Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä päätin, että tänään saa herkutella, kun eipä sitä voi ihan kamalasti kuitenkaan tehneensä ja mieli tekee. Ruokana ranskalaisia (ja lihapullia, mutta edellä mainittu maistuu huomattavasti paremmin) ja jälkkäriksi on irtokarkkeja. Mutta huomenna syön kunnolla! :D

Meillä on kalapuikkoja ja muutamia valmiita ruokia (itse tehtyjä) aina hätävarana laiskaa päivää varten :) me pyritään tekemään viikon pääraaka-aine ostokset kerran viikkoon. Sitten täydennetään maitoa, leipää, raejuustoa yms :)
 
Mä en oo syöny kalapuikkoja enkä nuggetteja sen jälkeen, kun kuulin, mistä ne on tehty :D Äiti suuttu tästä, kun heti kaks helppoo ruokaa putosi, muutenkin kapealta, listalta pois :D
 
Mulla ylipäätään kaikki einekset. Lihapullia kutsuin jännesuolipulliksi. Vain itsetekemät kelpaa. Joskus kyllä broilerpyöryköitä pysty syömään.
 
Mä olen kohtuullisen heikko syömään kanssa eineksiä. Mutta valmis lihapullia syön. Joskus pääravintoni oli valmis lihapullat ja raejuusto (tein 14h töitä + ajoin tunnin suuntaansa/vrk, enkä omistanut pakastinta..). Ei ne koskaan mitään herkkua ollut, mutta kun ei vaan ollut voimia laittaa ruokaa.. Ja edelleen ne on mun pahan päivän ruoka. Ja ei, en lue tuoteselostetta! :D
 
Mulla ei oikein vieläkään maistu mikään...kaikki mitä tänään oon syöny, on alkanut oksettaa..
 
Meillä syödään myös tosi harvoin eineksiä, oikeestaan maksalaatikko ja pinaattikeitto on ainoot. Joskus tekee mieli nugetteja tai broilerpyöryköitä. Me mussutetaan tääl miehen kans kana-fetasalaattia, nam!
 
Einekset ois kyllä käteviä ja helppoja, mut ei vaan pysty :grin Pinaattikeittoa meilläkin joskus pakkasessa varalla, mut nuo "liha"versiot eineksistä pysykööt kaupassa mun ostosreissuilla :P
Lapsena muistan kyllä vedelleeni niitä lihapullia kylmilteen suoraan paketista, hyvin uppos. Ja hengissä edelleen, et ei nuo vaarallisia oo :wink Mun suosikkia lapsena oli myös kaikki leikkeleet/makkarasiivut suoraan paketista :hungry:
 
Pinaatikeitto ja pinaattiletut on tässä taloudessa eineksiä, jos jompaa kumpaa käy mieli tekemään.
 
No joo, pinaattikeitto taitaa olla ainoita valmisruokia, mitkä menee. Ja munaa mukaan :D
 
Pinaattilinjalla täälläkin pääasiassa einesten suhteen :D pinaatissa on rautaa ja se on hyväksi raskaanakin, joten vetelen lettuja hyvillä mielin :)
 
Pinaattiletut ja -keitto on kyllä hyviä! Voiskin laittaa ensviikon ruokalistalle :) Mä teen molemmat ite ja suosittelen kyl kokeilemaan. Nopeeta ja helppoa. Etenkin toi pinaattikeitto! Letuis aina tökkii se paistaminen, kun on niin hidasta. Mut tulee hyväää :)
 
En ookaan koskaan kokeillu kun oon aatellu et ois muka joten hankalia tehdä :D
 
Katik, miten teet pinaattikeiton? Itse joskus lettuja tehnyt, mutta ei ne ollut vaivan arvoisia oikein.. Meillä kun niitä syödään ehkä korkeintaan kerran 2kk, niin semmonen määrä tapa vaikka missä muotoa söis :D
 
Söinkin tuossa juuri pinaattilettuja "aamupalaksi". Ihan eineksellä mennään ja päälle...mansikkahilloa. Mies katseli vähän epäilevästi o_O mutta ei sanonut mitään :rolleyes:
 
Ah kaupan se pakastekuutiopinaattikeitto ja vastaava kasvissosekeitto.... yhen kesän söin niitä vuoropäivinä töissä joka päivä, jonkun 3kk ainakin.. odottelin et milloin kyllästyn mut ei.. aina vaan teki mieli mielummin niitä ku mitään muuta. Nytki tuli kyl vähän himo..
 
Takaisin
Top