Raskausajan ruokamieltymykset

Mulla on kans ollu välillä kauhea salmiakkihimo, varsinkin alkuraskaudesta. Olen yrittänyt vältellä syömästä sitä, mutta pari kertaa olen sortunut. Mulla ei ole korkea verenpaine, enemminkin matala ainakin nyt raskauden aikana, eli ei sinänsä ole vaaraa, vaikka joskus salmiakkia söisinkin.

Toinen mitä on tehnyt mieli on kiivi. Sain tietää vasta hiljattain, että kiivi auttaa ummetukseen ja on muutenkin tosi terveellinen hedelmä (http://www.pronutritionist.net/kokeile-kiivia/).

Kai se elimistö sitten viestii, mitä kannattaa syödä. :grin
 
Apua, olenko minä ainut, kellä nyt ei ole mitään erikoisia himoja ruokiin? :anyone Syön samalla tavoin kuin aiemminkin, kerran viikossa herkkupäivä. Mutta ei sekään tarkoita mitään älytöntä mättämistä aamusta iltaan :dead: Oon ajatellut, että en normaalistikaan mässäile erityisesti niin ei raskauskaan siihen "oikeuta". Itse säästyin suuremmilta pahoinvoinneilta niin on ollut helppo pitää normaalit ruokarytmit.
 
Mun uusin himotus on corn flakesit ja kylmä maito. En oo pitkään aikaan syönyt muroja, nyt ne on ihan paras aamu- tai välipala. Muuten syön kyllä normaalisti nyt kun paha olo on hellittänyt.
 
Evemoi, et oo yksin :) Mullakaan ei oo ollut mitään sen kummempia ruokahimoja. Ihan alussa hiilarit maistu enemmän kun normaalisti, mutta pääasiassa oon mennyt aika samanlaisilla ruokatottumuksilla kun ennen raskauttakin. Toki oon lisännyt ruokavalioon vähän enemmän maitotuotteita kalsiumin takia. Peruskotiruokaa syön ja herkkuja aika harvakseltaan :)
 
Ei ole ollut mitään ruokahimoja täälläkään. Alkuvaiheessa huomasin vain sen että teki lämmintäruokaa mieli, salaatit ei maistuneet. Mutta mitään "nyt on pakko saada sitä tai tätä"- oloja ei ole ollut. Aika samalla tavalla olen syönyt kuin ennenkin, valitettavasti sokerisia herkkuja menee edelleen enemmän kuin ehkä olisi hyvä :sad001 Mutta yritän olla streessaamatta kun kerta painokin on noussut vain maltillisesti.
 
Kaikki makea maistuisi... nyt on eritoten jäätelö IN-juttu. Voisin syödä sitä litratolkulla. Oon korvaillut makeanhimoa hedelmillä ja pyrkinyt syömään säännöllisesti terveellistä etten sortuisi herkkuihin.. mutta... niiiin :porc:porc:icescream
kahvia tekee mieli ihan koko ajan mutta en vaan pysty juomaan kun närästää ja koskee. Lopetin sen juonnin jo vuosi sitten. Jos sais edes pienen kupin...:coffee
 
Ja mua ei tyydytä mikään muu kuin hetkellisesti kylmä suklaavanukas tai turkinpippurit (joiden syöntiä kontrolloin). Alkuraskaudessa makeaa en pystynyt syömään, nyt pystyn jo (rv17), mutta mikään ei oikesti ole hyvää. Vesikin yökötyttää, niin päädyin keittämään sen ja juomaan sitten jääkaappikylmänä. sosekeittoja oon saanut alas, ja tilasinkin sauvasekoittimen, niin ei tarvi noita kaupan keittoja syödä. jos jokin järki tulis tähän ruokailuun. Proteiineja on tosi vaikea saada alas, ja se huolestuttaa mua. Yhden kananmunan eilen illalla söin ja sit menin äkkiä sänkyyn ettei huono olo pistä mua oksentamaan sitä. Ehkä toi lapsi syö mun kehosta mitä se tarvii, tai en ymmärrä mistä saa kaiken. Mun kynnet on edelleen poikkeuksellisen hyvässä kunnossa ja oon aina nähnyt niistä jos mulla on jotain puutoksia. Niistä myös yhä näkyy mun raskaaksituloaika :) Se on ihan kohta kasvanut pois..
 
Mulla ei sinällään mitää.mielitekoja ole syntynyt mutta omat allergiat pahentuneet niin että olen joutunut jättämään kaikki maitotuotteet pois sekö vehnän ja muutkin viljat olen joutunut vähentämään.. Sipsiä tosin oon syöny nyr enemmän kun se pitää edes hetken pahan olon poissa ja pahimman näkån kans, kokoajna pitäs olla syömässä
 
Jee, nyt on kaikki ällötykset lähteneet, esim. kinkkua ja kalaa voi taas syödä, ainoana on jäänyt kahvi. Yksi hörppy maistuu ihanalta, mutta jo puolesta kupista tulee ällötys ja myöhemmin närästys. Mutta eipä tuo niin kauheaa ole, jos ei kahvetta pysty juomaan :P

Uusimpana himotuksena punaiset paprikat. Onneks se on terveellistä syötävää :)
 
Onko muilla vaikeuksia pysyä kahvin kans siinä suosituksessa? Mulle ei millään taho riittää se 3 kuppia. Töissä tulee sit laitettua vähemmän kuppiin että saa useammin juua... kotona vielä teetä killitän joskus iltasella että siitäki lisää kofeiinia tulee. Teenköhän kovin pahasti hallaa babylle??
 
Mulla taas on tilanne kahvin suhteen just toisin päin. Alkuraskaudessa kahvin haju suorastaan ällötti. Nyt se ei enää ällötä, mutta ei myöskään oikein maistu. Pari kertaa olen juonut kahvia kylässä tai muissa vastaavissa tilanteissa.
 
Täällä tekee kans tiukkaa ton kahvirajoituksen kanssa. Minun käsityksen mukaan liika kofeiini voi vaikuttaa sikiön kokoon, että olis pienempi. Korjatkaa toki jos oon väärässä.

Aamulla menee kaksi kuppia kahvia ja päivällä joko kahvi tai tee. Illalla joskus viel teetä. Oon kyllä pikkuhiljaa saanu vähennettyä kahvin määrää, kun ennen sitä meni pelkästään aamulla jo 4 kuppia plus päiväkahvit vielä.
 
Takaisin
Top