Raskausajan ruokamieltymykset

Hirvee salmiakkihimo iskenyt! Pakko saada vähän salmiakkia joka päivä! Normaalisti en ees tykkää salmiakista. Onkohan siitä vaaraa? Katoin verenpaineet ja ne oli ainakin normaalilla tasolla. :rolleyes:
 
Tällä hetkellä kaupasta löytyy minneolan mandariineja ja voi että niitä vois syödä kokoajan! :)) On kyllä ollu mukava huomata että itellä ei tuota ällötystä juurikaan ole ollut. Normaalia ruokaa pystynyt syömään aikalailla normaalisti läpi näiden parin kuukauden :)

Juu, minneola mandariinit! Ne menee alas ja niitä mies on saanu raahata mulle kaupasta jo muutaman pussillisen :D
 
Voi ei! Mulla tuli himo juustonaksuihin. Todella outoa näitten olojen kans :eek: Menny koko pussi nyt eilisestä illasta.
 
Angii mulla kans hirvee salmiakin nälkä koko ajan. Itellä toki verenpaineet tosi alhaalla ja lääkärikin sano ettei tekis pahitteeksi nappailla välillä salmiakkia varsinkin ku tulee heikotus ja pyörrytys!
 
Ei siitä salmiakista/lakritsista tosiaan ole mitään haittaa, ellei syö kerralla kilon pussia ja omaa jo valmiiksi korkean verenpaineen. :D

Minulla verenpaine on aina ollut alhainen ja ylös noustessa piti olla varovainen etten niiltä sijoiltani kaatunut suoraan lattialle. Tähän lääkäri kehottikin (ennen raskautta tosin) syömään hyvällä omalla tunnolla lakritsia, kun ei tupakointiakaan saa suositella ammattinsa puolesta. :D
 
Juustovoileivät tomaattiviipaleilla. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla ollut aina normaalit verenpaineet, nyt kuitenkin raskaus madaltanut niitä selvästi. Kun syön vähän salmiakkia niin olo kohenee eilä heikota/oksetakaan niin paljon. Luulen et mun kroppa on nyt salmiakin puutteessa koska normaalisti en koskaan osta salmiakkia! :wink
 
No niin tänään se iski... Salmiakkihimo :eek: mulla ei ole kahdessa aikaisemmassa raskaudessa tehnyt yhtään mieli salmiakkia, mut nyt se tuli...
 
Kymmenen viikon ruokahaluttomuus/pahaolo/väsy on tipo tiessään :-D:-D:-D:-D
Tänään tein muusia,lihapullia ja nakkikastiketta:-D niin ja porkkanaraastetta..kahvi ei mee vieläkään alas,mutta coca cola zero paremmin:-D
Mies yllätti eilen ( oon puhunu kauan että olispa mämmiä jo kaupas) no se toi eilen♥
 
Nälkä. Aivan jäätävä nälkä. Puolentoista tunnin välein. Vielä viikko sitten ajattelin, että ihan mahdotonta lihoa kahtakymmentä kiloa KUN SYÖN IHAN TAVALLISESTI, mutta tervetuloa tosiaan pohjaton ruokahalu. Ei todellakaan yksi jogurtti tai hedelmä auta yhtään.
 
Täällä myös ihan hillitön nälkä vähän väliä. Pitää syödä 1-2 tunnin välein, että pysyy huono olo loitolla ja ne määrät on jotain kamalia. Jos vedän vaan omenan, niin olot tulee takas jo vartin päästä. Ei olis kyllä varaa lihoo nyt tässä raskaudessa enää, ku on aiemmat vielä karistamatta :eek:
 
Neuvolantäti sanoi mulle kans ettei lihomista suositella..eikä sitte laihtumistakaan..se on kyllä huvittava täti:-D
 
Hesburgerin kanatortilla/wrap. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt pitää kyllä hetkeksi unohtaa mieliteot kun sokeri rasitus keskiviikkona..
 
Mulla ei oo oikeestaan mikään normi ruokavalioon kuuluva ruoka/herkku ällöttäny, paitsi suklaata ei oo tehny ollenkaan mieli. Tahtoo aivan liian hyvin maistua kaikki. Etenkin ruisleipää runsaalla juustolla mikrotettuna voisin syödä vaikka kuinka paljon. Nyt uutena hommana tekis aina iltasella mieli erilaisia puuroja, kuten mannapuuroa ja "silmäpuuroa" eli sitä Helmi-suurimopuuroa. Aamuisin ei puurot kyllä maistu edelleenkään. Nuo Hesen juustohampparit menis vaikka kuinka hyvin kans alas, onneksi mies pitää vähän rotia ettei ihan jokaseen houkutukseen sorru...
 
Arnoldsin Veggie toast on ihanan suolainen. Aurinkokuivattua tomaattia, fetajuustoa, artisokansydäntä... Nam. :)
 
Meillä just uunissa tulinen tonnikala-tomaatti lasagne... Kohta pääsee syömään! :p
 
Isle oli pakko käydä heti tekemässä pari leipää juuston kera kautta micron, ku luin sun kommentin :D
 
Takaisin
Top