Raskausajan ruokajutut

Mä oon syönyt majoneesia huoletta. Esim. Hesen majoneeseissa kananmunakin on pastöroitu. Jos ulkomaille lähtisin, niin olisin varmasti tarkempi.
 
Kyllä mä ainakin majoneesit söin... En ole mikään kovin tarkka muutenkaan. Kunhan en jatkuvasti noita "kiellettyjä" syö, niin ei luulisi olevan vaarallista...
 
Jep ja ihan Evirankin ohjeistus on se, että suomalaisia kananmunia saa syödä vaikka raakana. :)
 
Mulla on se linja et jos varotellaan että voi saada liikaa jotain ainetta ni tilanteen sattuessa shön mutta pysyn pienessä määrässä, jos teoreettisesti voi saada jonku taudin mutta käytännössä ei (esim just suomalaiset munat, viola tuorejuustot mitkä tehty pastöroidusta maidosta eikä ole 10v aikana kertaakaan löytynyt listeriaa..) ni annan mennä, mutta semmoset mistä vois pienestä määrästä yhtä hyvin ku isosta saada sen kohtalokkaaksi koituvan infektion tai jotain ikävämpää myrkkyä (vaikka ranskalainen pehmeä juusto, kun ei ole pastöroitu tai korvasienet tai ne graavikalat) niin skippaan kokonaan ja ajattelen ettei mun oo niin tärkeää syödä jotain tiettyä ruokaa just nyt että riskeeraisin sillä oman lapsen terveyden tai jopa hengen.
 
Mulla porisee hellalla lounaaks kasvissosekeitto, sekaan viel vähän koskenlaskijaa, nam!
 
naminami kasvissosekeitto :rolleyes:

Mä söin lounaaksi pinaattikeittoa, olipa muuten hyvää pitkästä aikaa. Ja upposi hyvin, vaikka ei tehny mitään mieli! Täytyy kotonakin tehdä joku päivä... Kävin siis lounasravintolassa, toinen vaihtoehto olis ollu jotain broileria joka mun herkkua yleensä. Nyt etoi ajatuskin kanaruuasta. Voi hitto näitä mielen vaihteluita. :hilarious:
 
Keitot näyttäis tässäkin raskaudessa uppoavan hyvin, kun eivät oo niin raskaita ruokia. Lohikeittoa päivälliseksi, maistui näkkärin kanssa tosi hyvin. Viime raskaudessa mulla oli tosiaan himo keittoihin, etenkin makkarakeittoon ja sitä söinkin varmaan kattilallisen viikossa.
 
Tänään tekee ihan älyttömästi mieli mozzarella-pakastepizzaa ja aion sellaista syödä iltapalaks. :)
 
Mä söin tortillalevyn, jonka täytteenä oli muutama juustosiivu kermajuustoa sekä jauheliha- maissi-seosta. Ja pysyipä jopa sisällä, kun oikein päätti! :D
 
Kala houkuttaa ja kivennäisvesi maistuu, kuten esikoista odottaessakin. Ei vielä ihmeempiä ällötyksiä ruoissa.
 
Appelsiinit ♡ Mie oon kyllä joka vuos tähän aikaan ihan appelsiiniHULLU, ku navelit tulee kauppoihin :) Ne on niin makeita ja namnam... lisäks on uponnu lämpimät voileivät ja kana. Jotenki ei punanen liha uppoo ollenkaan. Mitään outoo ei o vielä tehny mieli. Tosin syön niitä monivitamiineja, joten puutteitakaan ei pitäisi olla. Nälkä vaan on kolmen tunnin välein. Onneks ei o viel paha olo että voi syödäkki :wink
 
Näkkäri, levite ja pari viipaletta kermajuustoa - ai että onkin uponnut tänään hyvin! Nam!
 
  • Tykkään
Reaktiot: aBu
Karjalanpiirakka, hiukka levitettä, juustoviipale ja hetki mikrossa. Tämän päivän juttu :)
 
Hapankorput oivariinilla menny tänään alas välipaloina. Ja tein tänään sitä kasvissosekeittoa, nam
 
Makeeta ei tee mieli! Suklaa, pulla, karkit, kaikki makeat herkut oikeestaan on yök. mistän oon oikeestaan aika ilonen! Kuvittelin et raskaana just söis hulluna karkkia!

Sen sijaan tuliset nuudelikeitot ja wokit ymm. ja LIME! Niitä tekee mieli koko ajan. Oon vetäny aika paljon nyt nuudelia :D Mietin tuota suolamäärää että onko haitallista.. Toisaalta mulla on tosi alhainen verenpaine niin ei haittais jos vähän nousiskin niin ei huippais niin helposti.

Muuten oikeestaan fiilikset: Nälkä on mutta ruoka ei maistu. Väkisin alas kurkusta siis :D

Äyriäiset ja kala maistuis kans ja hirveesti tekis ravintolassakin mieli tilata.. en vaan tiiä onko turvallista?
 
Mullakin makea joutui jo ennen plussaa "ei maistu " listalle. Sitä oli jouluna vaikea selitellä, kun normaalisti voisin elää makeilla.. Ja nyt en voi käydä missään, missä on tuttuja kun maistuu kaikki syöminen ylipäänsä niin heikosti, että samantien kaikki osaa epäillä jotain! :D
 
Sama juttu, ei vaan oo maistunu kuukauteen herkut. Eilen tosin ostin missä x-pussin "pahan päivän varalle", mutta se menikin sitten illassa. Mutta ne onkin kirpeitä karkkeja :D
 
Tänään onkin sitten leivottu sämpylöitä näin aamutuimaan.. oma tekemiä sämpylöitä on tehnyt mieli useamman päivän, niin ei oikein ollut enää vaihtoehtoja.. :> normaalisti rakastan leipomista ja ruoanlaittoa, nyt se ei tunnu yhtään mukavalle. Mutta omia sämpylöitä ei tekemättä saa.. :D
 

Liitteet

  • 1421392111138.jpg
    1421392111138.jpg
    57.5 KB · Katsottu: 17
Nammmm sämpylät tuoreina on niiiin hyviä!
Täällä on nyt appelsiinihimo!! Menee ihan överiks, on niin makeita ja hyviä nyt tähän aikaan vuodesta. Ja ihanan raikkaita!!
Eilen ostin ison pussillisen, pakko hakea lisää viikonlopuks :P
 
Takaisin
Top