Raskausajan ruokamieltymykset

Jos ennen on monesti pitänyt miettiä, että mitäköhän ruokaa tänään tekisi mieli, niin nyt mulla on päässä lista monelle tulevalle päivälle jo valmiina. Oikeastaan kaikki, mitä normaalistikin syömme, uppoaa tai lähinnä himottaa myös nyt: intialaista, pastaa erilaisilla tomaattikastikkeilla (viimeksi oli pakko saada sinne "liha"pullia soijasta), makaronilaatikko, uunijuurekset... Ja välipaloja menee usein: viiliä, leipää, pähkinöitä... Mähän silloin joulun aikaan sain heti +2 kg, kun jouluruuatkin maistui paremmin kuin hyvin, ja oon vähän pelännyt, että paino nousee holtittomasti, kun oon sairastanut jo monta viikkoa eli liikunnat nollassa, mutta nyt noista joulukiloista on onneksi jäljellä enää toinen. Jotenkin pelkään raskausajan diabetestä ym, ja haluaisin siksi syödä terveellisesti, mutta en kyllä oo pystynyt herkuistakaan kieltäytymään. Leipoa voisi joka päivä ainakin nyt sairauslomalla, kun aikaa on :p
 
Täällä ei edelleenkään mee alas muuta kun vasleaa leipää, hedelmää ja smoothieta. Nuudelia oon saanut alas kerran päivässä. Omenamehu ja vichyvesi on parhaita! Mies raukka ei oo päässyt kokkailee pariin viikkoon mitään kun en kestä ruuan hajuakaan. Lauantaina tulee vieraita ja nyt pitää miettiä mitä voi tarjota kun ei sais olla mitään haisevaa et mäkin pystyn pöytään istumaan! :grin
Ja siis mähän rakastan kokkailua ja hyvää ruokaa normaalisti..!
 
Täällä aamuinen etova olo on jo vähän helpottanut.
Hapanmaitotuotteet maistuvat edelleen parhaiten ja lämmin ruoka on suuri EI. Välillä saattaa tehdä mieli esim. Billy's pizzaa, mäkkärin juustohampurilaista tai grilliltä hodaria, mutta siinä kaikki lämpimät "ruoat" joita voisin kuvitella syöväni. Välillä pelkkä keittiöön meno saa aikaan järkyttävän oksennusrefleksin. Voitte myös kuvitella, kuinka helppoa oli heittää lasagnen (teen siis mielelläni ruokaa, mutta uunista tultua en pysty edes sitä katsomaan..) jämät pois, sillä valehtelematta koko poisheittoprosessi kesti monta minuuttia, kun vessassa piti käydä yökkimässä.

Tavallisesti myös makea maistuu hyvin, mutta nyt ainoaksi makeanlähteeksi kelpuutan hedelmät! Kävinkin äsken kaupasta hakemassa ison kauppakassillisen päärynöitä, verigreippejä, banaaneja, omenoita, appelsiinejä ja omenoita! :D
 
Muokattu viimeksi:
Mulla myös nuo kauppareissut tuottaa suurta tuskaa. En oo ennen tajunnut että kaupassakin haisee ruoka mutta näin se kulkaas on! Ostokset hoidettava nopeesti ja tiettyjä hyllyjä ei voi vilkaistakaab, kuten oikeaa ruokaa sisältäviä hyllyjä! :wtf:
 
Edelleenkään lämmin ruoka ei juurikaan maistu. Tänään söin lounaalla lämminsavulohi salaatin Picnicissä ja sehän tuli sitten ylös samantien.

Mutta ei maistu enää myöskään ne pizzat, vaaleat leivät yms, jotka joku aika sitten olivat ainuita joita sain alas. Että jotain edistymistä tapahtunut! :) Nyt syön juuri varrasleipää meetwurstilla ja suolakurkulla. Aatelkaas, olin pari vuotta sitten vielä kasvissyöjä. Sen jälkeen olen syönyt lähinnä kanaa ja kalaa, mutta nyt nekin niin tökkii. Oivoi, haluaisin niin mun normaalin ruokamaun takaisin ja pian! En voi edes uskoa, että meetwurstia syön :yuck:

Maustamaton jogurtti menee mansikoiden tai ananaksen kanssa! Mustikat taas tökkii tosi pahasti!
 
Eilen mun oli pakkko vetää makeaa. Olin syönyt ja juonut ihan riittävästi. SIlti sellainen heikko olo ja söin pitkästä aikaa suklaata. Johan nälkä katosi. En kauheasti nauttinut suklaasta. Suolainen on nyt jees esim suolakurkut ja perunat.
 
Ei tee lämmintä ruokaa mieli,mutta jotain kevyttä:-D tänään teki mieli mämmiä kja kermaa ja daim kakkua:-D
 
Mulla se paha olo on jo helpottanu. Kahvia en kyllä edelleenkään voi juoda, ennen raskautta sitä menikin vain kaksi kuppia päivässä. Luin tätä ketjua nii alkoi tehä mieli nakkikeittoa.. täytynee huomenna tehdä :D työskentelen ruokakaupassa niin välillä vähän on tukalaa töissä kun nousee oksennus kurkkuun. Siis jauheliha haisee ihan kamalalle. Hyi yök en ees muista millon olisin ostanut jauhelihaa.. maitoa menee litra päivässä, ennen meille riitti litra viikkoon :D aamukaakao on pakko saada tai päivä on pilalla :D
 
Hyh, mikään liha, kala, kana tai normiruoka muutenkasn ei maistu. Ei myöskään kasvikset. Täällä taas yritän väkisin jyrsiä aamupalaleipää vaikka äsken oksensin. Olo kuitenkin helpottaa hetkeksi kun saa jotain syötyä o_O
 
Nyt on tullut himo tuoreeseen ruisleipään! :) Ja jos ei sitä ole saatavilla, niin varrasleipää sitten! Lämmin ruoka ei vieläkään houkuttele, eikä salaatit tai kasvikset.
 
Angii, mukava kuulla, että pahoinvointi alkaisi ehkä helpottaa :) toivottavasti saisit tuosta B6-vitamiinista avun!
 
Huomenna käytävä hakemassa itsellekin tuota beekutosta!! :) Mahtavaa Angii, että auttanut sulla!
 
Mulla ei ole juurikaan ollut mitään ruokamieltymyksiä tai -inhokkeja. Mutta viime aikoina olen huomannut, että SINAPPI haisee äärimmäisen vastenmieliseltä!!! Yäääääk!
 
Tällä hetkellä kaupasta löytyy minneolan mandariineja ja voi että niitä vois syödä kokoajan! :)) On kyllä ollu mukava huomata että itellä ei tuota ällötystä juurikaan ole ollut. Normaalia ruokaa pystynyt syömään aikalailla normaalisti läpi näiden parin kuukauden :)
 
Lämmin ruoka on nounou, ällöttää jo pelkkä ajatus. Töissä vedän lounaaksi salaattia ja jugurttia. Jätski maistuu ja hedelmät. Oikeastaan kaikki kylmä menee...
 
Takaisin
Top