Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla nousi ensin, laski sitten ja taas nousi. Yhteensä pari kiloa tullu lisää. Mutta jojoilen muutenkin ja nyt kun liikunta on ollu täysin olematonta niin ihmekös tuo
 
Mä meen moikkaan ens ti kaveria, jolla kaks lasta. Lupas kattoa mulle jotain raskausajan vaatteita, mitä sille on jääny, kun valittelin, et housut jo ratkee. Ollaan samankokoisia, ni vois sopia hyvin mullekin. Ei oikein vielä huvittais ostaa isompia vaatteita. Kohta väki kattoo salillakin, et mikäs mulla on, kun reidet, kuin ladon ovet ja vielä joulukuussa ketoosidieetin päätteeksi olin niin luiru :D
 
Mä alan epäillä, että mussa on (taas) jotain vikaa. Paino ei ole noussut, kilon tai kaksi tippunut sen sijaan. Ei ole turvotusta, ei mitään. En enää oksenna, ihan yksittäisiä kertoja laskematta. Ruokavalioni koostuu hiilareista - perunaa, porkkanaa, leipää.. Mihin ne kaikki menee? o_O ehkä mulla on hiilareita vetelevä sikiö, joka kiskoo välistä :DD
 
Joillain on muutenkin tehoaineenvaihsunta jota raskaus vaan lisää, nää on niin yksilöllisiä! Mulla viimeks nous ekaan neuvolaan mennessä 2kg ja aattelin et johtu ekstrasyömisestä pahan olon takia.. mutta nyt on noussu saman verran vaikka en oo syönyt normaalia enempää ja liikun enemmän ku silloin.. sormukset kiristää sormessa ja muutenkin on vähän turvonnu fiilis joten luulen että se on just sitä lisääntynyttä kudosten nestettä, ja lisääntyyhän verimääräkin litranko se oli, eli kilon.
 
Pakko kirjoittaa tänne, et tää pitää. Eli nyt loppu kaikkien herkkujen syöminen täällä. Samoin leivän puputtaminen. Ei tästä tuu mitään. Aamulla pistin mun suurimmat toppahousut jalkaan ja eivät meinanneet kunnolla mennä. Kiristi reisistä ja perseestä ja ennen ovat olleet niin isot, että kaks jalkaa on melkein mahtunut punttiin. Aamupalaks syöty nyt kaks munaa, 100g mustikoita, kurpitsansiemeniä sekä vielä kaalia vatsan täytteeks.
 
Mulla kans meinaa tuo paino nousta vauhilla vaikka nyt rv 9+2. Etoo pahasti jos ei oo parin tunnin välein syömässä jotain.. Mutta oon päättäny olla armollinen itelle, alkuraskauden jälkeen tuo pahoinvointiki kai helpottaa ja muutenki tää tasottuu.. :)

Hmm himoista en tiedä mut nyt aamupalla lämmittelin verilättyjä O.o
 
Mun aamut alkaa tällä hetkellä reissumiehellä - kalkkunaa, juustoa, kurkkua ja salaattia. Nyt flunssaisena myös kaakaoo. Eli ei kuulosta yhtään hullummalle.. Ongelma on kaikki muu syöminen, kun tosiaan koko aika täytyy jotain saada syödäkseen tai alkaa heikottaa. Ja pelkät hedelmät tms. ei vaan auta :/ mut ehkä tämä tosiaan helpottaa, kun pääsee toiselle kolmannekselle :)
 
Mulla on ongelma kun yhtäkkiä mikään ruoka ei oikein maistu, eikä ees tee mieli syödä.. väkisin yritän puputtaa jotain vähä väliä ettei tulis huono olo :/
 
Sama täällä, mikään ei maistu. Joudun kokkailemaan muille, mutta ite en saa niitä ruokia syötyä. Jos tyttö ei suostu syömään jotain, niin mun on paha sanoa siihen mitään... Ymmärrän niin hyvin, jos joku ruoka ei maistu. Itseä lähinnä oksettaa kaikki.
 
Ei maistu, mut mä kyl syön. Pakko syödä 2h välein vaikkei haluaisikaan tai maistu. Muuten vasta oksettaakin.
 
Mulla on koko raskauden ajan ollut toi, että mikään ei maistu. Ei tee kyllä oikeastaan ikinä pahaakaan, ihan sama onko syönyt vai ei. Ei vaan tee mitään mieli. Kyllä sitten kun syö, niin ruoka menee ihan hyvin alas, mutta aina se on sellaista kelloon tuijottamista, et "voi ei, ku taas tarvis jotain syödä". Kaikki ruoat vaan jo ajatuksena on sellasii, et ei vaan tee mieli.
 
Mulla onneksi on tällä viikolla helpottanut syömisen kans, ei tuu enää huono olo vaikkei 2h välein syökään. Eilenkin oli aamupalan ja lounaan välillä vähän yli 5h (tosin siinä välissä söin pienen jugurtin marjoilla), mikä on paljon aiempiin viikkoihin verrattuna, kun tuo välipalakin oli noin pieni.

Oon tällä viikolla yrittänyt huonolla menestyksellä syödä vähän paremmin... mutta kun oli laskiainen niin tuli tietenkin syötyä pari pullaa, karkkeja on mennyt iltaisin muutamia huonon olon poistamiseen, tiistaina mies haki pizzan (joka ei itse asiassa ollut ees hyvää niin selvisin yhellä siivulla!).. Äh. Mutta oon tykästynyt marjoihin, sellasiin vähän vielä kylmiin tai ihan jäisiin. Sekotin pakasteesta mustikkaa, mansikkaa, puolukkaa, karpaloita ja lakkoja ison satsin ja niitä sit söin:) osassa oli jo sokeria valmiiks kun oon säilönyt joten en lisännyt sitä enää, kirpeäähän tuo oli kiitos karpaloiden:P Sit laitoin tuota myös turkkilaisen jugurtin päälle ja vähän mysliä vielä lisäksi.
 
Jo useamman päivän tehnyt mieli savulohisalaattia niin tänään piti sitten savulohta ostaa palanen s-marketin tiskiltä. Mies on allerginen kalalle, joten sitä ei tule kotona sitten tehtyä. Hyvää oli ja jäi vielä huomiseksi sama satsi...nam.
 
Mulle kala edelleen on mieluinen juttu, ollut koko tän raskauden. Vois itekin jotain tollasta savulohta osta, nam! :)
 
Mulla ei kala mene. Yhden purkin tonnikalaa syönyt näiden viikkojen aikana.. Lohta mietin säännöllisesti, mutta toistaiseksi saanut jäädä kauppaan..
 
Takaisin
Top