Raskausajan ruokajutut

Mä jo paljastuin eilen, kun olin vanhojen opiskelukaverien kans syömässä, kun kysyin voiko halloumijuustoa syödä :D Samalla paljasti toinenkin kaveri, joka on mua reilu viikon jäljessä. Muilla onkin jo lapsia tai tulossa. Kymmenestä viisi oli nyt raskaana :)
 
No voiks sitä syödä, siis halloumia? :)
Aikamoinen lapsikööri kohta siis tiedossa sulla ja kavereilla :P
 
Joo. Kyllä mä söin :) Niin on. Kahdella lisäksi jo kaksi lasta, yhdellä kolme ja yhdellä yksi. Jäljelle jää yksi lapseton. Aikamoista.
 
Olisihan se mukavaa, kun olisi tuollainen suurempi porukka jossa lähes kaikilla on lapsia/lapsi tulossa. Olisi sitä "vertaistukea" lähettyvillä :)
 
Sen pitää eka löytää mies, mut on sellainen tyyppi, että tuskin sitä haittaa ollenkaan olla ainut lapseton. Meidän kahden raskaudet kyllä yllättivät tai oikeastaan varmaan vaan mun. Oon ainut naimaton lapsen saaja :D
 
aBu, on kyllä kiva, mutta harmittavasti kaikki asuvat eri paikkakunnilla :sad001 Ollaan siks tavattu kerran vuodessa. Niin ja yks ei päässy paikalle, koska oli juuri synnyttänyt toisen lapsen.
 
Mä tein tänään kermaperunoita, naaaam! Kylkeen jauhelihapihvejä ja salaattia. Enpä muista koska olisin viimeks syöny itseni tämmöseen ähkyyn.
 
Miulla menee hermo tän "nälkä, ei nälkä, vello-ello, ei vello-ello, oksettaako, eikö okseta, tekkekö mieli tuota vaiko tuota" Sitten ku perjantaina sen keksin: Suolainen pannukakku Nam Nam Nam, nii eihän sitä sitten enää kahden tunnin päästä teekkää yhtään mieli. Nukkumaan mennessä oksettaa ajatuskin, ku koko talo haisee sille hiton pannarille. Nyt sitä hiton pannaria on sitten jääkaappi täynnä eikä vois ees kuvitella syövänsä sitä pois. :mad:

Tänään sitten syyvvään salaattia, omenaa, nektariinia, viinirypäleitä ja jäätelöä. Tää ny melkein menis tonne "äksyttääkö osastoon", mutta otan oikeuden omiin käsiini äksytä täälläkin :rolleyes:

Ja nyt tuli se vastaan raja sen tumman reissumiehen kanssa. Nyt putoo vaan vaalee leipä. Söin jo yhen pussillisen sämpyöitä, nyt siirryn jälkiuuni kaurapaloihin (edit. totuuden nimissä sämpylät meni viikon sisällä, ei päivässä :D)

~ myky 8+2
 
Mua etoo koko ajan ja salaatin saa alas väkisin. Tekis vaan mieli syödä koko ajan ruisleipää oivariinilla ja kananmunalla tai ohuen ohuilla ultra kevyillä metukoilla. Ei mikään ihme, jos paino nousee, kun vaan hiilari maistuu ja syöminen on ainoo, mikä auttaa etovaan oloon. Onneks äsken sain alas miehen tekemiä broilerinfileitä. Tuntuu, et proteiinin saanti jää vähiin, kun ei maistu.
 
Hiilaeit taitaa olla tärkeitä alkuraskaudessa ku melkeinpä kaikkien tekee niitä mieli :D Mä en normaalisti syö leipää ku nimellisesti mutta nyt sitä on kulunu! Jotenkin se tuntuu "oikealta".
 
Mulla kans hiilarit on nyt kova juttu. Ja nimenomaan leipä, jota normaalisti syön vain aamulla... Nyt menee vähän joka välissä ja tolkuttomia määriä! Kyllä turvottaa vähemmästäkin...
 
No kiva kuulla, etten ole ainoa. Ite en kans juurikaan ennen syönyt leipää, kun turvottaa ja pierettää, mut nyt ei maha mitään :D
 
Mulla menee leipä pari päivää, sitten tökkii taas seuraavat pari. Normaalisti en syö leipää juuri ollenkaan.. :>
 
Oon joutunut vaihtamaan aamupuuron leipään, koska puuro on sen verran mössöä että rupeaa etomaan. Yleensä syön ruisleipää iltaisin, mutta nyt menee myös aamulla. Leipä on ehkä sellanen helppo vaihtoehto ja itelle ainakin suhteellisen neutraali. Nyt oon ottanu marjoja pakkasesta smoothieta varten että sais vähän vitamiineja, kun muuten tää ruokavalio menee oikeastaan sen mukaan mikä uppoaa milloinkin :)
 
Puuro jäi mullakin pois tuossa joku aika sitten. Ei vaan uppoa! Smoothie kuulostas aika hyvälle kieltämättä! En ole ajatellutkaan :D
 
Paitsi ajattelin laittaa siihen kans appelsiinin ja varmaan katon sitä vähän uusin silmin tänään, kun se vau:n odotus appi just tänään kertoi että kohtuni on appelsiinin kokoinen! :joyful:
 
Ruisleipä, kevyt lauantaimakkara ja kurkku. Siinä tän aamun hitti. :)
 
Mä oon vielä saanu aamupuurot alas, vaikka se koostumus onkin välillä etova.
Smoothieista tuli mieleen, et kun mulla ei nuo maitotuotteet nappaa, niin oon nyt tehny iltapalaksi rahkasta smoothien niin et pakastemarjoja/hedelmiä tms sotkenut sinne mukaan blenderissä. Pitäis tulla vitamiineja sit siinä samalla kun huijaa ittensä syömään maitotuotteita :rolleyes: Ja mehukeitolla kun lantraa, niin siitä saa tarpeeks löysää litkua, et sen voi juoda, lusikoituna rahka ei oikein mulle uppoa :wacky: Kevyttä ja helppoo, ja sen verran täyttävää, et yritän korvata sillä tuota leivän mussutusta samalla.
 
Smoothieta täytyy kyllä kokeilla. Siinä tosiaan tulisi maitotuotteita ja vitamiineja. Ei olisi yhtään hullumpaa!
 
Takaisin
Top