Raskausajan ruokajutut

Mies oli polttanut pop cornit.. Nyt sitten mikro haisee ja on keltainen, vaikka kuin jynssäsin. Njam!
 
Hmm, olikohan raaka kanamuna kiellossa.. Vetelin just aimo annoksen kakkutaikinaa raakana. Hups!
 
Mulla ei oi tullu mitään himoja. Pikemminkin tuntuu ettei pysty syödä mitään vaikkei yökötystä yms olekkaan. Mutta hedelmät ruisleipä ja smootiet on menny alas :) lämmintä ruokaa en oo pystyny syödä viikkoon paitsi eilen illalla sain vähän pakaste pitsaa syötyä.

Kaveri kerto että hänen tuttunsa oli vedelly raskaana ollessaan lenkkimakkaraa ja vaniljajäätelöö :eek:
 
Mä tein tänään piiiitkästä aikaa smoothien välipalaks. Tein jossain vaiheessa niitä paljon, niin kyllästyin. Mun suosikki oli ennen mustikka-banaani-jogurtti smoothie. Nyt blenderiin päätyi maustamatonta jogurttia, mansikkamehukeittoa, avokadoa ja mustaherukkaa. Oli ihanan raikas ja esikkokin tykkäs. Ja joo, mä kuulun siihen porukkaan, jonka mielestä banaania tai avokadoa kuuluu laittaa smoothieen. :D
 
Vinkkinä jos joku ei ole huomannut: joidenkin kauppojen pakastealtaista saa mangokuutioita, jotka sopivat ainakin mun mielestä tajuttoman hyvin smoothieen. Itse laitan maustamatonta jogurttia,erilaisia marjoja ja hedelmiä, leseitä, pakastemangokuutioita ja tuoremehuja vaihdellen.
 
Oiii, olisipa ihanaa pyöräyttää joku raikas smoothie, mutta itsellä tässä vaiheessa kaikki ns. tuoreet aiheuttaa ällötystä eli kaikki hedelmät, salaatit on nyt olleet poissa ruokavaliosta pari viikkoa vaikka niitä pitäis nyt syödä hirveesti. Ei vaan voi mitään kun ei mene alas... toki olisi ihanaa kun ruokavalio koostuisi muustakin kun paahtoleivästä ja tuoremehusta :D
 
Mä kaipailisin vinkkejä kalaruuista. Nyt kun sitä kalaakin pitäis syödä. Kalapuikkoja tai tonnikalaa ei lasketa :P
Lohiruokia syödään kyllä silloin tällöin, mut oisko kellä muita vinkkejä!?
 
Mulla on ihan oksetusolo. Söin tänään kaks donitsia kokouksessa. Tollasia tulee syötyä niin harvoin ja muutoinkin makea etoo, mut oli silti pakko ahtaa :D
 
Mulla ei ole tuoreet oikein uponnut. Muutama päivä sitten sain alas salaattia, jota mennyt tasaseen. Tänään uppoaa viinirypäleet. Kyllä voi olla ihanaa syödä jotain tuoretta! :D
 
Sannis, mä en yleensä syö kalaa ja neuvolassa sanottiin et ei oo välttämätöntä jos esim. avokadot maistuu. Oonkin nyt sit syöny tällä viikolla yhden per päivä ja luovuttanu suosiolla kalaruokien kanssa :D
 
Toivottavasti pari omega3 -tabua pvässä riittää. Avokado on pahaa ja kalaa en viitti ostaa.
 
Mulla taas avokado ei oikein nappaa o_O Tykkään kyllä kalasta, mut vähän vaihtelua kaipais ainasiin lohikeittoon, uuniloheen, savuloheen, lohimedaljonkeihin... :D

Joissain ruuissa toi avokado ehkä meniskin, voiskin ostaa pitkästä aikaa ja ujuttaa sitä johonkin :p
 
Kala haisee tällä hetkellä ja avokadoa en voisi kuvitella syöväni. Mutta kalasta pidän kovasti, joten toivon todella, että se jossain vaiheessa alkaisi olla haisematta o_O
 
Mä tykkään silakoista, niin teen joskus sellasta silakkalaatikkoo, jossa on perunaa, sipulia, silakkafileitä, pekonia ja ruokakermaa. Isokokoista silakkaa ei kauheesti saa syödä, mutta joskus. Me saadaan mun isältä ja vaarilta ahventa ja kuhaa, niitä tulee joskus syötyä pannulla paistettuna. Ja syön mä ihan seitiäkin, siihen kun laittaa kunnolla mausteita, kermaa tai jotain maustettua ranskankermaa ja paistaa uunissa, ni on tosi hyvää perunamuusin kans! Mutta kasvatettu norjalainen lohi on se mitä eniten syödään, just tänään tein ison kattilallisen lohikeittoa.
 
Avokado on pahaa sellasenaan, suolaa, pippuria ja sitruunaa sekaan niin kummasti uppoo :D mulle sanottiin neuvolassa et kuha on kiellettyjem kalojen listalla? :eek:
 
Seitä voiskin ostaa pakastimeen, se menee vaikka salaatin kaverina pannulla paistettuna tai sit just muussin kans uunikalana :)

Silakasta en oo koskaan tykänny. Onkohan ahven/kuha nyt tähän aikaan vuodesta kovin kallista kaupoissa? Kunnon voissa paistettuja ahvenfileitä ei voita mikään :p

Tuota norjan lohta meilläkin eniten syödään, vähän vaihtelua kaipais mut en oikein tiedä mitä sitä... Ehkä silakka menis tolla sun reseptillä, pekonia kun on, niin ei voi mennä mönkään :p

Edit: Kuha tais olla niitä kaloja, joita ei suositella jatkuvasti syötäväksi...
 
Sisävesien isokokoista kuhaa ja ahventa saa syödä, mutta thl ohjeistaa välttämään niiden runsasta ja yksipuolista syöntiä. :)
 
Real-leipä, margariinia, kalkkunaleike ja salaatinlehti. Uppoaa ja maistuu!
 
Mä syön kans tota realia joka päivä! Tuoreena menee pelkän margariinin kans monta palaa ku on niin hyvää :)
 
Takaisin
Top