Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tykkään yleensä myös jogurtista ja haluisin syödä sitä, mutta ei sekään oikein uppoo. Smoothiena just ja just.
Eilen mies sai kotimatkalla tuoda mulle Hot Rodeja, melkein koko pussi meni illallisen sijaan. Viimeisetkin ruokahalut vei flunssa :(
 
Reipastuin just tekemään smoothien. Nam! Laitoin liuotettuja chian-siemeniä, vähän luonnon jogurttia, avokadoa, banaania, omenaa, tyrnejä ja pikkasen tuoremehua. Tuosta varmasti pitäis saada voimaa tähän päivään :)
 
Onkos Keksimamma ja Sannis kokeillu tota mustikkapiirakkaa vähän lämmitettynä, vaniljajäätelön kans:P

Jugurtti on ainut mikä aamuisin menee alas (niin ettei nouse ylös..), siihen tietysti sekaan puolukoita ja mustikoita. Vadelmia ei viime kesältä tullu pakkaseen asti:(

Jossain Kaksplussan tai jonkun sivuilla luki, että monesti raskaanaolevat haluaa syödä ja parhaiten menee alas mauton, hajuton, kylmä ruoka.. :D no, ei kyllä pidä paikkaansa mun kohdalla. Näin illalla päikkäreiden jälkeen tekee mieli jotain kylmää (mehujäätä), mut kyllä mä aamuisin tykkään suolaisesta puurovellistä ja päivällä joku mausteinen lämmin ruoka on ihan parasta. Huomenna meen testaamaan thairuokaa, en ookkaan moneen viikkoon käyny:0 voi niitä kevätrullia... :P
Kaalikääryleet ja lihaperunasoselaatikko on kyllä sellasia, joita voisin syödä koko ajan.
 
Perunaa margariinin kanssa, paistettua sipuli-herkkusieni juttua ja raejuustoa.. Mun ruokavaliosta alkaa liha uhkaavasti jäädä hiljalleen pois. Auttaa toivoa, että tämä olisi vain taas lyhyt jakso o_O
 
Mun tekis mieli perunavelliä, niin kuin joskus kouluaikoihin. Mutten millään jaksa tehdä sellaista. Ehkä mä otan aBun vinkistä ja keittelen huomenna perunoita ja syön ihan vaan voin kanssa.
 
Lilja, en muista syöneeni jäden kans, mut lämmitettynä ja vaniljakastikkeella kyllä! :p Myös ne mansikan makuiset on muistaakseni aika hyviä :)

Mulle uppoo hyvin myös mausteinen ja tulinen ruoka. Kiinalaista tekis nyt mieli käydä vaikka viikonloppuna pitkästä aikaa.

Yritähän abu saada lihojakin alas. Pitää hempparit kuosissa. Mut toki hyvä että edes jotain saat syötyä, se lienee nyt pääasia! :)
 
Jauheliha on ainoa, mikä menee edes jotenkin ja sekin tökkii.. Ehkä jossain vaiheessa alkaa maistua taas. Hemoglobiini kyllä varmaan tartteis niitä lihoja..
 
Floradrix toimii kanssa siihen :D
Mulla ei oo vieläkään vaikeuksia syödä mitään, mutta närästys aiheuttaa sen jälkifiiliksen että ei olis ehkä kannattanu maustaa niin raskaasti..
 
Uppos eilen oikein iso annos kiinalaista ruokaa, mutta pikkasen sen jälkeen rupes maha purisemaan ja pelkäsin jo että tuleeko tässä kiire vessaan. Onneksi ei. Mutta huomaa että närästää vielä tänä aamunakin se kiinalainen, kun ei tässä varmaan pariin viikkoon ole tullut syötyä mitään noin mausteista. Siitä huolimatta meinasin ne jämät kyllä syödä vielä illalla.. :rolleyes:
 
Lääkäri muuten sanoi, että ei siihen pahoinvointiin yleensä auta mikään muu, kun että syö usein ja just sitä mikä maistuu. Eli lääkärin määräyksellä syön tästä lähtien kaiken mikä maistuu, eli hampparit, ja toivon että pahoinvoinnit loppuu pian. :)
 
Ei sitä oikein voi muuta, kuin seurata mielihalujaan.. Niiden kautta saa edes jotain alas :)
 
Mä aloin tänään miettiä kun tuo vau:n sovellus sanoo jotain et ruuansulatus hidastuu raskausaikana jne, niin miten se käy siihen yhtälöön et on koko ajan nälkä?? o_O Luulis et nälkäkään ei niin vaivais jos ruoka menee hitaasti suolistossa... :grin
 
Gefilus smoothiet (mansikka-banaani ja mango) on muuten aika kiva uus löytö kaupan hyllyltä. :) jogurttipohjaisia, että niille, joilla se ei töki. ;)
 
Mä alan olla huolissani painonnoususta... Onko kellään muulla jo alkanu nousta? Mulla on noussu noin kilon kaksi, ja se johtuu varmasti ihan siitä, että joudun syömään jatkuvasti, että paha olo pysyy kurissa. En siis oksentele, kuten jotkut täällä, joilla paino vaan laskee. Yritän kyllä syödä kevyehköä tavaraa, mutta siihen lisäksi tulee sit normaalit ateriat ja nyt on viime aikoina ollu aika paljon tilaisuuksia myös herkutella.

Kai sitä täytyy lähteä siihen yliopiston raskausdiabetestutkimukseen... Jos sieltä sais jotain apua tähän. En halua paisua muodottomaksi.
 
Mulla paino noussut 2kg ja johtuu kans tasan tarkkaan siitä, et puputan leipää ja pastaa sekä hedelmiä pahan olon poissapitämiseksi. Itse en kans oo oksentanu ollenkaan. Toivon, et paino järkevöitys, kun paha olo loppuisi ja samalla hiilarien puputus vähenisi. Enkä kiellä, että jädee ja karkkia on tullu vedettyä silloin tällöin :D
 
Mulla ei vielä vaaka näytä kiloja, mutta kyllä tässä on paikat alkanut löystyä ja "raskas" olo kokoajan. Painonnousu lienee ihan hilkulla jo. Herkuteltukin on, myönnän. Ja tosiaan välipaloja on pitänyt lisätä ettei olo mene kurjaksi. Oksentamaan en ole minäkään joutunut, mutta olo menee etovaksi jos nälkä ehtii tulla! Parempi ottaa nyt pari kiloa jos tulee, kun kärsiä huonosta olosta. :) Ehkä syöminen tasottuu tossa toisen kolmanneksen aikana niin että kilojen nousukin sitä myöten tasaantuu.
 
On mullakin varmaan ehkä jo 3-4kg, en tiedä tarkalleen, mut ei mua stressaa oikeestaan se. Neuvolassa terkka tuumas, että alussa tulee jo siitäkin, kun nestettä sitoutuu enemmän kudoksiin tms. Ja just se aineenvaihdunta hidastuu, jotta masumönkiäinen saa sieltä itseensä imettyä tarpeeks. :)
 
Takaisin
Top