Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin nyt töihin jotain välipalapatukoita, mut yleensä oon syöny ompun tai suklaata :D Mulla on aamupäivät pahimpia ton nälän kans.
Ennen söin rahkaa jugurtilla, ananaksella ja myslillä aamuisin ja se piti nälän tosi hyvin, nyt ajatus tollasesta aamupalasta tekee ihan huonon olon. Oon puuroon sit laittanu raejuustoa siinä toivos et se pitäs nälkää, mut kummasti jo 10 aikaan kuuluu ekat murinat.

Niin joo ja vettä oon nyt (kun sitä vihdoin saattaa taas juoda) juonu tosi paljon näläntunnetta helpottaan, kyllä se aina hetkeksi auttaa. Ja ihanaa kun saattaa juoda vettä!

Mä en syö lihaa niin kanakeskusteluun en muuten voi ottaa kantaa paitsi että kaiken mausteisen lihan paistaminen on ihanaa, ne tuoksuu niiiiiin herkulle! :D
 
Mä syön elukoista vaan kalaa sillon tällön, mutta mies ja tytär on kuitenki ihan sekasyöjiä niin voi luoja miten paha olo mulle tulee, kun ne syö kanaa! Uhh, se on kyllä kaikkein kammottavin haju mulle tällä hetkellä. Kaupassakin on lihatiski jogurttihyllyn vieressä nii tekee välillä sen paistetun kanan hajuissa tiukkaa käydä hakee juksuu, rahkaa ja yosaa.

Mitään ei kauheesti tee vieläkään mieli, mutta muutaman kerran oon väsäilly caesarsalaatin katkaravuilla ja on ollu kyllä hyvää. P*skan maku se suuhun tulee silti siitäkin.
 
Mulla on ruokajutut normalisoitunut, kaikki maistuu mikä maistu ennen raskauttakin. Torstaina sokerirasitus, sen jälkeen ajattelin herkutella kunnolla. Mulla on nimittäin sellanen tunne, et sieltä se raskausdiabetes-diagnoosi taas napsahtaa ja sit pistetään ruokavalio tarkempaan tarkkailuun.
 
Kalaa mäkin syön. Sitä ei tosin oo nyt tehnyt mieli. Toivoisin kans, et alkais jo pian samat eväät maistua ku ennenkin, tulee pian jo hiilarit korvista! Vatsakaan ei taho toimia, että jos jollain on hyviä vinkkejä ni kertokaa toki! Luumuja tos alkuraskauden aikana söin, vois koittaa niitä hakea taas.
 
Mullakin tuo kana tökkii jo ajatuksena kaikissa muodoissaan niin paljon että menee ruokahalu kun vain ajatteleekin sitä. Tein jossain vaiheessa kanaviillokkia mikä oli hyvää mut jälkikäteen rupes jotenki etoon ja inhottaan ajauski kanasta. Jännä että se on noin yleinen inhotus! Mulla ei oo muuten mitää ihmeellistä ruokatottumuksissa mut myöhäispahoinvointi on iskeny ja pakko juoda siihen hedelmämehua mikä helpottaa, muu ei mene silloin alas. Ei edes tunnu nälkää ennen ku huono olo iskee. Niin ja joka yö oon alkanu herätä aivan järkyttävään nälkään kerran muiden heräämisten ja valvomisten ohella, pakko syödä pala ruisleipää tai juoda lasi piimää :P
 
Mä juon ainakin 3 litraa vettä ja aloin nyt syömään luumuja päivittäin. Menee varmaan ainakin kuusi luumua päivässä. Just luin, et kiivikin vois auttaa ja vehnälese. Kiiviä onneks ostin eilen, kun ostin kaikkia mahdollisia hedelmiä. Vehnälesettäkin löytyy. Vois aamulla laittaa 10g puuron joukkoon.
 
Ai täytyypä kans laittaa aamulla puuroon noita vehnäleseitä! Ja kauppalistalle luumut ja kiivit :) Mä oon ennen syöny päivittäin pellavansiemenrouhetta ja se on pitäny vatsan kunnos, mut nythän sitä ei sopis syödä. Mallasuutetta ajattelin hakea, sen voi sit vaikka käyttää leipiin jos ei tuo apua :)
 
Suosittelen niitä leseitä! :) Mulla ainakin toimii, kun aamupuuroon viskaa mukaan! Jopa meidän koiran vatsavaivat pysyy niillä aisoissa :wink
 
Mäkin söin ennen pellavansiemenrouhetta. Nyt keksittävä näitä muita keinoja.
 
Höh, miten mä luin ton niin hyolimattomasti! Anteeksi! No, jätetään tuo linkki nyt tuohon, jos siinä on vaikka jollekin jotain uutta.
 
Heh! Sori jos aiheutin kommentillani mielitekoja joillekin... :grin

Pihvi on kyllä tosiaan sellanen, mitä olisin voinu syödä vaikka joka päivä, se ei oo ällöttäny muistaakseni ainakaan missään vaiheessa. Ja grillattu broileri...! Se on ny ollu viikon tarjouksessa tossa yhessä kaupassa, ja pari kertaa ku oon sinne mennyt sitä hakemaan niin LOPPU! Nouuuuu! Oon sit paistanu vaan suikaleita ja maustanu ne mango-curry-mausteella :P

Mulla itseasiassa on ruokarytmi jo palautunut normaaliin, tai siis normaali + pari välipalaa. Eikä mulle tule huono olo, jos en heti saa ruokaa kun maha murisee. Hedelmiä oon syöny paljon, ja joku trip-mehu ja suklaa-myslipatukka on aina lähettyvillä varalta, noilla luulis sokerit nousevan.. :D

Viikko sitten mun rupes yhtäkkiä tekeen hirveästi mieli niitä Kellogsin muroja, niitä jotain hunajajuttuja. Niitä oli kersana kiva syödä kun ne oli niin tahmasia.. Niin tai sit Frostiesit, nam...
 
Niin ja piti vielä mainita noista leseistä, niin mulla on tapana ostaa 1kg paketti Eloveena-puuroa ja sit sellanen olisko 500g paketti Myllyn paras lesesekoitusta (onkohan siinä kaura-, ruis- ja vehnälesettä) ja sekoittaa nuo sitten yhteen kun mulla on pari sellasta säilytysjuttua. Helppo sitten nappasta mitallinen tuota sekotusta:)
 
Lilja, mä himoitsin viime viikolla kellogsin yhtiä suklaamuroja! :D Mies kuunteli puhettani useamman päivän ja sitten hän tuli torstaina kaupasta paketin kanssa.. :p
 
Mulla tekee ihan järjettömästi mieli sushia. Ihanaa kylmää riisiä, suolasta soijaa ja wasabia. Kainy jossain vähän tasokkaammassa ravintolassa on tajuttu tehä sellasen raskausajan kokoelman lautanen missä ei olis raakaa kalaa/äyriäisiä ja levää. On meinaan varmaan jossain vaiheessa pakko saada. Uuh. Alkoi kuola valumaan... Heti kun olen siinä kunnossa että pystyn menemään ravintolaan niin täytyy ottaa selvää.
 
Mie en oikee tiiä mikä maistus. Syöminen on nii jotenki pakkoa ja väkinäistä et mieluummin jättäs sen välii. Ärsyttää sinällään ku tietää ja tuntee et pitäs syyä mut sitte ku väkisin puputtaa jotain nii ei siit ainakaa hyvää oloa saa. Nytkin ois valmiina broileripastaa ja lihaperunalaatikkoa. Molemmat yleensä sellasia mieluisia. Noo ei maistu ja ajatuskin inhottaa. jos puputtas taas vua jottai leipää ja mysliä. Kai sitä niilläki pärjää. Ja onneksi tuo aamuinen puuro on keksitty
 
Mullakin puuro menee aamuisin, mut kohta on kova nälkä kun sen oon syöny. Eilen söin illallakin puuro ja se tuli kyllä ulos :(
Mulla on jonkun verran allergioita ja siks nuo hedelmät ja vihannekset usein pitäs keitellä ensin. Mut kävinpä nyt sitten kaupassa ja ostin mangoa ja ison papaijan. Kalliita vaan ovat. Jospa ne menis. Jospa vaikka salaatin tekis ja siihen papaijaa.
Ruoanlaitto vieläkin tökkii, tekee pahaa. Mut valmisruoista mun maha ei tykkää hyvää, menee kipeeks. Joku puhu perunalaatikosta ja sellasta alkoi tehdä mieli, mut kukakahon sen tekis. Saisinkohan miehen tekemään vai soittaisko anopille ;)
Minäkin olen noita välipalapatukoita syöny, mut nekin alkaa kyllästyttää, banaani kyllästyttää. Luumuja oon syöny kuivattuna.
 
Allergiat vaikeuttaa itselläkin jonkun verran, kun muutenkin vaikeaa keksiä syömistä ja sitten ei voi edes kaikkea ylipäänsä syödä..

Puuro ei uppoa täällä. Mannapuuroa pitäis koittaa, mutta kaura yms on ihan eiei :/
 
Ihan hyvä toi linkki Heinämamma, mä kävin sen lukasees ja ainakin noista juustoista oli huojentavaa tietoa, että noita kovia edameita ym. voi syödä. Mulla oli yhteen väliin hirvee juustonhimo, siis sellasen oikein voimakkaan juuston, enkä sit saanu oikein neuvolastakaan vastausta et mitä voi syödä.

Mulla on ollu pari päivää hirvee himo punajuurisalaattiin ja eilen sitä vihdoinki hain, ja voi taivas että on hyvää :D
 
Takaisin
Top