Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä mies tuli töistä ja ensimmäinen kysymys oli "onko nälkä?" - ja ihankö ei olis tällä hetkellä koko ajan. No niimpä tuo paineli keittiöön ja väänsi meille lohisalaatit. Kyllä kelpasi! :)
 
Voi nami mikä juustokakku :rolleyes:

Vaikkakin iteltäni on jo pahoinvointi lähes kokonaan kadonnut ja kahvikin taas maistuu, niin joku kammo on jäänyt jauhelihaan.. Meinasin tänään yrittää väsätä jauhelihakastiketta spagetin kanssa josko olis alas mennyt mutta sekin jäi kun söin äiteellä. Mitään kummallisia tai normaaleja ruokahimoja ei ole tullut.. ainakaan vielä :happy:
 
Mullakin muuten jauheliha on alkanut tökkiin... Pystyn syömään kyllä, mut aika väkisin joutuu..
 
Mulla jauheliha on helpoiten uppoava liha tällä hetkellä. Broileri menee fileenä salaatin kanssa, mutta ei minään kastikkeena tms.. Lihasuikaleet, pihvit - kaipa niitä vois syödä kerran kahteen viikkoon.
 
Mulla on käynyt vähän päinvastoin. Oon ollut jo monta vuotta kasvissyöjä, mutta nyt on maistunut välillä lihakin :D Pienissä määrin kylläkin, mutta voi vitsi että joku äitin tekemä lihakastike oli sairaan hyvää!
 
Minä se en löydä enää mitään mitä oikeasti tekisi mieli... Tai joo muutamia kirpeitä karkkeja vois nappailla väliin. Pirullista ku ruoka ei maistu. Lounasaikaan saa syötyä, puoli väkisin kyllä. Muuten tökkii. Illasta vaik vähä ehkä nälkä ois niin mikää ei maistu :/ Nii sitä sitte koittaa "tankata" lounaalla vähä enemmän et jaksais.
 
Jauhelihaa menee täälläkin nykyään paljon. Se on vaan niin helppo ruuanlaitossa. Tänään ajattelin tehä spagettia ja jauhelihakastiketta
 
Eka tuli tuplana teksti ja sit hävis kaikki.. no, sitä vaan et jauhelihaa syödään meilläkin nyt paljon. Hirmusen tekstin kirjotin ja sinne hävis :grin:p
 
Mä tajusin, että musta on tullut jogurtin syöjä nyt raskausaikana! Ennen syönyt kun ihan satunnaisesti. Nyt ei päivä lähde käyntiin ilman. Ja välillä menee välipalana tai iltapalanakin..
 
Hmh, mä en ole itseasiassa syönyt jauhelihaa pariin viikkoon:wideyed: yleensä syön sitä kyllä ihan viikottain. Nyt on tehnyt enemmän mieli kanaa tai kalaa.

Kävin eilen Ärrältä hakees paketteja, niin samalla ajattelin että vois ostaa jonkun pienen lakupötkön. No ei niitä sit näkynyt ensimmäistäkään, mutta silmiin osui Haribon sininen pieni Piratos-pussi. Voi luoja että pitää olla hyviä..! Pehmeitä ja tosi suolasia :p Mä sit otin muutaman, jätin pussin autoon että on sit huomisen ajomatkalle mässyä.. no, illalla olin ihan kahden vaiheilla etten lähteny yöpaitasillaan painamaan pihalle hakeen noita :D Maltoin mieleni ja otin nuo aamulla töihin mukaan, eipä siinä kauaa menny ku tollanen 80g pussi oli tyhjätty.

Yöllä lueskelin sitä Kaisa Jaakkolan raskauskirjaa, kyllä täytyy sanoa että on montakin ahaa-elämystä tullut sitä lukiessa. Siinä mm. sanottiin, että suolaa (jodia) pitää raskausaikana saada riittävästi kun vaikutti sikiöön ymsyms, eli ei se suolasen himo ihan pahasta ole;)
 
Mulla sama kirja :) Ite syön suolan suolana, tosin ajattelin tehdä tänään lehtikaalisipsejä, nam :P
 
Pilvikirsikka, ootko ollu minkämoinen vege ja kuin kauan? Mietin vaan omalle kohdalle kun maistoin tytön leivästä pikkusen palan kalkkunaleikettä pari viikkoa sitten ja voi yök miten raadolta se vaan maistu :D Musta ei ois varmaan ees raskaushimoissa syömään noita enää, kun se mielikuva on vaan niin inha. Siksi tuntuu niin hassulta omaan korvaan tuo sun lihahimo :D

Ite oon siis ollu 10 vuotta pääasiallinen kasvisruokailija, joskin etenkin esikoista odottaessa ja nyt taas on menny kalaa aika paljon ja oon sitä kausittain syöny muutenkin. Munia ja maitotuotteita käytän.

Tein tänään listan koko pääsiäisen ruoista. En millään malttais odottaa tofu-siitakekastike -päivää enkä kaalilaatikko- päivää! Nams!
 
Lakto-ovo oon kans ja kuinkahan kauan mä nyt olisin ollut.. Ainakin 5 vuotta. Mä en ole kyllä lihasta tykännyt ikinä ja oli luontevaa siirtyä kokonaan kasvissyöjäksi :) Mutta tätä yhtäkkistä lihansyöntiä oon vähän itekin ihmetellyt :D Tai no en mä sitä lihaa itsessään himoitse, mutta esim lihakastikkeen kastike on niin vaan niin hyvää! Mä oon vähän laiska ja huono kokki, niin alkaa se soijarouhe jo kyllästyttää :hungover: Pitäis ehkä enemmän perehtyä tofun ym käyttöön, niin sais monipuolisuutta ja uusia makuja :) Mutta on tää niin syvälle päähän pinttynyt, että en mä vieläkään kykenis pihviä tai mitään semmosta suurempaa syömään, en varmaan ikinä..

Syön siis nyt vähän fiiliksen mukaan. Kylässä menee joku lihakastike ja semmosta saatan miehellekin välillä tehä vaihtelun vuoksi. Mutta kyllä meillä pääasiassa vielä kasvisruokaa syödään.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top