Raskausajan ruokajutut

No nythän olis abu korkea aika miehenkin opetella keittiössä touhuamaan :P Meilläkin minä oon pääasiassa keittiön hallitsija, mut oon pakon edessä vaatinu mieheltä ees muutamia ruokalajeja, joita oppii tahvokin tekemään :P
Huutelet vaan sohvalta neuvoja :wink
 
Tälle iltaa taas pahoinvoinnin kourissa ja tiesi, että jotain pitäis silti yrittää syödä, koska sillä se useimmiten helpottaa. Mutta MITÄÄN ei tehnyt mieli. :sad001 Päätin, että pakko jotain ja porkkana tuntui pienimmältä pahalta, joten vastentahtoisesti järsin sellaisen. Sitten tuli ajatus keitetystä kananmunasta ja se maistui aika hyvinkin ja alkoi olo helpottaa. :) Eilen haettu pitsa puolestaan eilen maistui ongelmitta, mutta nyt sen hajukin teki pahaa, kun jääkaapista leijui ja miehen lämmittäessä tietenkin vaan voimistui. Yök.
 
Meillä mies tykkää ja osaa laittaa ruokaa, mut käytännön syistä mä yleensä kokkaan, kun kotona olen. Tänään se teki makaronilaatikon ja hyvää oli! :)
 
Meillä molemmat kokataan, mutta mies tekee vähän hutaisten, ei jaksa panostaa maustamiseen etc. Yleensä jättää sipulin pilkkomatta ja valkosipulin puristamatta, kun on niin työläitä hommia. :D Vähän on petrannut, kun oon motkottanut. Ja salaatti tai raaste jää helposti myös valmistamatta oheen. Mutta kiva kuitenkin, että jaettu vastuu keittiönkin puolella! :)
 
Meillä taas mies tekee vaan gourmet ruokaa ja mä perusruokaa eli jauhelihaa ja salaattia
 
Viime raskaudessa en voinut sietää mustaherukkamehua (oksensin heti ku otin hörpyn) ja nyt mä ihmettelen kun se on niin hyvää. Voisin juoda litratolkulla eikä tuu pahaa oloa ollenkaan.
 
Täällä TAAS sorruttu herkkuihin. Mustikkapiirakka piti pyöräyttää yllärivieraille, no kuten arvata saattaa ei jääny yhteen tai kahteen palaan sen mussutus mun kohdalla...
Kääk! Nyt kyllä tsemppaan. Lupaan itelleni viikonloppusin herkkuja, mut arki saa nyt sit olla oikeesti vähän kevyempi. Ei hyvin mee jos näillä viikoilla jo tätä luokkaa nuo mieliteot ja sortumiset...
 
Mää söin tänään kolmen minuutin munan pilkottuna ruisleivän päällä ja voi jösses, ku oli hyvää! Ukko mulle aina nauraaki, et mää tykkään vaan löysistä munista :)
 
Kauheeta kun tekee mieli vaan roskaruokaa ja kaikkee epäterveellistä. Normi ruokaa kun ees yritän syödä, niin tulee huono olo :/ yritäppä nyt tässä sit varoo ettei tulisi lisää kiloja :/ oon onneks edelliset raskauskilot saanu tiputettua tai ne katos iha itsellään (imettäes/imetysdietillä)..mut on silti jo omasta takaa ylimääräistä, niin ei tarvis raskauden tuoda yhtään lisää..
 
Mun mies on kokki ja kokkailee mielellään, mutta tekee herkästi jotain mun makuun liian hienostelevia ihmepöperöitä ja karmeen rasvasta ruokaa, nii joutunu pyytää, et tekis vähän simppelimpää.
 
Mä rupeen kohta tekemään lounaaks pekoni-suppilovahveropiirakkaa. Kylmää makkaraa tekis mieli.
 
Mulla mies just paisteli pekonia ja se haju! :s mä söin makaronilaatikkoa. Mulla ei enää uppoa "normaali kokoisia" annoksia vaan huomattavasti pienempiä. Mutta sitten tosiaan voisi syödä parin tunnin välein kuitenkin..
 
Onko Hesburgerin pakko jakaa noita alekuponkeja kotiin koko ajan? Nyt tammikuussa on tullu jo kaks semmosta alekuponkilärpäkettä... Taas tekis NIIN mieli hesee, ei toi jääkaapissa odottava kinkkukiusaus kiinnosta yhtään
 
Toivottavasti mulle ei tuu noita roskaruokahimoja. Syön muutenkin sellaista pari kertaa vuodessa. Kaikki normiruoka maistuu, mut hedelmiä on joutunut lisäämään, kun niitä tekee mieli. Kaikki makeat ällöttää. Mikä ei oo huono juttu
 
Meille tuli hesekuponkien lisäks kotipizzakupongit kuumottamaan mun roskaruokahimoja! :P
Yritän pitää kokoajan jääkaapissa jotain "normiruokaa" niin, että on helppo vaan lämmittää sieltä, niin ei tuu sorruttua niin helposti. Tälleen viikolla varsinkin kun töiden jälkeen haluaa nopsasti ruuan, niin inhottaa alkaa väsäillä nälkäsenä aina jotain...
 
Onneksi mua vielä ainakin tällä hetkellä etoo ajatuskin hampurilaisista ja muista - puhumattakaan siitä hajusta! Vois jatkua vaikka koko raskaus-ajan :D
 
Niin meillekin. Heitin kaikki samantien roskiin :D Tosin mies ei suostu syömään, kun ne nostaa kolesterolia. Täällä on pakko siten elää terveellisesti :D
 
Nyt mun tekee kauheesti mieli jäätelöö tai mehujäätä. Ei viitti lähtee kauppaankaan kun vaihtuu minuutin välein se mitä lajia tekee mieli
 
Takaisin
Top