Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ostettiin kans syksyllä sellanen sähkösavustin. Itse savustettu lohi on kyllä ihanaa, pitäiskin savustaa taas.
 
Mulla oli kans hirmunen himo yks päivä saada lohikiusausta. Ostin valmispaketin ja kyllähän se maistuu. Yleensä pidän savukalastakin, mutta nyt ja viime raskaudessa savu ei ole mieleen, ei makuna eikä hajuna.
Mies oli käyny miesten reissulla, jossa olivat istuneet nuotion äärellä ja voi, että sitä hajua niistä vaatteista.
 
Munkaan ei nyt oikein tee savua mieli. Mut kalasta puhuttaessa nyt alko tehdä mieli sinipallasta.. semmosta on tullu syötyä vikmeks varmaan joskus yli 15v sitte! Ja yhtenä iltana oli pakko vetästä pari sillivoileipää :wtf: Tais olla suolantarvetta.
 
Savukala vois maistua ja oma pönttö ollu jo kaks vuotta, kertaakaan käytetty. Ei oo ollu vaan aikaa muka tehdä. No miehellä ei oo koskaan aikaa ja mua ei huvita. Miesten hommaa savustus :D
 
Yllätä se mies ja laita kala sinne vaan :wink
Ainaki ne sähkösavustimet on niin helppoja, et ei kun vaan töpseli seinään suunnilleen! :)
 
Oon kalalle allerginen, mutta näiden teiän juttujen perusteella rupes himottaan savustettu halloumi. Se on ihanaa!
 
Jännä juttu, mutta mäkin oon nyt raskauden aikana (ja nyt parin viikon aikana kun on ollu parempi olo) syönyt paljon enemmän kalaa ku normaalisti. Lohta tulee syötyä kerran viikossa, mut nyt on menny myös ahventa ja seitiä, jota en oo syöny ku joskus ikuisuus sitten koulussa. Tonnikalakin menee.

Oon ihmetelly ku töissä toisella osastolla on yks varmaan 7kuulla raskaana oleva, ja se vetää lounaalla lähes joka päivä purkillisen tonnikalaa, raejuustoa ja avokadon, ehkä jonkun leivän siihen vielä. Ei voi olla kovin terveellistä syödä samaa ja varsinkin purkkitonnikalaa noin 4 päivänä viikossa? Ei sillä kyllä ylimääräsiä kiloja näy mun silmään ainakaan, että sen puoleen varmaan ihan ok ruokavalio ollu...
 
Mulla varma juttu, mikä meni alas, niin oli peruna. Eipä mene enää. Ja oikein mikään lämmin ruoka innostas. Mutta jos jättää välistä, niin iskee paha olo. Yritä tässä nyt sitten jotain o_O
 
Mäkään en voi sietää nyt savun hajua tai makua :wtf: oikein pistää oksettamaan pelkkä ajatuskin.

Ruoka on maistunut ihan jees, mutta huomaan, etten pysty enää iltapäivän jälkeen syömään niin paljoa kuin ennen. Maha varmaan turvotuksen takia niin tiukilla, ettei ruokaa mahdu määräänsä enempää :grin
 
Huomaan myös ettei loppupäivästä vatsa vedä enää yhtä hyvin. Mä oon nyt ihan järjestään oksentanu kaikki iltapalat. Mut ei voi olla sitä syömättäkään, kun on nälkä... Kaikenlaista oon kokeillu, mut kai se vaan ei sit mee enää läpi illalla ;)
Pelottaa vaan aina, että jos iltis jää väliin, ni joutuuko yöllä ruoan tekoon...
 
Mulla ei oo ollu etomista tällä viikolla, kun oon syöny 2h välein. Jostain syystä nukkumaan mennessä tulee paha olo ja aina pakko syödä omena. Se auttaa. Nälkä ei ole ja vatsa koko ajan täynnä, kun pitää syödä 2h välein.
 
Mä olen omenalle allerginen ja banaanit alkaa tympiä. Avokadoja syön hirveesti. Jos mikään muu ei mene niin avokado.
 
Cinderella osta veriappelsiineja tai greippejä:) ne on ihan älyttömän raikkaita eikä tuu huono olo, jos on liian kirpsakka niin laittaa vähän sokeria päälle. Nyt on sitäpaitsi veriappelsiinien sesonkiaika, niitä ei kovin usein taida saada (isommissa S-ryhmän kaupoissa on ollut ainakin).

En oo ennen tykännyt hirveästi kananmunasta, se on aina ollu vähän arveluttava syötävä, joskus tullut vaan yhtäkkiä huono olo siitä. Mut nyt voisin kyllä vaikka elää pelkillä keitetyillä munilla, niitä on pakko olla. Myös munakaspiirakka ja sellanen munakasleipänen menee oikeen hyvin.
Eilen söin jonkun Saarioisten uutuus-lohipiiraan, se oli sellanen n.10cm halkasijaltaan valmisruokahyllystä. Kyllä piti olla hyvää! Voi olla että joudun hakemaan niitä pari jääkaappiin huononhetken varalle... :P

Selasin pikasesti Kaisa Jaakolan blogia, siellä oli jotain raskausajan ruokavaliosta yms. Pitää tutustua kotona sit tarkemmin, oli ihan hyviä terveellisiä ruokailuvinkkejä joilla painokin pysyis aisoissa.
 
Mä tilasin sen Kaisan raskauskirjan. Heti, kun etomiset loppuu, vähennän hiilareita.
 
En tiiä voiko liittyä raskausajan tarpeeseen saada vähemmän protskua ja enemmän muuta, mutta kuulin just tutkimuksesta jonka mukaan protskupainotteisuus lapsuudessa altistaa hetkälle bmi nousulle aikuisuudessa. Et lapset tarvii hiilaria ja rasvaa. Mahtaako jo sikiöt olla samoilla linjoilla :D
 
Mun sikiö ainakin saa minut syömään vain hiilareita.. Lihan syönti ihan täyttä tuskaa tällä hetkellä! o_O
 
Mulla kans on hirveet hiilarihimot, saapa nähdä kestääkö vielä kauan. Kyllä tässä kevättä kohden saa luvan ruveta himot laantumaan pikkuhiljaa, en tykkää tästä turvonneesta olotilasta :sad001
 
Takaisin
Top