Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun lasagneresepti on joku ihan perus googlesta poimittu. Juustokastike onnistuu joskus hyvin, joskus huonommin. Mut sen salaisuus lienee se, että on riittävän vahva, voimakkaan makuinen juusto ja koostumus tarpeeksi paksua. Toki makuasioita :wink
 
Meillä mies saa tehdä aina juustokastikkeen.. Mä teen muun, mutta olen onneton kastikkeiden kanssa..
 
Mulle tuli lasagnet uniin. Tavallaan. Söin jotain lasagnen näköstä kerroksittain kasattua leipäjuttua, jossa oli välissä kinkkua ja lehmän aivoja :o Mainittakoon vielä, että oon siis melkolailla vegeruokailija, joskin kalaa tulee myös syötyä. Mutta oli hyviä aivoja hei!
 
Mun kaveri selitti lauantaina lenkillä, miten äitinsä oli leiponut vaikka mitä herkkuja, myös tuota voileipäkakkua, kun tän mun kaverin veljellä oli synttärit... Siinä on sellanen perinteinen kotileipuri vailla vertaa, ihan taivaallisia leipomuksia aina kun siellä käy kylässä!
Piti kaikin voimin pidätellä, etten kutsunut itse itseäni sinne synttäreille mukaan tuon voileipäkakun takia :grin
Kaveri ei siis tästä raskaudesta tiedä vielä, eikä mun mieliteoistakaan siis :hilarious:
 
Alkuraskaudesta teki mieli vain kaikkea terveellisiä, nyt jostain syystä kauhea himo hampurilaisiin ja kokikseen :)
 
Yök, mä en tykkää oikeen lasagnesta... kyllä sitä nyt joskus syö jos joku on laittanut, mulla ei kuitenkaan oo tapana nirsoilla.

Mun teki hirveästi mieli juustosarvia, niin äiti sitten teki niitä viikonloppuna ku en ite viittiny.. Edellisellä kerralla mulla jäi taikina pöytään kiinni, se oli ihan liisteriä... :oops:
Sain myös sitä kauan himoitsemaani risottoa, mutta hyi hemmetti siitä tuli huono olo!
 
Sienirisottoa tekis mieli tai sit tollasta sienilasagnea.. meillä sienet taitaa olla ainoa täysin ehdoton ei miehelle ja ois mun suurta herkkua mut ei ikinä jaksa tehdä kahta eri ruokaa, joten ei tuu liiemmin syötyä sieniä.. kesällä grilliin.

Kotilasagnen tekijät laitatteko siihen liha tai kasviskastikkeeseen (siis tomaattikastikkeeseen) punaviiniä? En tiedä mistä mulle on iskostunut käsitys että aidossa italialaisessa lasagnessa sitä olisi.. En tosin itse oo kokeillut koskaan, suomalaisissa nettiohjeissa sitä ei mainita mutta ne taitaa muutenki olla suomifioituja versioita.
 
Oi sienirisotto on kyl kans hyvää! Mullon joku hirvee himo nyt niinku ihan kaikkeen ruokaan :D

Mä en oo koskaan laittanu punaviiniä siihen tomaattikastikkeeseen, en oo kuullukkaan, et siihen semmosta pitäs. Täytynee kokeilla, viimestään sit kun voi myös juoda sitä viiniä :)
 
Aidossa italialaisessa lasagnessa olis munkin mielestä punaviiniä, mutta kai tekotapa muutenkin ois vähän eri kun meillä.

Sienet meilläkin miehelle ehdoton ei, mun tekis mieli suppiskeittoa nyt kun sienet mainittiin, pitää pyytää äitiä tekeen mulle annos kun mennään seuraavan kerran käymään!
 
Mäkään en ole laittanut viiniä, enkä oo edes koskaan kuullutkaan sellaisesta!

Voi vitsi, sienirisotto! Oon kerran tehnyt sitä ja se oli ihan sairaan hyvää :) Mies ei meilläkään välitä sienistä, pitäis tehdä tota risottoa silloin kun käydään mun porukoilla. Voitais iskän kans kahdestaan syödä se :p
 
En oo minäkään laittanu viiniä lasagneen. Varmaan joku aito alkuperäinen ohje sen kyllä vaatisi :)
Risottoon kylläkin oon, valkkaria. :)
 
Mä löysin kerran ihanan kuuloisen fenkolirisotto reseptin, mutta en oo vieläkään kokeillut tehdä sitä, kun se vaikutti niin työläältä. Joku päivä vielä...
 
Meilläkään mies ei sieniä syö. Välillä paistelen niitä sitten itselleni lisukkeeksi :)
 
Mä oon iloinen että mies ei syö sieniä, saa kanttarellit ihan itselleen kun niitä tuntuu aina löytyvän liian vähän...
 
Takaisin
Top