Raskausajan ruokajutut

Ja vaikkei rahkasta edes tykkäis, niin siihen saa sotkettua ihan mitä vaan sekaan että se rahkan hapan maku ei puske läpi. Ja variaatioita on niin paljon, ettei pitäis kyllästyäkään! Suosittelen. Ja rahkan tilalta esim maustamaton jugurtti sopii myös, kun se rahka joillain tökkii ihan jo ajatuksestakin :)
 
Juu, smoothieta joskus syönyt paljonkin. Nyt en vaan tullut edes ajatelleeksi kuinka sitä juomalla vois hyvällä lykyllä huijaa itsensä syömään kaikkia tarpeellisia juttuja :D
 
Mäkin syön marjoja maustamattoman jugun kanssa..välillä teen siitä smoothiee, mut sillon ku en jaksa blenderiä kaivella kaapista niin sekotan kipossa vaan lusikalla :D Ennen mun oli pakko lisätä vähä sokrua mukaan, mut nykyään maistuu ilmankin :)
 
Rahkaa, mansikka mehukeittoa, mustikoita ja kaurahiutaleita. Niistä syntyi ensimmäinen smoothie täällä :)
 
Jossain vaiheessa täällä useammatkin puhui jatkuvasti kanapastasta, niin eilen mäkin tein! Kermaista ja hyvää. Tällä foorumilla on kaikenlaisia vaikutuksia ihmiseen! :)

Smoothiet on kyllä tosi hyvä juttu. Mäkin aloitin, kun työterveydenhoitaja viime keväänä moitti siitä, että maitotuotteita ei tuu käytettyä tarpeeksi. Smoothiessa menee muuten inhottava kevyt maustamaton jogurttikin, ja sekaan saa kivasti marjoja ja hedelmiä. Ennen laitoin myös pellavansiemenrouhetta, mutta raskauden myötä se piti jättää pois.
 
Kyllä se ruokahalu(ttomuus) taas kertoo, että raskaana ollaan. Nälkä meinais olla koko ajan, mutta kun menee jääkaapille, sieltä ei yleensä löydy mitään, mitä sais alas.
Onneks sentään välillä tulee jotain vahvoja mielitekoja, että saa syötyä joskus kunnollakin. Esimerkiks eilen maistu kummasti Kotipizzan lankkupizza :Heartred
 
Ah, kiitos Keksimamman, täällä on nyt pakko tänään tehdä pizzaa :p
 
Mä himoitsen hampparia koko ajan! Haaveilen Hesen kerroshampparista...ei oo ollut useesti tapana syödä roskaruokaa, mutta kohta on kyllä pakko... Pian kaikki arvaa mun raskauden, kun en voi olla puhumatta mun ruokahimoista! :sorry:
 
Pakko tässä kohtaa myöntää, että mä teen työkseni mm. noita hampurilaisia :D Hassua ajatella, että joku teistä käy ehkä ostamassa niitä multa ruokahimoissaan! :D

Ite oon aika hyvin saanu pysyttyä erossa, kun tuon omat eväät.
 
Voisin myös kuvitella että se hampparinkäry mitä töissä joutuu sietään aiheuttaa sen ettei pahemmin himota :D
 
Onneksi en tee työkseni hampurilaisia - niiden haju on tällä hetkellä aivan järkyttävä omasta mielestäni. Hyh. Mäkkärissä kävin pyörähtämässä yhtenä päivänä, mutta nimenomaan vain pyörähtämässä.. :D

Kertokaahan aktiiviset smoothien tekijät, että mitä kaikkea tungette sinne aina? :) Tahdon ideoita!
 
Mullekin tuli tänään hampparihimo ja pitihän semmonen hakea... :p

Rahkaa mäkin olen syönyt, se on onneks semmosta "raikasta" syötävää, joka maistuu vaikka vähän kuvottaiskin :) samoten joku mehu tai limsa/vichy tuntuu menevän paremmin alas kuin vesi..
 
Ensimmäinen TOSI HIMO on täällä! Nimittäin pulled pork! Ja onnistuin vissiin niin himokkaasti kuvaileen miehelle fantasiaani sen syömisestä, että se otti ja lähti hakeen sitä Lidlistä valmisversiona. :D :D
 
Mä tein vanhaa herkkuani tonnikalapestopastaa. Nam! Sitä tuli joskus syötyä, kun söin viljoja. Nyt kun syön mitä huvittaa, niin ehkä seuraavaks vois tehdä lasagnee :)
 
Mä teen smoothieta monta kertaa viikossa! Sen avulla saa lapsillekin tosi hyvin menemään monipuolisesti kasviksia.
Laitan vaihtelevasti pakkasesta marjoja ja sitten kiitos viime syksyn hurjan hyvän omenasadon mulla on pakkanen täynnä valmiita omenalohkoja, joita voi heittää blenderiin! Lisäksi banaania, cashew-pähkinöitä, avocadoa, omenamehua, piimää, maustamatonta jogurttia. Näistä yleensä erilaisia variaatioita...ei siis kaikkia kerralla! :D Välillä heitän sekaan kokonaisen salaatin ja huijaan lapsille, että väri on vihreistä omenoista. :grin
 
  • Tykkään
Reaktiot: aBu
Niin ja nyt kun pahoinvointi on rantautunut tännekin, niin vain yksi sana: jälkiuuniruispalat!!! :p
 
Mies toi tänään kaupasta sämpylöitä. Ja ai että ne maistui hyvälle! :D margariinia, kalkkuna leikettä ja salaattia.
 
Jos ekassa raskaudessa himoitsin täytettyjä munkkeja, niin nyt on ilmenny paljo parempi himo. Kirsikkatomaatit! Voi jumankekkuli miten hyviä ne voi olla!
 
Heh pääsin maistaa viikonloppuna sellasta yhistelmää, jota ei ihan heti ois tullu mieleen. Leivän väliin tonnikala-sinappi-tahna :D Ai että pakko oli jo kotona kokeilla suhteita ja niin nam. Huomenna kauppaan ja ja... Taitaa tulla jotai herkkuleipää tehtyä :wink
Hiton hiilarit kaikkiaan. Ne on jotenki se mikä maistuu. Rahkaa kans hommattava nii ei mee ihan leivän puputtamiseksi.
 
Takaisin
Top