Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan viehättävä tapa toisaalta, mut ite en sopeutuis enää, vaikka maalla oon asunutkin lapsuuden ja siellä mentiin ja tultiin kyselemättä taloissa...
 
Meillä kans kotimaisemissa Pohjos-Pojanmaalla oon kuullu puhuttavan rotinoista. Siihen kuulu suolasta ja makiaa lämpimäistä.
Eipä taija enää missään olla semmonen kyläilytyyli niin ku muutama vuosikymmen sitte.
 
Meillä kans oli ihan normaalia kyläillä tuosta noin vaan ilman sen kummempia ilmotuksia, ja kyllä nuo vanhemmat ihmiset taitaa harrastaa sitä vieläki ahkerasti. Itekään en enää varmaan tuohon tottuis, jotenkin tuntuu että häiritsis hirveästi jos joku yhtäkkiä tulis käymään. Ihan niinku mulla ny jotain tosi tärkeää tekemistä olis... :D

Jos ketjun nimi on Raskausajan ruokajutut, ja puheenaihe on jo aivan muuta, niin pitääkö tästä päätellä että kaikki on päässeet mieliteoista ja mässäilystä normiruokailuun takas? :woot:
 
No nyt kun kysyit niin äsken alko kamalasti tehdä mieli kunnon pihviä :D
 
Mulle taas maistuu tosi huonosti ruoka tällä hetkellä. Oikein ei maistus yhtää mikään :(
 
Munkin tekee mieli pihviä. Monta viikkoa oli, etten voinu syödä lihaa ollenkaan kun oksetti ajatuskin, mut nyt on ruokahalut palanneet :D
 
Mulle ei broileri mene oikein mitenkään päin! Grillattua broileria ollaan syöty pari kertaa, mutta muu broileri on ihan hyh. Jauheliha maistuu lähinnä..
 
Mulla sama, vain grillattu broileri maistuu. Tosin ei mulle muutoinkaan maistu. Kesällä tulee päivittäin grillattua kanaa ite, mut muuten uunissa tai pannulla tehty ei maistu.
 
Itse tykkään normaalisti suurestikin broilerista, niin jotenkin hassua kun pelkkä ajatus etoo ja syömättä jää jos on tehty..
 
Mä tungen broileriin aina kaikkea mahdollista, niin ihan hyvää siitä tulee. Mutta nyt ei auta, vaikka mitä tekis. Joten pakko syödä sitten muuta :D
 
Kyllä mäkin tungen, ja siis maistuu ihan hyvältä, mut aina liian kuivaa tai sit saa panikoida jääkö raa'aksi.
 
Mulle ei broileri maistu ei sitten ollenkaan, ennen se oli meillä perusruokaa..
Edit: nyt alko sitten tehdä mieli grillattua broileria :D
 
Minkälaisilla välipaloilla te pidätte nälän ja heikotuksen kurissa? Mä oon niin kypsyny tähän jatkuvaan syömiseen ja ruoan ajattelemiseen. Oksenteluks meni tää ilta pitkästä aikaa... Hyviä ja helppoja vinkkejä huomista kauppareissua ajatellen otetaan vastaan!
 
Mä syön hedelmiä kuten omenan, banaanin, viinirypäleitä, nyt luumuja, jos auttais ummetukseen. Ostin myös greippiä. Tänään tein dippiä ja dippaan porkkanoita. Niin ja ostin skyr -rahkoja ja gainomaxeja, jotta sais myös proteiinia.
 
Mulla on kans ollu banaani, porkkana ja viinirypäleet hyväks havaittuja. Ja töissä kaapissa niitä elovenan kaurapuuro annospusseja.
 
Sitä mikä maistuu.. viinirypäleitä/luumuja, kun tulee sellainen hetki että hedelmät maistuu. Leipää, jogurttia, muroja sen mukaan mikä uppoaa. Niin rajoittuneesti maistuu, että pakkp syödä sitä mikä uppoaa..
 
Siis ai kamala tätä pihvinhimoa! Meinasin jo laittaa miehen hakeen jostain abcltä jotain lihaa :D ei pysty juur muuta ajatteleen... nyt se kuorii tuolla mulle porkkanaa x)
 
Takaisin
Top