Raskausajan ruokajutut

Mulla on toistaiseksi tullu vaan kaupassa himo perunarieskaan. Se reilun oivariininokareen ja hyvän juuston kera. Samaa himoitsin ja söinkin ihan hirveesti edellisessä raskaudessa. Hassua kyllä, toi rieskahimo iski jo ennen kun tiesin olevani raskaana. Mies oli siitä (ja mun mielialanvaihteluiden vuoksi) osannut jo arvatakin, että nyt on tärpänny :)

Nyt just ei kyllä tee mieli yhtään mitään. Ei nyt varsinaisesti ällötäkään, mutta kurkussa tuntuu niin ku ois joku pala siellä. Samaa oli edellisessäkin raskaudessa ja se muuttukin pian huonovointisuudeksi. Sitä ootellessa...

Yosa muuten kyllä maistuu!
 
Mulla on kanssa makianhimo hiipumassa. Sen sijaan kaikkea tosi suolaista tekee hulluna mieli. Suolakurkkuja meinaan taas kohta kaupasta hakea ja vedellä ihan semmoisenaan. Ja nyt tekee mieli nuudelia kun joku tuolla nuudelit mainitsi... Voi apua ja suolaahan pitäisi koittaa muka välttää. :wacky:
 
Ehdottomasti suolainen uppoaa täälläkin paremmin. Suklaat yms. ei nyt juurikaan tunnu maistuvan, vaikka normisti aikamoinen sokeriaddikti olenkin. Nuo appelsiinit maistuu jo toooosi makeilta, mut se raikkaus tekee niihin sen himon nyt. Oon yrittänyt sitä suolahimoa taltuttaa ajatuksen voimalla, se turvotus kun ei houkuttele mua yhtään...
 
Aijuu mulla on tähän asti ollut noin viikon ajan ihan järjettömänä himotuksen kohteena ananas-porkkana-tuoremehu. Sitä on menny toista liltraa päivässä. Mutta nyt ihan yhtäkkiä sekin maistuu ihan liian ällömakealle.

Nyt mun tekis mieli juoda suolakurkun lientä! :woot:
 
Oonkohan mä ainoa jolle on tullu makeanhimo..? Siis kyllä tekee mieli terveellistä, kasviksia ja hedelmiä.. Mutta kanssa epäterveellistä roskaruokaa alko nyt tehä mieli?! Valkoista paahtoleipää hillolla... apua. En ikinä syö tommosta.. ja pitäis pitää varmaan sen radi mahdollisuuden takia hiilarit tummina ja vähäisinä.. Sitte suolanen himotus sulanutta juustoa.. näin jo untaki siitä. Tekee mieli laittaa kaiken päälle iso kasa juustoa ja sulattaa vähän. Hjälp.
 
Kyllä mulle makea maistuu normaalisti. Esikoisen odotusaikana muistan, ettei makea houkuttanut.
 
Mä oon eilen ja tänään syönyt einesruokaa.. Juuri menee kinkkukiusaukset. Täyttä hulluutta, koska pitkällä tikullakaan en niihin yleensä koske ja tosiaan tykkään ruoanlaitosta.. Mutta nyt ne hajut vie ruokahalun ja kokkaukset jää syömättä, vaikka sais ittensä pakotettua kokkaa..
 
Mulle maistuu tällä hetkellä aikalailla kaikki normaali ruoka. Esim. tänään syönyt munakasta lounaaksi ja pasta bolognesea päivälliseksi.
 
Ooh, itse väsätty kanasalaatti valkosipulikastikkeella, voi taivas miten oli hyvää! o_O Tästä veikkaan, et tulee mun raskausajan himotus :P
 
ehdoton ykkönen ollu tällä viikolla töiden jälkeen tehdä tosi tummasta reissumiehestä lämpimiä voileipiä, johon tulee tuorejuustoo, makeaa chilikastiketta, tomaattia, kinkkua ja juustoraastetta. Sitten uuniin vartiksi ja avot, kyl o hyvvee! ♡
 
Mä just vetelin eilen tuota tosi tummaa reissumiestä vissiin 4 palaa yhellä istumalla... Paahdoin ne, ja sit kunnon täytteet väliin ja kohti kitusia :P
 
Oi appelsiinit, niitä on pakko saada heti huomenna kaupasta :p
Mä olen myös normaalisti hirveä sokerihiiri, nyt ei makea oo uponut pariin viikkoon. Toivottavasti näin jatkuu koko raskauden ni pääsis tästä sokeriaddiktista eroon. Ainoa herkku mikä uppoaa ni on persikka jääteen makuinen mehujää, ai että on hyvää :grin
 
Mä yritän syödä jäätelökakkua, mutta taitaa mies saada kakut :D
 
Kyl mulle maistuu makea entiseen tapaan.
 
mulla ei o koskaan ollu hirveetä makeanhimoa. suklaa uppoo aina. tosin nyt ei sekään, MUTTA koska olen antanut itselleni luvan syödä kerran viikossa suklaata, en siitä luvasta luovu :wink siispä ostin smash-pussin, missä siis suolaisia maissinaksuja, jotka päällystetty suklaalla. Parasta ikinä :cool: Saa samalla sen suolasen himon taltutettua.
 
Mun teki ihan älyttömästi mieli lämpimiä voileipiä, nyt on juusto-parmankinkkuleivät uunissa. Namnam, ootan jo sitä rapeaa ja suolaista kinkkua. :p
 
Joo myky, sattupa samat eväät!! Ne nimenomaan tummat reissarit on lämpimänä tajuttoman hyviä!! :P
Napostelin tuossa sohvan nurkassa koko illan pähkinöitä. Nyt mies laitto just lämpimät voileivät uuniin, kylläpä ruoka maistuu nyt o_O
Ja niin, ne appelsiinit... Eilen ostin melkein kaks kiloa, yks jäljellä... :P
 
Tuli mykyn viestistä heti mieleen se mainos: "Ota tästä tosi hyyyyyvä Smash! Ei ei, vain yksi."

Mut joo, Smashia vois hakee huomenna!
 
Mua vähän himottas nuo tummat reissumiehet.. Mutta ei, olen asettanut itseni leivän osto kieltoon :D
 
Takaisin
Top