Raskausajan ruokamieltymykset

Jääkylmät mandariinit, omena mehu, kaikki sipsit jne..
Esikoisesta mielitekona appelsiini mehu..
Olisko njyt poika tulossa:-D
 
Mulla on hyvin samankaltaista kuin katariina86:lla! :D Sipsit ja suolakeksit, sekä vastapainona mandariinit ja viinirypäleet, omenaviipaleet, hedelmämehut... Eilen ostin testattavaksi maistuisiko greippi. Mulla on nää mieliteot ja myös vastapainona pahoinvointi olleet niin erilaisia kuin kahdessa ekassa, että liekö tosiaan poika tulossa... :rolleyes:
 
Salaa kyllä haaveilen pojasta,mutta eipä sen väliä kumpi tuloo:-D pääasia että on terve..
 
Sen oon kyllä huomannut, että se mitä pystyy tänään syömään ei todellakaan toimi enää huomenna. Joten ei kannata kerralla ostaa paljoa sitä, mitä just silloin tekee mieli. Ellei miehellekin sitten maistu samat :)
 
Voi ei, nyt munkin tekee mieli köyhiä ritareita kermavaahdolla. :grin Itse lisäisin vielä lusikallisen mansikkahilloa ja voi että, kuinka hyvälle se maistuisikaan.
 
Mun teki yks paiva ihan jarjettomasti mieli perunamuusia ja nakkikastiketta, onneks oli suomalaisia nakkeja pakkasessa ni sain tehtya. Mut tosiaan on huomattu et seuraavana paivana ei valttamatta tee yhtaan mieli samaa..

Lettuja oon himoinnu nyt monta paivaa, ne taitaa olla seuraavaks vuorossa. :)
 
Mulla kyllä kaivelee vesikielellä jos en saajotain tiettyä:-D joskus unohdan ja taas muistan ai niin tuota tekiki mieli;-) tai voiki muuttua aiva eri mieli teoksi:-D:-Dnakkikeitto voiki olla huomenna nakkikastiketta;-);-);-);-)
 
Joo on tassa kylla monta kertaa passitettu mies hakemaan kaupasta jotain kun on pakkosaadanytheti. :D
 
Mä oon välil yrittäny vihjailla ukolle kuinka se sit joutuu juoksee huoltsikalle keskellä yötä ku tekee jotain mieli :D ei kuulemma aio tehdä sitä :D mut on se iltasel sänkyyn tuonu syötävää ku oon kiltisti pyytäny :Heartred
 
Täällä maistuu jääkaappikylmät omenat, päärynät, mandariini ja greippi. Sitten enemmän joku suolainen, tosin sekään ei aina. Yleensä oon ollut makealle perso, mutta nyt en voi sietää vaikka oon yrittänyt karkkia syödä. Pelkkä suklaan haju jo tekee ällötyksen. Eilen löysin uuden herkun, jäiset mustikat :) Oli tarkoitus tehdä mustikkarahkaa, mutta tulikin syötyä ihan sellaisenaan.

Muistan kuinka kuopusta (tyttö) odottaessa tykkäsin myös alussa raikkaasta ja suolasesta. Luulin odottavani poikaa, mutta kai se pahoinvointi tekee sen mitä tekee mieli. Loppuraskaudessa opinkin syömään suklaata, mistä en ollut aikaisemmin juuri tykännyt. Mars-suklaapatukat oli silloin mun heikkous. Kesällä se jäätelö siitä.
 
mulla niin vihloo kaikki kylmä hampaita, vihloo jo kun edes luen että syötte jääkaappikylmiä hedelmiä... enkä voisi kuvitellakaan syöväni jäisiä marjoja...! :grin huhhuh...
 
Tänään oon maannu sohvalla vaan ja sana ruoka :-( ehkä illalla edes jotain:-( jääkaappi kylmät mandariinit tuntuu parhaimmilta tällähetkellä..
 
Täällä jäätiin tänään töistä kotiin ton pahan olon vuoksi. Ainoa mitä voi syödä on itse tehty mustikka-banaani smoothie, jääkaappikylmät omenat, sipsit. Vaalea leipä juustolla pieninä annoksina. Ja näin oon siis syönyt jo viikon. Mitään, ei siis mitään lämmintä ruokaa voi ees ajatellakaan. Kylmä omenamehu ja jaffa menee kanssa alas. :rolleyes:
 
mulla tuli kans ihan hirvee lettuhimo, niin tehtiin niitä eilen illalla vino pino. mansikkaa ja kermavaahtoa, nami. nyt ei kyl tartte enää vähään aikaan nähdäkään niitä. pari päivää on nyt etonut vähemmän, mikä on toisaalta ihan kiva, toisaalta huolestuttaa tietty onko kaikki kunnossa... mut ruoat mitkä maistuu on lähinnä tällä tuore ja raikas -linjalla kuten kylmät hedelmät ja smoothiet tai sitten neutraalit lapsuuden ajan ruoat kuten kaurapuuro, munakokkeli ja makaronit (ketsupilla, tietty...). toisaalta nälissäni lauantaina söin ilolla vietnamilaisia nuudeleita, joissa oli paljon kasviksia, chiliä, limemehua, minttua ja korianteria. tää raikas kombo sai aikaan sen, että jopa ne annoksen lihasuikaleet upposi. Kotona en pystyisi moista kokkailemaan ja syömään :confused:

Suklaa, leikkeleet, kala ja liharuoat on edelleen nounounou.
 
Mulla on nyt alkanut pikkuhiljaa uppoamaan myös tietyt lämpimät ruoat. Edelleenkään normaalit kasvikset ja kana yms. ei uppoa, vaan nyt tekee mieli kaikkea, mitä en normaalisti syö, mm. Peruna ja makaronit. :confused004

Joku täällä kirjoitteli eilen, että oli alkanut tekemään mieli perunaa ja nakkikastiketta. Luin viestin eilen myöhään illalla ja aloin yöllä yhden jälkeen himoita samaa :p..mies pyöritteli päätään, kun kaivelin jääkaappia ja pakastinta ja olin niin onnellinen, kun löysin meiltä lapsia varten ostetun lenkkimakkaran ja perunaa. Siinä sitten ennen kahta yöllä syöpöttelin makkarakastiketta ja perunaa ketsupilla, mut ku mielihalut iskee niin:confused013.

Vähän on täytyisi tota unirytmiä alkaa kääntämään, ettei ihan tuskainen tulisi ekasta työviikosta..
 
Mulla on Minniliini niiiiiiin sama!! :)

Kana, kasvikset ja riisi ei mene vielä sitten millään! Mutta perunaa ja makaroonia, nakkeja ja jauhelihaa saan syötyä, mitä normisti en kyllä oo syönyt moniin vuosiin. Tänään olisikin spagettia ja jauhelihakastikeketta.

Mutta tänään oli eka päivä viiteen viikkoon, että sain syötyä banaanin. Sekin on niin tökkinyt. Et alkaisko tästä nyt jo ne vähän paremmat päivät? :rolleyes:
 
Takaisin
Top