Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mennään lauantaina kaveriporukalla Amarilloon syömään, ja just yhen kaverin kans sovittiin että otetaan sellaset Chicken pocketit, kun saadaan niitä kaks yhden hinnalla. Noh... luin sit äsken, että sehän sisältää vuohenjuustoa. Öh... kai se on kuumennettu kuitenki, vai miten mä nyt onnistun ny puhumaan itteni pihalle tästä :shifty:
 
No toivotaan näin, en kyllä yhtään tiiä minkälainen annos se on, onkse juusto siinä päällä vai kuinka. No, kai mä sitte vaan jemmaan sen jonnekki ranskalaisten alle ja sanon etten jaksa :D
 
Mies haluaa viedä mut sunnuntaina syömään. Toivotaan, että silloin olisi edes hiukka hyvä päivä, niin voisi olla kivaakin :)
 
No ei menny kyllä viikonlopun ruokailut ihan suositusten mukaan... :oops: Amarillossa söin ihan vahingossa mozzarellatikkuja (olihan ne kuumennettu..) ja sit se vuohenjuusto oli mun annoksessa aika lailla muruina, niin tuli sitäkin sit vähän syötyä kun en saanu kaikkea pois. Se ei ollu kyllä läpiasti kuumennettua. Ja eilen extempore käytiin vielä Rossossa, ja sielläkin otin jonkun lihajutun gorgonzola-juustokastikkeella, mut se sentään kupli vielä pöytään tuotaessa joten oli kyllä riittävästi lämmitetty. Siskon pitsaakin maistoin, siinä oli tietenkin aurajuustoa enkä tiennyt sitä. No, olihan sekin kunnolla lämmitetty kyllä.

Oliskohan vielä jotain kieltolistalla olevaa juustoa mitä jäi maistamatta... huoh. Ehkä tää helpottuu kun ei tartte salailla enää, saa heti ravintolassa tilatessa ilmottaa että oon paksuna, en halua juustoruokia :D
 
Ajattelin tänään kinuta itelleni sen pihviaterian jota oon jo kauan himoinnut :D
 
Ihan aura aurahan on pästöroitu et kyllä sitä voi aika huoletta syödä :)
 
Aijaa? Mä sain kyllä neuvolasta listan, jossa luki että edamit yms normijuustot on ok (pastöroituna tietysti), mutta kaikki muut pehmeät juustot pitäs olla kunnolla kuumennettu, oli ne sitten pastöroituja tai ei? THL:n sivulla niitä suositellaan välttämään kokonaan.. http://www.thl.fi/fi/web/infektiotaudit/taudit-ja-mikrobit/bakteeritaudit/listeria

Perhana että tämän pitää olla hankalaa, en mä oo tottunu nirsoilemaan ruuan suhteen!
 
Pizza on listeriavapaa ruoka, kunhan on paistettu. Mä oon ihan hulluna juustoihin, joten tulee raskaana syötyä pizzaa ja piirakkaa paljon. Niihin voi laittaa fetat ja sinihomejuustot ihan hyvällä omalla tunnolla.
 
Katsokaa Valion asiantuntijasivustolta raskausajalle sopivista tuotteista, itelle ainakin sellaiset selkeät listat tuotteista, joita paljon käytän, on parhaimpia :) (tämä ei ollut mainos, hyvin ottaneen asian huomioon!)
 
Olipahan ihanaa käydä pitkästä aikaa kunnolla kaupassa ja ostaa "normaali tuotteita ". Hiljalleen alkaa maistua tavallinen ruoka ja sen mukainen oli myös ostoskärryn sisältö. Tekee hyvää nähdä kärryissä pitkästä aikaa vihanneksia, hedelmiä, täysjyvä riisiä yms :p
 
Mä sain aikaiseksi laittaa kalaa tänään pitkästä aikaa, pakasteseitä :grin Lasketaanks se kalaksi?
Leivitin ja paistoin pannulla, ihan jees kasvisten ja salaatin kaverina. Laitoin paiston loppupuolella vähän aurajuustoa pinnalle niin se maistuikin joltain :p
 
Meillä tarttui mukaan lohta (huomenna perunamuusin kanssa, sunnuntaina salaattina). Alkuviikolla ainakin jauhelihakastiketta & spagettia sekä jauhelihakeittoa. Nämä alkaa kuulostaa aivan oikealle ruoalle!

Ja kyllähän sei nyt kalaksi lasketaan!
 
Mulle tulee seistä vaan kalapuikot mieleen :P Mut pidän sitä pakkasessa hätävarana, et sit saa tehtyä ruokaa kun kaikki muu on syöty ja ei jaksa kauppaan lähteä. Huomenna vois käydä seuraavan viikon ruuat taas. Vihaan nykysin kaupassa käyntiä, niin yritetään pärjätä krt/vko käynneillä :)
Pitääkin miettiä ens viikon ruokalista valmiiks. Makaronilaatikkoa tekis mieli, koskenlaskijajuustolla :P
 
Mä söin just puolikkaan grillatun broilerin yksinään, mies söi toisen puolen. Eli luolamiehen ruokaa täällä :D Nälkäisenä ei malttanut tehdä salaattia.
 
Takaisin
Top