Raskausajan ruokajutut

joo toinen mistä tulee joku mainos on "mmm...Polly, oiku hyvää....mmm.... polly oiku hyvää..." :D mut nyt ei maistu Polly :sad001
 
Mulla soi päässä vaan se vanha "jahvat tulloo" mainos, missä se mummeli ajaa potkurilla :P Onkohan sitä ees näytetty moneen vuoteen :D
 
Tänään maistuu voileipäkeksit äitin tekemällä omenahillolla :)
 
myky! :D

Asiasta kukkaruukkuun: eiks tummassa reissarissa oo pellavaa? Sitä ku pitäs raskaana vältellä. Ihan uskomattoman monessa leivässä sitä muuten on! Tuskin vahingoittaa pieni määrä sillon tällön, mutta jos on kova syömään leipää niin kannattaa tarkkailla, ettei ihan jokasesta viipaleesta sitä pellavaa saa.
 
Jaffat tulloo Sannis heti Naveleiden jälkeen, jotta tuli mainosta tai ei nii Jaffat tuloo jokatapauksessa :D
 
sen tuoteseloste on: Oululainen Reissumies Tosi Tumma Ainesosat: Täysjyväruisjauho ja -jyvä (27 %), vesi, vehnäjauho, siirappi, vehnäproteiini, ruislese, unikonsiemen, ohra- ja ruismallas, suola, hiiva ja savuaromi. Leivontaan käytetystä viljasta on 65 % täysjyväruista. eli ei oo pellavaa
 
Kävin nyt ihan ajatuksella lukemaan tuota listaa noista ruoka"kielloista". Ni eipä kyllä juurikaan mun ruokavalioon tuu vaikuttaa. Esim graavikalat on mulla muutenkin inhokkilistalla, samoin maksa. Inkivääri, hmm, jossain maustejutuissa sitä kai vois olla jos kaivamalla kaivaa jonkun tuoteselosteen. Juustoja syön, mut pastoröituja... laku ja salmiakki pitää muistaa rajottaa :p Ja kahvinjuontia vähentää. Eikös aurajuustokin oo pastoröitu? Pihvinkin otan mieluiten kypsänä...
 
Ehkäpä muistelin tota unikonsiementä ku olin ihan varma, että jotaki siementä on! :D Mutta hyvä että saa syödä, on kyl melkeen mun lempparia tummista leivistä :)
 
Heh he :D on tää mahotonta.. ei mulla ennen ollut tällaista että kun näkeekin jonkun ruoka sanan niin alkaa välittömästi tehdä mieli.. sivulla 6 joku tais mainita sanan pizza ja aurajuusto.. no arvatkaa tekeekö mieli :wtf: ja ei tietenkään ole! Yks kaveri on ehdottanut pizzalle menoa jo jonkin aikaa kun hänellä ois ilmaiset pizzaliput.. :rolleyes: HALUAN PIZZAA!

No joo.. on tehnyt useamman päivän mieli nuudeleita ketsupilla, ei sit millään oo saanu aikaseks nuudeleita hankkia joten keitin spagettia ja ei ollut yhtään sama juttu :depressed: laitoin kyytipojaksi felixin ketsuppia ja hk:n sinistä lenkkimakkaraa.. oli ihan jees mut ne nuudelit.. ne puuttui :shy: SUOLAKURKKU! Nam tuokaa heti! Ja paistetut perunat / ranskalaiset / hampparit / pizzat :D nami nami. Tekee mun mieli jäätelöäkin ja jotain terveelliistäkin hehe. Mut normiruoat ei vaan tunnu enää maukkailta.. yritin mut ei, ei uponnut samalla tavalla.. :wideyed:
Nyt ei tee enää yhtään mieli nuudeleita vaan pizza yhyy :sad015
 
Mä pistin nyt miehen paistamaan jauhelihaa ja broileria. Sitten niistä saa tehtyä makaronilaatikon, perunamuusivuoan sekä broileripastan. Ja niin syntyy minulle paljon terveellisempiä "valmisruokia" purkkeihin :p
 
Täällä lakkasi taas kana uppoamasta, ainoot on oikein tuliset liekkisiivet ne kun ei niin maistu kanalle! :wink Muuten syön kyllä aivan onnessani kanaa yleensä muodossa kuin muodossa mutta taas tuli stoppi.. Jos joku tässä talossa syö kanaa niin mä en saa syötyä muutamaan tuntiin yhtään mitään... Ihan niinku nyt muutenkaan söisin muuta ku nyppien jotain hapankorppuja ja mandariineja :D
 
Mulla ei tänään uponnut aamupala ollenkaan. Ei oksettanut, mut jotenkin tökkäsi jo pelkkä ruuan näkeminen. Palaakaan en saanut syötyä. Tosin aamu oli muutenkin kaoottinen kun nukuin vähän liian kauan ja piti ehtiä aamulla soitella neuvolaan jne niin meni aikaa "ylimääräiseen"... Kahvin voimalla siis täällä, kohta ruokkis mut mitään ei tee mieli edelleenkään :meh:
 
Mulla kans tuota ongelmaa, että oikein mitään ei tee mieli vaikkei varsinaisesti mikään ällötäkään. :confused:
 
Tuc keksit on ollu mun pelastus. Pitäis kyllä keksiä jotain vähän terveellisempää niiden tilalle :D
 
Mun ei tee yhtään mieli lämpimiä kunnon ruokia, yleensä vaan muutaman haarukan saan niitä suuhun. Sen sijaan kirpeät ja happamat hedelmät uppoaa paremmin kun hyvin ja salaatit. :grin
 
Takaisin
Top