Raskausajan ruokamieltymykset

idasofia

Satasella mukana keskusteluissa
Onko täällä elokuisten odottajilla ilmennyt tiettyjä mielitekoja tai vaihtoehtoisesti vastenmielisyyksiä joitain ruokia/ruoka-aineita kohtaan?

Näin joulun aikaan huomasin että itseäni lähes yököttää rakastamani jouluruoka (laatikot, kinkku, kalat, joulutortut yms.) ja tilalle on tullut aivan uskomaton himo hapanmaitotuotteisiin. Piimää voisin juoda litroittain, turkkilainen jogurtti kelpaisi lounaaksi ja päivälliseksi, aamupalaksi ja iltapalaksi voisin syödä maustamattomasta jogurtista ja marjoista tehtyä smoothieita. :D
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tuntuu olevan niin, et kaikki mitä normaalisti söisin, niin yököttää (kana, turkkilainen jugu marjojen kanssa, ruisleipä). Ja kaikkee tosi suolaista tekisi koko ajan mieli. Mutta pääasia, että jotain tässä vellovasta ällöolossa menee alas.
 
Suolainen ruoka maistuu ja taas makea ei ollenkaan. Erityinen himo on nyt sipseihin sweet chili dipin kera! :p
 
Mullekaan ei makea uppoa, pahentaa vain tätä kuvotusta. Aiemmissa raskauksissa rakastin hedelmiä ja maustamattomia hapanmaitotuotteita. Jälkimmäisiä en muutoin tykkää syödä. Nyt tällä kertaa hedelmät kyllä uppoaa mutta maitotuotteet (juustoa lukuunottamatta) ei. Sen sijaan himoitsen kaikkea suolaista, esim makukurkkuja ja suolakeksejä. Ja kun luin Angiin vastauksen aloin himoita tuota dippiä! :D
 
Täällä kans makea tökkii vaikka normaalisti herkut kyllä maistuu :grin Suolainen ruoka ja hiilarit maistuu, samoin hedelmät. Amerikkalaistyyliset grilled cheese sandwichit on herkkua :) Nyt uutena juusto-quesadillat guacamolen, salsan ja creme fraisen kanssa. Mies joutu kauppaan heti joulunpyhien jälkeen ostamaan aineksia :grin Katotaan, mitä alkaa tekemään mieli seuraavaksi.
 
Tällä hetkellä eniten tuntuu että ruisleipä ja appelsiinimehu on aika jees :) jouluruoka ei mullakaan maistunu eikä juustot,mille oon normaalisti aivan perso. Samoin suklaa ei ole maistunu!! Karkeista kaikki kirpeät hedelmäiset on sairaan hyviä. Samoin sipseistä sourcream ja onion rules... :D
 
Täällä oli pakko ostaa sipsiä ja sweet chili dippiä.. Mitään oikeeta ruokaa ei tee mieli. Mies ehotti et syyään nyt illalla jouluruokia pois, yäk! Aion pärjätä näillä sipsuleilla :grin
 
Me syötiin jouluruokia pois..varmasti kahvia alkaa tekemään mieli sitte ku pitääs mennä nukkumaan:-D
 
Tääl on tullu vedettyä eniten cokista, porkkanoita, maustamatonta jugurttia sekä suolakeksejä tuorejuustolla. Mikään lämminruoka ei houkuta yhtään. Kahviakaan ei oo tehny mieli yhtään, ihme kyllä.
 
Kahvi on mulla ollut jo monta viikkoa totaalinen nou nou. Ennen meni monta kuppia päivässä ja nyt kylässä se pieni kohteliaisuuskuppikin tekee todella tiukkaa. Ekassa raskaudessa kahvi maistui melkein liiankin hyvin, joten jännä ero tämäkin :)
 
Bessie, mulla ihan sama totaaliällötys kahvista! Tytön kans oli sama, pojasta ei, joten sen perusteella meille voi povata tyttöä :)
 
Tänään eka päivä kun on etonut aamusta asti. Näin mainoksen bistro- minipatongeista ja mies sai nyt lähteä kauppaan hakemaan niitä ja greippilimua kun tuli niin kova hino niihin ja oikeen mitään en oo koko päivänä pystyny syömään! :grin
Tuolla se nyt rapsuttelee auton ikkunoita pakkasessa, ihana mies! :rolleyes:
 
Täällä menee päärynälimua ja maustekurkkuja,plus kananmunat ja maustettu rahka (Valion) :)
 
Meidän ruokalista on ollut keittopainotteinen :grin Lauantaina tein lohikeittoa, josta söin vain muutaman perunan ja kaiken liemen. Sunnuntaina keitin jauhelihakeiton, josta myöskin lautaselle päätyi vain perunan palasia ja paljon lientä. Tänään lounaaksi olin kaupasta ostanut pinaattikeittoa (joskin onkohan pinaatissa liikaa sitä a-vitamiinia??), kun lounasravintoloitten listat eivät hetkauttaneet edes ajatuksen tasolla. Karkkia voisin syödä vaikka kaksin käsin, samoin appelsiinimehu maistuu :p Myös hyvä ja nopea välipala on mustikkakeitto :laughing002
 
Joulusuklaat on edelleen syömättä kaapissa! Mikään imelä ei maistu. Appelsiinimehu ja kaikki suolainen taas maistuu :)

Ja olo on sellainen et koko ajan on nälkä, mut sitten kuitenkin ei mahdu kuin vähän kerrallaan..
 
Appelsiinimehu ja klementiinit seka vaalea leipa menee alas. Mutsi vinkkasi apteekin salmiakin helpottaneen hanen raskauspahoinvointiaan, mulla on vaan turkinpippureita, mutta kyl nekin tuntuis jeesivan. :)
 
nyt on alkanut etoa sopivasti joulumässäyksen jälkeen. ajatuskin kinkusta tms. raskaasta ruoasta ällöttää. parhaiten menee alas kaikki tuore ja raikas, eli hedelmiä ja vihanneksia kuluu. suklaa oli joulunajan ihan hyvää, eilen söin pari palaa ja heti alkoi etoa. Jugurtti ja viili on tosi pop, ja olen alkanut taas juomaan maitoa, mitä en ole vuosikausiin tehnyt... jostain syystä kaupungilla nälkäisenä ranskalaiset ja majoneesi oli yhtäkkiä hirveen hyvä juttu ja maistui ihanalle.
 
Takaisin
Top