Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tekasinpa oikein kunnon spagettivuokaa ruoaksi. Josko tuo kunnon satsi kestäisi koko viikonlopun ylitse, kun olen päivät töissä ja muuten yksinään kotona :) olisin voinut heittää sinne kaikkea mahdollista ja nyt vähän jännityksellä odottelen maistamista, että millastahan tuli :D
 
Mä heitin just jauhelihakiusauksen uuniin. Ajatuksena kans, et kestäis loppuviikon, ni ei tarvis viikonloppuna kokkailla ku oon taas töissä. :)
 
Mulla kummittelee mielessä lasagne! Yleensä teen niistä paketeista (lisää vain jauheliha ja maito/vesi), mutta nyt himottais ihan itse tehty! En tiedä miksi. Lasagnen tekeminen on vaikeaa. Oon varmaan kerran onnistunut tekeen itse. Pakko se on taas yrittää :-D
 
Meillä oli eilen lasagnepäivä, ja on sitä vielä täkskin päiväks jäljellä :) Hyvin onnistui itsekin tehty. Mut menee nopeena ruokana hyvin ne valmisjututkin kyllä, nopeeta ja helppoo :)
 
Mä en syö kuin oma tekemää. Olen niin nirso, että valmis jutut ei lasagnen kohdalla mene -itsetehtynä siitä pystyy soveltamaan haluamansa laista :D mä syön spagettivuokaa ja tekasinpa kunnon tuoresalaatitkin kylkeen :p
 
Me käytiin eilen porukoilla syömässä lasagnee. Samalla katsastin pitkästä aikaa oman ja pikkuveljen huoneen leluineen. Eivät kyllä arvanneet mitään, kun niitä kattelin :D
 
Lasagnea mulla teki ekalla kolmanneksella koko ajan mieli, mutta en osaa ite sitä tehdä kunnolla. Pari viikkoa sitten vihdoin sain anoppilassa ja vesi kielellä heti kun kuulin mitä ruuaksi, mutta anoppi olikin koittanut uutta reseptiä ja se ei ollutkaan yhtään niin maistuvaa, joten eipä tee enää lasagnea mieli ollenkaan :P
 
Mä oon tehny pari kertaa lasagnee kun löysin hyvän ohjeen jossa juustokastiketta ei tarttenu tehdä ite vaan se korvattiin valmiilla juustokeitolla :) ja harvemmin mitään tuollaisia valmiita käytän mutta siinä se toimi. en o ennen edes välittänyt lasagnesta mutta siitä tuli kyllä hyvää. Raskausaikana oon säästyny aika hyvin himotuksista mitään erityistä kohtaan. Tänään tein nakkikastiketta ja muussia :p
 
Nam, lasagne oliskin hyvää! Mä monesti käytän osittain niitä pinaattilevyjä, ne tuo vähän makua siihen :) Meinasin tosin huomenna tehä aBun innoittamana spagettivuokaa :D taidan muutenkin rynnätä jo aamusta kauppaan, niin sais hyvitettyä loppupäivän muulle puuhalle. Kerkesin jo suunnitella viikon muutkin ruoat, jos ei tarvis niin monesti enää käydä kaupassa :)
 
Mä oon joskus tehnyt lapsivieraille spagettivuokaa, ohje löytyi netistä nimellä Peppi Pitkätossun voimavuoka :grin Hyvin uppos lapsille, ja mies on monesti pyytänyt tekee sitä uudestaankin mut en oo saanut aikaiseksi... :p
 
Mulla oli spagettivuokaa johon tungin sitä sun tätä.. täysjyvä minispagettia, jauhelihaa, tomaattimurskaa, papuja, kermaa.. Mitähän muuta :D
 
Me syötiin tossa jokunen viikko sitten sienilasagnea pinaattilasagnelevyillä. Mies teki tosi hyvän sienisoossin ja juustokastikkeestakin tuli sopivan paksua. Meillä on tapana laittaa vielä siihen pinnalle juustoraasteen alle paprikaa niin se kruunaa hyvin koko homman. Oli hyvää ja meijän neitikin söi sitä hyvällä ruokahalulla vaikkei ollu ikinä ennen syöny sieniä. Käytettiin jättiherkkiksii ja siitakkeita. Siitakkeet on ihan mun lemppareita! Nams!

Mä oon kans joskus koklannu käyttää kesäkurpitsaa levyjen sijaan. Tulee kyllä tosi hyvä niinkin, kunhan muistaa hyvin itkettää ne kesäkurpitsasiivut ensin tai muuten tulee velliä.
 
Juu kesäkurpitsalasagne on helppo mokata jos ei malta itkettää niitä siivuja :P

Mä en oo koskaan oppinu syömään sieniä. Miehen mieliks joskus yrittäny esim kanttarelleja laittaa, mut ei vaan oo mun juttu. :confused: Ei ees pizzassa, jossa nyt luulis menevän...
 
Mun mielestä yks ihan valmisvalmislasagnekin on hyvää. Oiskohan valmistaja Pouttu. Se on sellanen iso laatikko, josta meidän perheen annoskoolla saa 4 annosta. Se on ihan vakkari ei-ehdi-kokata -ruokaa meillä :)
 
Mun mies toivoo aina lasagnea, kun kysyn siltä mitä se haluais syödä viikonloppuna. Ja onhan se hyvää, joskin aika suuritöistä. :)
 
No nyt mun tekis mieli lasagnea. Mä teen yleensä aina tonnikalalasagnen, niin voin itekkin syödä. Nyt tekis kyllä mieli jotain kasvislasagnea! Lukiossa oli ihanaa kasvislasagnea. Yks semmonen siis tänne, kiitos :D
 
Oho, onpas moni syönyt lasagnea :-D jos jollain olis joku hyvä ohje antaa, niin kokeilisin mieluusti :-) usein juurikin juustokastike aiheuttaa päänvaivaa.
On valmiitkin toki syötäviä, mut nyt on pakkomielle tee-se-itse-lasagneen.
 
Oi, kasvislasagne on myös hyvää, kunhan on oikein maukas ja voimakas juustokastike. :)
 
Tällä kertaa ei valmistunu lasagnea, vaan makaronilaatikko koskenlaskijalla. Nam.
Vähän nopeampi tehdä kuin lasagne, joka sekin on kyllä herkkua.
 
Takaisin
Top