Raskausajan ruokajutut

Samoin meillä! Mulla on koneella kaikki jaksot, parasta seuraa kipeenä :)
 
Tuli nyt sitte ostettua se himoittu Riitan Herkun pannacotta ku ajatus ei jättäny rauhaan (en tiedä onko se vaan et ku tietää olevansa raskaana ni antaa tilaa mielihaluille, mutta ei mua ainakaan koskaan muulloin mikään tietty ruoka tälleen piinaa :D ) ... ja pahaahan se oli, ylimakeaa ja vähä tunkkaista kerroskiisseliä. Nyt en kyllä enää himoa mitään ku ei ne ookkaan hyviä..
 
Onneks tuli kokeiltua niin et himoitse sitä enää :D mä tein omenakaurapaistosta kun piti saada pakastimeen tilaa ja oli paljon omenalohkoja. Ei maistunu. Mieskin totesi että et sä nyt ihan oma ittes oo :D
 
Menin eilen kauppaan mielessä ostaa mm kanaa. Kanat näyttivät kuitenkin niin ällöttäviltä, etten pystynyt ostamaan sitä ollenkaan vaan lähdin äkkiä siltä osastolta ja vähän muiltakin nopeasti pois. Mulla on nyt sellainen vaihde, ettei oikein mitään tee mieli. Ruisleipä ja jogurtti menee onneksi ajoittain alas.
 
Mulle ei kana uppoa ollenkaan. Pakastimessa tosiaan valmiita ruokia, joista yksi on broileripasta - pastat menee, broilerit jää. Ja mies naureskeli, kun kerroin ahmineeni hänen karkkejaan.. "No, mutta täällähän näitä on edelleen?" -söin ehkä viisi. Normaalisti kun olisin kajonnut hänen pussiinsa, niin mitään olisi jäänyt jäljelle :D hassua kuinka karkit, suklaat, leivonnaiset ei uppoa. Jäätelö kyllä tosin, ainakin toistaiseksi :p
 
Mulla uppoo kans pelkästään vaniljajäätelö, kaikki muu tuntuu tökkivän
 
Mun on joku viikon verran tehnyt mieli appelsiineja ja kaikkia hedelmämehuja. Kylmä maito on kans ollu jo plussauksesta asti.
 
Maito ei olisi yhtään huono mieliteko kyllä.. Minullekin kelpaisi sellainen mieliteko! :D
 
Mä oon perheen kanssa reissun päällä ollut jo aamuvarhaisesta. Arvatkaa maistuko miten abc:n croissant ja kahvi? Siis hyi h#@:&(-#!!!
Meinaa käydä käry tällä reissulla tätä menoa...

Ollaan vielä synttäreille menossa, niin veikkaan et epäilykset herää jos ei suvun pahimmalle sokerihiirelle herkut paikan päällä maistukaan :P
 
Voi ei Sannis! Ei kuulosta yhtään helpolle päivälle. Mä olen niin onnellinen, ettei meillä pitäisi olla tiedossa mitään juhlia tms. pariin kuukauteen. Olisi vaikeaa! Tsemppiä päivään!
 
Nää ruoka-asiat on kyl nyt vaikeita. Tuolle meidän pikkumiehelle kun pitäis olla ruokaa sekä lounaaksi että iltapäiväksi ja mulle ei taas maistu mikään. Myös ruuanlaitto tekee pahaa. Onneks mies edes välillä auttaa.. Appelsiinit vois kyllä maistua, pitääkin kokeilla..
 
Estrella, meillä on ihan sama juttu tuon esikon syömisten kanssa. Kyllä mä sille ruoan voin antaa ja auttaa syömään, mutta en kyllä pysty mitään tekemään. Ite en ees syö lihaa (paitsi välillä kalaa), niin jonkun kanan tai jauhelihan paistelu nyt ois aivan liikaa. Onneksi mies on suostunu ottaa tuon hommakseen ja tekee pakkaseen annoksia, että voin sieltä vaan lämmittää.

Hirveen vaikee on kyllä nyt syödä mitään. Huono olo tulee jos ei syö. Sitten syö väkisin, vaikka ei maistu ja hetken päästä mahaa kivistää, röyhtäyttää ja kurkussa tuntuu inhalta. Eli närästää, vaikka mulla närästys ei aiheutakaan mitään poltetta. Sitten yskin sitä palaa pois kurkusta niin että kurkku ärtyy ja alkaa maistua veri kurkussa. Päätän olla syömättä, kunnes olo helpottaa, mutta sittenpä kerkiää tulee niin nälkä, että on taas huono olo ja koko homma alkaa alusta. Ja nukkua ei voi pahoinvoivana, nälkäsenä eikä närästyksekkäänä. Viime yönä valvoin kolmeen.. Voi kunpa aika kuluisi nopsaan!

Nii joo, en haluu vielä kahelle kaverille kertoa, mutta pitäs muka jollekin brunssille heidän kanssa mennä sunnuntaina. En varmaankaan pysty jäämättä kiinni, että enköhän oo suosiolla "kipeä" silloin :/
 
Mies kävi hakemassa kebabia. Saapas nähdä mitenkä uppoilee :D
 
Huh mä selvisin juhlatarjoiluista kunnialla. Otin kyllä varman päälle ja nappailin lautaselle aika pomminvarmoja juttuja, joista tiesin et maistuu.. No sisko huomas, et kalan ystävä ei ottanu kalaa. Kun en mä tienny oliks se vakuumi, enkä voinu oikein kysyä... o_O Meni kai ihan täydestä kun sepitin omiani... Makeetkin uppos ihmeen hyvin. Nyt ei tartte enää muuta kun selvitä automatkasta ilman kuvotuksia... :)
 
Mulle sanottiin neuvolassa, että kalaa saa syödä vaikka se olisi vakuumipakattua kunhan sen kypsentää. Eli siis vaan raa't vakuumipakatut kalat on kiellettyjen listalla (esim. graavikalat).
 
Joo niin mäkin oon ymmärtäny, mut kun oli kylmäsavulohi, ja en kehdannu kysellä et onks tää vakuumista peräsin :p
 
Tuommosessa tilanteessa varmasti hyvä ottaa varman päälle :)
 
No joo. Kyllähän mä päässäni mietin, et mites täytekakun kermat, onko pastöroitu jne, mut sit päätin et pakkohan niiden on olla o_O Sit oisin jo paljastunu jos kakku ois jääny syömättä :P
Mut varman päälle kyllä otettava jos vaan pystyy :) Nuo juhlat on kyllä pahoja, niin montaa sorttia ruokia ja herkkuja, et menee ihan nuppi sekasin miettiessä niitä ruoka-aineita.
 
Takaisin
Top