Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama, ei suklaata tänne. Ennen meni levy kerralla helposti. Pizzat ällöttää mutta hampparit menis alas. Ja jäätelö. Mutta taas on kilo lähteny painoa kun on ruokahalu ollu huonoa ja sokeri on jääny pois plus salitreenitön kausi niin lihaksetkin surkastuu
 
Pari suklaakonvehtia menee, mutta ei enempää. Muutama irtokarkki ja on ähky. Ei pizzaa, hampurilaisia tai muitakaan tällä hetkellä. Toki huomenna voi taas olla eri ääni kellossa.. :D
 
Kävin ostaa Missä X:ä kun siitä puhuitte ja just avasin pussin. Hyvin maistuu, mutta siis eihän nää oo enää niin kirpeitä kun ennen? Vai onko hormonit muuttanu mun makuaistiakin? O_o
 
Mua suorastaan itkettää, kun suklaa ei maistu Mä haluisin sen ihanan tunteen, kun mättää puoli levyä suklaata. Kaakaotakin yleensä juon paljon ja nyt sekin maistuu ällömakeelle.
Näköjään pelkkä ajatuskin tekee pahaa, kävin kesken tämän kirjoittamisen ykäämässä.
Mua rasittaa tää jatkuva miettiminen mitä voi syödä ja mikä tulee ulos.
 
Mulla on taas makea alkanu upota. Suklaa erityisesti :P Aika monta viikkoa menikin ilman sokeriherkkuja, nyt sit tuntuu et se "vaje" pitää ottaa kiinni ja mässätä olevinaan ihan kaksin käsin suklaata :/
 
Ennen jaksoin monta pullaa, nyt menee kerrallaan yksi. Ennen karkkipussi ei tuottanut ongelmaa, nyt menee muutama kerrallaan. Hiljalleen alkaa makeat maistumaan, mutta samalla tosiaan myös normaali ruoka. En valita, että muukin menee alas, kuin pelkkä leipä! :D
 
Missä X:t ei tosiaan oo enää niin kirpeitä kun ennen. :arghh: Niissä on alettu ilmeisesti säästökuurille sen kirpeän sokerin kanssa.
 
Mäkään en muuten välittäisi mitää sokerista nyt varsinkaan syödä, mutta kirpeät karkit tuntuu ainakin hetkellisesti helpottavan.. ja salmiakit varsinkin. Ostin Punnitse&säästä -liikkeestä sellasia TODELLA kirpeitä hedelmä ja salmiakkilantteja, voin kertoa että olivat aika nannaa.. :woot:

Tein eilen virheen kun söin välipalaksi lättyjä... olihan ne hyviä, oikeen sellaset rapeat pitsireunat ja kaikki, mutta kun oli jo valmiiksi niin nälkä ja ruokaan olis ollut vielä pari tuntia, niin söin noita sitten liikaa (viis..? :o ). En tiiä johtuko noista, mutta kyllä piti olla huono olo koko päivän! Tosin nukuin yönkin huonosti, joten voi olla myös siitä.

Viime viikon fanttimehu ei enää tällä viikolla sitten mennytkään alas. Ääh.. mitähän nyt keksis tilalle. Tuoremehua, mutta siinä on kyllä pirusti kaloreita eikä muutenkaan tee mieli juoda lasillista enempää päivässä.
 
Lilja, jos lantraisit vedellä tuoremehua. Ite täräytän veden joukkoon sitruunaa. Pelkkä vesi on pahaa :D
 
Kyllä mies ny kiittää teitä, kun lähetin sen kauppaan hakeen niitä pieniä Fazerin (?) mustikkapiirakoita (mustikkakukkoo kun ei valmiina saa) ja missä-x:iä :D
 
Miehet hommiin vaan, ne pääsee muutenkin tästä odotuksesta niin kohtuuttoman helpolla :wink
Jos me kestetään tää kaikki kärsimys kipuineen, oloineen ja ties mitä vaivoja matkan varrella tuleekaan, niin ehkä vähintä on käydä missä x:t ja mustikkaleivokset ja reissumiehet kaupasta :wink
 
Mä oon niin ankara itelleni, et jos jotain herkkua ite haluan, ni se on ite haettava :D Tosin mä olen se joka kaupassa käy, koska lyhyemmät työpäivät.
 
Oi nyt mä aloin miettiä niitä fazerin mustikkaleivoksia, mitkä on niissä foliojutuissa. Niitäkö se keksimammakin kohta saa? Voih, en oo vuosikausiin muistanukaan niitä!
 
Vooi, mustikkakukkoo ku sais! Pitää tehdä joku päivä.. Mulla on alkanut nyt viimein maistua ihan tavallinen ruoka. Herkkuja tekee mieli, mutta yritän pitää herkuttelut viikonlopun juttuna. Tänään tehtiin esikoisen kanssa marjarahkaa, johon tuli oikein paljon mustikoita ja vadelmia. Sitä en laske herkutteluks. ;)
 
Mä syön aika tavallisesti eikä oo tullu yhtään mielijohteesta johtuvaa kauppareissua, mut olis voinu jos ei kauppaan olis yli 10km :D Vettä juon paljon mutta aamulla ei pysty, pakko saada tuoremehua. Tai siia täysmehua vaan.. Laitan 1/3 lasia appelsiinimehua ja siihen lorauksen pullositruunamehua ja loput kylmää vettä. Samaa juon päivälläki jos on huono olo ja vesi tökkäsee.
 
Nyt on löytynyt mieluinen aamupala: kohmeisia mustikoita, banaaniviipaleita, maustamatonta ja vadelmajogurttia sekaisin ja päälle vähän vielä kaurahiutaleita. Nam! Ja Putaan Pullan ruisjykerö kinkulla ja juustolla sekä kuppi teetä, ah! :)
 
Minäkin tahdon pystyä syömään jogurttia. Se olisi niin hyvää just marjojen/hedelmien kanssa.. Mutta jostain syystä ei vaan uppoa :/
 
Takaisin
Top