Raskausajan ruokajutut

En ole ikinä varmaan maistanut jälkiuunikaurapaloja.. kuulostaa jännille. Millaisia ne on? :)

Tuc-suolakeksit rantautui ainakin täksi illaksi tänne!
 
tällä viikolla mennyt vain salaattia, kurkulla, kirsikkatomaateilla, fetalla (sitä valion pastöroidusta maidosta tehtyy), viinirypäleillä ja balsamico-kastikkeella. sitten siihen kalatiskistä loimulohta. kaikki lämmin ruoka on ehdoton nounou. yököttää pelkkä ajatus. treenien takia on pakko väkisin syödä jotain raskaampaaki ku salaattia, mutta onneks se treenaus helpottaa tohon ällötykseen mmlä syömisestä tullu.
 
Täällä piti sortua heseen tänään. Kanakeittoa olis ollu valmiina, mut pelkkä kanakeiton näkeminen toi kuvotuksen. Jo sitä kaks päivää syötiinkin. Koira sai loput :P Ja mä kerrosaterian :) Olipa hyvää! Huomenna sit taas jotain kevyempää :wink
 
Hapankorput on kans ihan parhaita! Täytyy vain osata rajoittaa ne pariin ettei tuu liian ähkyksi. Oispa itelläki energiaa treenaa, mutta tänäänkin koko päivän sen verran etova olo ettei mitään saumaa liikkumiseen. Viikonloppuna pitää yrittää ainakin jotain kevyttä kävelyä. Ihan kuin eläisi jossain sumupilvessä, mulla menee kaikki energia pahoinvoinnista selviämiseen ja töissäkäymiseen. Nyt kun ei oo paha olo ja en ole töissä niin haluan vaan nukkua. Sosiaalinen elämä on aika kuollutta tällä hetkellä. :grumpy:
 
Real leipä, viinirypäleet ja vispipuuro on täällä nyt avainsanana mun ruokailussa.. :D
 
Mulla oli ihan alussa noi missä x:t, ja aina toisinaan vieläkin tekee mieli. Ehkä se on se kirpeys kun ei mikään pelkästään makea tunnu uppoavan :) american dinerin hampparit päivälliseksi, oli nam!
 
Mulla on koko ajan nälkä. Vois syödä mitä vaan ja miten paljon vaan. Päikkäreillä näin unta jättimäisestä irtokarkkipussista, vaikka normaalisti syön tosi vähän karkkia.
 
Ajattelin, että jos tänään repäisisin ja ostaisin kaupasta karkkia. Alkoi noi missä-X -karkit maistua suussa :D
 
Mä söin spagettia ja jauhelihakastiketta- lopputuloksena ikävän paha olo. Päivällä oli parempi ja ostin itselleni susupaloja.. Saa nähdä maistuuko suklaat tänään :sad001
 
Tänään päivälliseksi lihapullia kastikkeessa ja muussia. Myöhemmin perjantain jälkkäriksi mustikkakukkoa...nam :happy:
 
Me tilattikn tänään pizzaa sen kunniaksi, että pystyin ees aattelee semmosen syömistä! Vähän se tökki, mutta kun parissa erässä hitaasti söi niin kyllähän se alas meni. Oikein superjuustoinen oli vielä :P Nyt vaan janottaa niin perkuleesti, kun oli niin suolasta!
 
Eilen pizza maistu kyllä aivan tajuttoman hyvältä! Hankalaa vaan oli malttaa ja jättää osa tälle päivälle, ettei ihan ähkyksi vedä. Mun rupes tekemään mieli irtokarkkeja kun täällä karkeista ruvettiin puhumaan :joyful:
 
Siis mies väitti, että mulla on aina jotain herkkua kaapissa josta käyn naposteleen! Kielsin jyrkästi :eek: Mutta lopulta oli pakko myöntää että niinhän se taitaa olla. Sipsiä, suklaata, turkinpippureita, missä äxiä..... Voi helvata. Nyt ne on kaksi ensimmäistä kiloa rantautunut vyötärölle. Tää on kyllä niin hankalaa tasapainoilua, kun koko,ajan pitää jotain mättää että oli pysyy ees siedettävänä, mut sit se jotain ei kyllä yleensä oo terveellistä. Voi huoh, vois nyt Tää huonovointisuus kadota niin osais taas,käyttää päätäkin. Kiukku mur!
 
No mutta ei tässä oikein auta muu kuin syödä sitä mikä uppoaa ja sillon kun uppoaa.. Koska muuten se paha olo ottaa vallan.. Mutta voin vannoa, että sittekö tämä olo loppuu, niin alan syömään jälleen normaalisti!
 
No niin on kyllä mullakin jotain jemmassa jatkuvasti. Vaikka en ees oo voinu pahoin... Tervetuloa kilot o_O
 
Meillä (lue: minulla) on kaappi, jossa on aina suklaata, sipsejä, keksejä yms. No tällä hetkellä ne myös pysyy siellä aika kiltisti, toisin kuin ennen raskautta.. Nyt maistuu niin satunnaisesti kaikki herkut. Mutta senkin edestä leipä, leipä, leipä ja peruna.. o_O
 
Toissapäiväisen pizzan jälkeen teki taas eilen mieli pizzaa joten tilattiin uudestaan! Päätin että saan syödä kun on todella tiukassa se, että tekee mieli yhtään mitään.

Mulla on vaan niin päinvastainen tilanne kuin mitä raskaudesta aina sanotaan, eli mulla on ihan hyvä olo, kun maha on tyhjä tai siellä on vain nestettä, mutta heti kun syön, tulee paha olokin. Ja pakkohan se kuitenkin jotain on syödä. En koe tän olevan enää närästystäkään, koska tuntuu niin erilaiselta ja iltaa kohden helpottaa etenkin jos illalla vika ateria on semmonen, että vedän tuhtia sapuskaa ja ihan ähkyn partaalle. Tosi omituista o_O
 
Huh, onneks mulle riittää ns. terveelliset ruuat eli pasta, leipä, nuudelit, jotka ennen kielletyn ruuan listoilla. Ne jo itsessään saa mut turpeeks. Omppuja ja viinirypäleitä menee kans paljon. Olispa tää paha olo jo ohi, ni vois vähentää hiilarien puputtamista. Ajatus sipseistä, pizzoista ja hamppareista sekä suklaasta oksettaa. Toivottavasti jatkossakin :)
 
Takaisin
Top