Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jostain luin, että jos äiti karppaa raskaana, ni tuloksena voi olla helposti lihova lapsi. Tota pelkoa itellä ei oo, mut just et vois jatkossa syödä maltillisemmin ja ns. normimäärä riittäisi.
 
Oho, no onpas joku jo ehtinyt totakin tutkia. Maalaisjärjellä kai tässä on mentävä, syödään ku on nälkä ja vältellään övereitä :wink Helpommin sanottu ku tehty! :P
 
Mulla tulee aina tämmösiä kummallisia paastopäiviä väliin, kun yhtään mitään ei mieli tee.. Ehkä ne tasottaa :D
 
Lilja kiitti vinkistä! Nuo veriappelsiinit voiskin mennä, kun appelsiineihin jo vähän kyllästyin. Söin niitä paljon alkuraskaudesta.
 
Mulle ei ole makea mennyt. Nyt ei iske ruoka ollenkaan, mutta makea meni. Kaksi riviä suklaata, sukulaku ja vähän himottaisi vielä tuommoset lidlin jotkut kirpeät omena renkaat o_O voiko makeaa käydä tekee mieli ihan yht'äkkiä vaan?!
 
Mä luotan aika paljon siihen, että keho kertoo mitä se tarvitsee. Varsinkin raskausaikana. Makeen himo esim voi kertoa hiilareitten tarpeesta. Jos tekee mieli maksamakkaraa niin todennäköisesti raudantarvetta, jos appelsiineja niin c-vitamiinia ja jos voita tai avokadoja, ni todennäköisesti rasvahappoja :D Mua kun ällöttää makeet, niin ehkä mä oon syöny liikaa hiilareita :S
 
aBu, toi sukulaku oli aika paha... Nyt alkoi tekee mieli :D Tosin luulen, että se ei maistuis kuitenkaan niin hyvälle kun luulen.
 
Sori sukulakusta! Tuo on kyllä totta.. Eikö sitä sanota, että keho alkaa vaatia kaikkea epäterveellistä, kun ei ole syönyt kunnolla. Keho tietää, mistä saa nopeasti energiaa.. Käy järkeen kyllä!
 
Uuu joo sukulakua tänne kans! :D Tai sitä salmiakkitäytteistä, onkse BisBis..
Ei ois pitäny mainita kananmunista mitää, äsken söin kaks eikä oikeen meinannu mennä alas:<

Mäkin luotan siihen, että kroppa kertoo mitä tarvii. Jos hiilareita tekee mieli niin sillon niitä on syötävä jne. Tietysti joillekin voi olla ongelmallista tunnistaa se oikea nälkä ja ruuantarve... Meinaan, että sit kun olot helpottaa niin olis varmaan hyvä yrittää kuunnella kroppaa, onko oikeasti nälkä vai onko vaan jääny mättövaihe päälle.

Muoks: Tuli muuten mieleen, kun jossain oli että tuorejuustotkin pitäs syödä kuumennettuina.. oliko niissäkin siis listeriariski vai mikä? Eilen söin palan leipäjuustoa (sitä pilkullista, pastöroitua) jonka lämmitin mikrossa, ja tänään söin sellasta pehmeämpää feta-tyyppistä valion kotijuustoa, ja tajusin että noissahan kummassakin lukee "tuorejuusto"?!
 
Kuvitelkaas tää combo: saarioisten supersuolaset pepperonisiivut ja mansikkariisi :'D
 
Hemsku, mulla ei kyllä nyt himot herännyt! :D sen sijaan kinder buenosta voisin vaikka tappaa tällä hetkellä.. o_O
 
Miksei munkin vois tehdä mieli vaan kindereitä... mutta älä nyt sentään ketään tapa :D
 
Toi on niin masentavaa. Herkuttelin sohvalla ja mies teki kotitreeniä :o se siitä hyvästä omastatunnosta
 
Mulla ei ole edes huono omatunto tällä hetkellä. Mä saan aina erävoiton, kun selviän työpäivästä. Se vastaa tällä hetkellä vähintään maratonia kipuineen ja oloineen! Kukaan muukaan maratonin päälle enää kuntoile.. :D
 
Joten kun saan kinderini, niin hyvällä omalla tunnolla kiskon sisuksiini. Ja hyvää omatuntoa syömisten kanssa kannatan muillekin! :)
 
Oih kinder maistuis kyllä täälläkin. Mut ihan ykkös pääsiäismuna josta täs haaveillu jo viikon verran... semmonen lila kenno mis 4kpl maraboun täytemunia. Ihan huippuja jos makeesta tykkää
 
En olekaan noita maraboun juttuja maistanut . Onko niissä mikä täyte? :>
 
Takaisin
Top