Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaahas, siirryttävä tästä iltapalan laittoon. Oisko se ruisleipä sit paahdettuna ja Oltermannilla :wink Apua mikä ketju!! Meinasin jos rahkan surauttas blenderissä marjojen kanssa, mut ei teekään enää mieli!! :P
 
Munkin piti tyytyä illalla vaan mustikkarahkaan, mutta sitten menin avaamaan tän ketjun... Nimim. Paahdettu ruisleipä oli hyvää :rolleyes:
 
Välillä samanoloisia päiviä täälläkin Minis :) Ja ihan hirvittää kun noita suklaamunia on vielä vaikka kuinka.. Vaikken suklaasta välitäkkään mutta kyllä nuo munat menee :D
 
Mulla tuli eilen tehtyä sammiollinen hedelmäsalaattia,liemeksi siihen bonnen mangososetta...jessus et on hyvää. Saan sen varmaan syödä ihan yksin kun tuo mies ei niin noista hedelmistä perusta. Ei tosin haittaa yhtään :) enemmän mulle.
 
Mun munat on onneks jo syöty. Mut kyllä tää puputtaminen täälläkin menee ekana reisiin ja perseeseen.
 
Hupsista. Söin kyllä lounaan mutta sitten oli illalla muita juttuja ja siellä tarjolla sipsiä ja karkkia. Kotiin tultua tajusin että en oo syöny päivällistä. Skyr iltapalaks, kai sitä toisinaan saa unohtaa syödä :D
 
Mulla turvottaa leivissä tietyt nostatusaineet, vehnägluteeni se pahin. Kandee kattoo ettei sitä oo, jos vaikka sopis leivät paremmin :) Realissahan ei oo käsittääkseni mitään nostatusaineita että liekö siksi sopii niin monille..?
 
Mä söin syksyllä 100% hiivatonta ruisleipää. En hirveesti huomannu eroa.
 
Söinpä tänään pitkästä aikaa lohikeittoa eikä ällöttäny yhtään! :) lohi on ollu jotenkin inhokki koko raskausajan. Nyt näköjään pystyy jo syömään kaikkea normaalisti.
 
Mä oon tehnyt jo pidemmän aikaa itelleni hiivattomia leipiä, tummaa ja vaaleeta. On ainakin mun vatsalle huomattavasti parempia kuin tavisleipä. Mulla on aina ollut tosi oikukas ja helposti kipuileva ja kramppaava, turpoava vatsa. Hiivattomalla leivällä on kyl pysyny kivut ja kaameet krampit poissa, turvotusta on viimeaikoina esiintyny :D
 
Voiskin tehdä viikonloppuna pataleivän pitkästä aikaa, vehnäleipäähän se on, mut hiivatonta :P Viikonloppuna on lupa herkutella :grin
 
Tota pataleipää mun onki tehny mieli kokeilla jo pitkään. :)
 
Se on kyllä näppärä ja kiva, suosittelen ehdottomasti! Ei tartte kaupasta vaaleaa leipää ostaa kotiin enää, kun kerran kokeilet ja toteat helppouden ja hyvän maun :wink
 
Mun kans! Mut mulla ei ole pataa :(
Mä oon nähny vaan hiivallisten pataleipien reseptejä. Mistä hiivattoman löytää? Vai oonko mä kattonu jotenkin hölmösti..

Mä leivon meillä ite kaikki leivät, joskus harvoin ostetaan rekkaleipää (=reissaria) poitsun toiveesta. :) Minä ja tyttö tykätään noista hiivattomista ja miehet sit taas syö mieluummin hiivalla nostettuja leipiä.
 
Mä voisin kans haluta hyviä, hiivattomia leipäohjeita! Saa vinkata. :)
 
Takaisin
Top