti.