Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kanssa tosi tylsä ruokien kanssa enkä monesti kokeile uusia reseptejä, voisin syödä joka viikko makaronilaatikkoa, tortilloita, tortillasalaattia ja kaikkea muuta jauheliharuokaa :p Kuulostaa kirjoitettuna aika pahalta ja yksitoikkoiselta, ehkä nyt viikonloppuna voisi koittaa jotain uutta.
 
Mä oon taas sellanen että kyllästyn tosi helposti ruokiin. Ukko on jo vähän kyllästynyt ku aina pittää eri ruokia kokeilla, hän vois vaan syödä spagettia/perunaa ja ruskeeta kastiketta :D mutta eipä tuo ole valittanut sentään että pahaa ruokaa teen. Nyt on kanan syöntiin tullut stoppi mulla.

Blinit maistuisi nyt. Kerkisin pari päivää ennen ku tein raskaustestin nii ostaa 2prk mätiä pakkaseen, onneks on päiväystä piiiiitkään :)
 
Tortillasalaatti on meillä vaan tortillan täytteet ilman sitä itse tortillaa :D eli yleensä salaatti, kurkku, tomaatti, paprika, ananas, avokado, jauheliha, juustoraaste ja sitten salsaa ja ranskankermaa päälle kastikkeeksi. Tacosalaatti tai nachosalaatti se kai oikeesti olis jos laittais vielä sit niitä tortillasipsejä päälle, nekin kyllä siihen sopii, mutta yleensä niihin jää vaan sen jälkeen himo niin parempi jättää pois :D
 
Silppusin lehtikaaleista keskiruodon pois ja sopiviksi suupaloiksi. Pyöritin öljyssä ja levitin pellille. Päälle ripottelin suolaa, paprika- ja chilimaustetta. Sit pyöräytin vielä pellillä ja 150 asteiseen uuniin vajaaksi puoleksi tunniksi.
 
02b2732ad3bb87c9ccbebbc992f6f896
 
Täytynee kokeilla tässä joku päivä tortillasalaattia SEKÄ lehtikaalisipsejä. Ja toisessa ketjussa puhuttiin leivästä sekä koskenlaskija makaronilaatikosta.. Paljon taas tänään tullut ideoita! :D
 
Kokeilin tässä kerran pirkan resepteistä juustoista kasviskiusausta johon tehtiin koskenlaskijasta ja maidosta liemi, hyvää tuli :P tai lisäsin kyllä myös jauhelihaa siihen muuten olis mieheltä tullut ehkä sanomista :D Mä tänään leivoin huomisia vieraita varten uunissa tehtävää juustokakkua ja mausteisia kauralastuja :)
 
Noita namasten sämpylöitä pitää kyllä kokeilla! Pataleipää oon tehny muutaman kerran myös. Sitäkin pitäny tehdä taas.
 
Oi, nam! Ei tämmösiä kuvia heti aamusta :D kaupan sämpylät houkuta enää ollenkaan!
 
Hyvää oli, ihana rapea kuori ja pohja. Ja tosi tuhtia syötävää! Poikaki söi innoissaan. :) Tätä teen varmasti uusiks!
 
Miuk: hyvältä näyttää! :-)

Mä tykkään kans kokeilla erilaisia ruokia tai sit tuunailla tuttuja ja turvallisia pöperöitä :-) kyllästyn kans helposti ja siten kaikki ruoka maistuu puulta.
 
Mä tein tänään sitä tofua herkkusienikastikkeella ja pastaa! Mä tykkäsin! Lapset ei millään meinaa oppia noihin herkkusieniin, ja pihvikin vähä takelteli. Mut poika veti kyl ennakkoluuloista huolimatta pihvinsä ja tyttö puolikkaan pihvin. Mä JOUDUIN syömään loput :D

Että kiitti Mielipidekysymys reseptistä, teen toistekkin!
 
Takaisin
Top