Raskausajan ruokajutut

Mä olen himoinnut monta päivää ja en edes tiedä olenko maistanut ikinä? Jotenkin vaan houkutti ja kyllähän se hyvää oli! :D
 
Mä en saa tällä hetkellä kalaa uppoomaan yhtään enkä avokadoistakaan oo koskaan tykänny.. Kai sitä kalaa pitäis vaan väkisin kokeilla joku päivä syödä. :wtf:
 
Mä tykkään kyllä avokadosta, mut saan siitä ilmavaivoja... :D totesin vaan tossa syksyllä kun ostin pussillisen niitä Lidlistä.

Tykkäisin niin syödä kalaa, mutta ei tuu koskaan yksin laitettua eikä mun uuni toimi:/ Miehen kotona viikonloppuisin saa joskus kans paistettua ahventa, kyllä pitää olla hyvää! Hmh, olikohan siihen koulussa tarjottuun kalakeittoon käytetty mitä kalaa, seitiäkö se on? Makrilli on kans hyvää vaikka salaattiin:) ..mut onks se ny sitte vakuumipakattu, taitaa olla?! äh..

Mä meinasin maanantaina ostaa kaupasta kaalikääryleitä kun tuntui että niitä saattas tehdä mieli, jätin sit ostamatta kun mulla oli muuta evästä töihin. No, eilisestä asti muuta pystyny miettimäänkää ku noita samperin kääryleitä! Kävin sit hakeen niitä ja nyt taistelen itteni kans, että saisin säästettyä ne perjantaiks.. :D
 
Hei realia! Sehän vois vaikka maistuakin, Olympia-juuston kanssa!

Avokadon voi myös "piilottaa" ruokaan. Ite oon tehny esim suolaisia piirakoita niin, että oon käyttäny piirakkapohjaan avokadoa voin sijasta. Siinäpä yksi vinkki :)
 
Ja niihib smoothieihin lasillinen jääkaappikylmää chiasiemengeeliä sopii mukavasti mukaan ja niistä saa paljon kaikkia tärkeitä rasvahappoja :)

Noi petokalat tais kaikki olla sellasia ettei kannata paljon syödä eikä usein kun niihin rikastuu elohopeaa jne mut mitä muuta kalaa täällä edes myydään? Jotain..öö..lahnaa? :P En keksi mitää .. thl sais lisätä suositukseensa kyllä ne suositeltavat kalakajit :'D Tekis mieli tehdä kalaseljankaa ku Pirkassa oli ohje, se on parasta niin että laittaa useamman laista kalaa.. slurps.
 
Mä tässä pohdiskelin, että jos joku muu tekis mulle kalaa ja mä kävisin vaan syömässä :D niin oma koti ei haisis pahalle!
 
Aaria, yyh, älä puhu lahnasta! Mies osti tossa joku aika sitten kokonaisen lahnan, kun halvalla lähti. Siis IHAN kokonaisen. Joutu perkaamaan sen kokonaan. Mies sitten teki jonkun riisiluumumössötäytteen sinne kalan sisään ja paisto kokonaisena. Ihan jeeshän se oli, siis se täyte.. Lahna kun maistu lähinnä mudalta ja voi hyvänen aika miten paljon ruotoja siinä otuksessa on!
Juu, ei tullu siitä mun uutta lempparikalalajia..

Mutta affenat on ihania! Ruisjauholeivitys ja voissa paistaminen pannulla! Kylkeen uusia pottuja ja nokare voita. Voiko olla parempaa? (hetkinen, himoitsenko mä jotakin ruokaa???! :eek: )
 
En oo koskaan syöny lahnaa mutta oon kuullu saman ennenkin: ne maistuu mudalta. Nou tänks.
 
Eikös se lahna koko ikänsä löllötä siellä järven pohjassa, niin ehkä liika mutanaamioiden ottaminen tunkee sitten makuna lihaankin :D
 
Argh, vois tää etominen jo loppua, jotta vois palata vanhaan ruokavalioon. Tullu jo 2,5kg lisää tän hiilaripuputuksen takia ja housut ei mahdu enää kunnolla jalkaan. Ei tässä nyt uusiakaan housuja viittis ostaa. Puristaa reisistä, perseestä ja mahasta. Jouduin tänään töissäkin hiihtään housun napit auki ja sit ei vetskakaan pysy enää kii.
 
Tän ketjun perusteella en valikoi ainakaan sitä lahnaa kalatiskiltä! Hyi helkkari.
Mä oon muutenkin huono kalajutuissa, joten jätän miehen kontolle nuo kala-asiat tällä(kin) kertaa. Sanoin illalla, et vois viikonloppuna kalaruokaa tehdä, kuulemma järjestyy :P
 
Mä en koskaan tykännyt kalasta, paitsi lohi menee, kun vaan ei liian usein syö. Varsinkin lämminsavustettu lohi on aivan parasta! Mutta nyt tässä vaiheessa ei uppoa uunilohi, ei sitten millään. En nyt oo syöny niitä omegoja, vaan meen penkillä mama vitamiineilla, vähän kahen vaiheilla et ostanko omegaa vai en.

Mua kans nauratti Minis, kun toppahousujen nappi ja vetoketju yks päivä aukes kun ulkona kumarruin :joyful: Ne on oikeasti ollu vielä isot mulle! En myöskään tässä vaiheessa halua ostaa uusia housuja, mutta sieltä Jenkeistä meinasin ostaa esim. tunikoita, jotka sopivat sitten isomman mahan kanssa ja ilmankin. Ja varmaan kun ajattelin housuja sieltä ostaa niin ihan tän turvotuksen kanssa ei omaa kokoa pysty hankkimaan..
 
Mulla on kolmet toppahousut, joista, ennen ylisuuret, ovat jo kamalan tiukat. Tosi kiva :S
 
Mä toivon, että mulla alkais uppoamaan maitotuotteet ja kala, ettei niitä tarvitsisi purkista popsia.. :/
 
Mä kävelin tänään kaupassa päättäväisenä kalahyllylle tarkoituksena syödä kalaa tänään. Tuijotin niitä siinä jonkun aikaa, kunnes alkoi oksettaa ajatuskin kalasta niin paljon et oli pakko lähtee äkkiä pois koko kaupasta.. :grin
 
Mulla on ollut kaikenlaisia mielitekoja (ei ollu esikoisen aikaan), yks ilta oisin ajanu ostamaan meetwurstia, jos ei ois ollu niin hirveen paha olo. Ostin seuraavana päivänä, nam! Mut ei tee enää mieli.
Mulla on vähän sellanen vika, että aina, kun keksin hyvä ruoan joka maistuu, ni eipä maistu seuraavana päivänä. Jääkaappi on täynnä ruokaa, ku koko ajan pitää ostaa uutta.
Kananmunia oon yrittäny syödä nyt enemmän ja se on voinu auttaa pahoinvoinnin vähenemiseen. Tein munavoita riisipiirakoiden kanssa ja on maistunut vieläkin.
Kasviksia, salaattia, tomaattia saan menemään leivän päällä, mut en salaattina. Pitäs myös muistaa smoothieen laittaa aina pikkasen salaattia, jos huomenna tekis avokadosmoothien ehkäpä chian siemenistä :) Mantelimaitookin ostin jossain vaiheessa, että jos siihen kokeilis chian siemeniä turvottaa vaihtelun vuoksi, mutta toistaiseksi ei ole tehnyt mieli.
Eilen piti ehdottomasti saada runebergin torttuja, kun näin kuvan ja mies toi kotimatkalla. Yleensä en niitä oo syöny. Mutta niissä alkoi häiritsemään rommin maku :sad001 söin silti puolikkaan ja oli ensimmäinen makea pitkään aikaan.
 
Meilläkin jääkaapissa on vaikka mitä! Sitten mies syö niitä, kun ei enää mulle maistu.. mutta ei kyllä samat jutut tuppaa menemään montaa päiväö :sad001
 
Mun on nyt ruvennut tekeen mieli niitä kirpeitä missä x karkkeja. :D edellisessä raskaudessa söin niitä ihan himooni :D ei mikään terveellinen himo, mut eipä sille mitään voi.
 
Minis15, täällä kans hiilaripöhö päällä, turha toivo että saisin noista lempparifarkuista napin ja vetskarin kiinni. tai saan, mutten mä niin pystyis kauaa olla. Oon siis suosiolla laittanut napin ponnarilla kiinni ja pitkän topin päälle niin ei näy..

Lahnaa en oo syöny, mutta mummu muistaakseni joskus sanoi, että se on ihan syötävää savustettuna tai kunnolla uunissa paistettuna (suola, sitruunapippuri ja ehkä voita kans?). Muistaakseni siis B)

Mä kävin tänään piiiitkästä aikaa hernekeitolla kun on kerran torstai, en muista millon olisin viimeks käynyt ja tykkään kyllä hernarista (ja pannarista jälkkärinä tietenki). Kyllä on muuten ilma vaihtunu... :D
 
Takaisin
Top