Raskausajan ruokahimot

Mulla myös vaihtelee päivittäin mitä tekee mieli ja mitä pystyn syömään. Listalla ollut ainakin vihreet omput, hapankorput, lohisalaatti, pizza, pähkinät. (kaikki asioita, joita en normaalisti syö) Nyt pari päivää on tehnyt mieli kermaperunoita:eek:

Paistoin just pitsaa mis on vaahtokarkkeja :D mies vähän katto, mut erittäin hyväää (:

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app

En nyt tiiä onko niinkään himotus mut parina päivänä oon vedelly meetwurstia suoraan paketista ja hyvää on!

Se on niin suolaista, että siks varmaan maistuu. Neuvolan täti sano että pitäis saada just suoloja(toisaalta siinä lappusessa kehotetaan välttämään, että vähän ristiriitaista). Itsellä teki yhdessä vaiheessa hirveesti mieli suolakurkkua, nyt en kestä ajatellakaan. Niin se vaihtelee :D

No nii,nyt lähti kauppalappuun juustosämpylät,metukkaa onkin vielä :grin
Suolakurkku ei varmaan uppoo ikinä,sitä oon aina inhonnu

Joo, juustosämpylä+metukka lähti tilaukseen.. :D

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app

Mulle ei maistu mikään... elän pihan pensaiden marjoilla ja jaffaĺla. Joo ja joka päivä eri halut, jotka on voimakkaat. Kuolaan kaupassa kaikkee hyvää, jota kannan kotiin. Mut kotona ei maistu mikään. Täytyy alkaa syödä ulkona vissii et ruoka maistuis. Nytkin tekee mieli irtokarkkeja mut ei ne mee alas.

Suurin himotus on ehdottomasti mehujää! Sitä tekee mieli jatkuvasti. Myös hedelmi ja kasviksia, kaikkea raikasta tekee mieli.

Lämmin ruoka puolestaan ällöttää usein, mutta pakkohan sitä on vähän närppiä. Lämpimän ruuan jälkeen toisinaan tulee myös tosi kuvottava olo. Yksi päivä menin työpaikan ruokalaan ja siellä haisi uunissa haudutettu kasler-liha - hyi hitto sitä hajua! Luulin, että nyt oikeasti täytyy kääntyä pois ja jättää syömättä, mutta sisulla söin vähän, kun mitään eväitäkään ei ollut mukana.

Kohtalon ivaa ettei edellisestä ollut mitään ja nyt on vaikka ja mitä :confused:
En oo plussatestin jälkeen pystyny syömään; suklaata, banaania, ruisleipää, hapankorppua, kanaa, mitään makeaa, maissilastuja, popkornia... Koko-ajan tekee mieli jotain raikasta mutta en ole vielä löytänyt mikä se on mikä olisi tarpeeksi raikas muttei yhtään makea ja ei saa myöskään olla hapan. Vesimelonista se viimeinen sentti ennen kuorta on aika lähellä :) Nyt on myös tehnyt ihan sikana mieli kesäkeittoo ja onneks teen sitä tänään :) Tomaatti on kans semmonen et tarvii olla saatavilla koko-ajan ja mausteista/tulista ruokaa tekee kans mieli. Nuudelit tuplamausteilla ja hieman ketsuppia päälle on aika jees :wink

Nyt tuli kauhea sushi-himo kun katselin ruokaohjelmaa telkkarista. Harmi vaan et sushi on aika nounou näin raskaana:( täytyy varman tehdä jotain levätöntä kasvisversiota viikonloppuna niin pääsen himosta eroon:)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Sushia voi syödä jos tietää sen olevan satavarmasti tuoretta(eli ei oikeastaan missään), itse tiedän yhden paikan Tukholmassa jossa aion käydä syömässä. En nyt ihan vartavasten sinne lähde, mutta melkein :D Samoin jouluna aion syödä äidin tuoreesta lohesta tekemää graavilohta.

minä kun luulin pääseeni eroon kamalasta kuvotuksesta, nyt 2 päivää taas ollut viikkoja huomenna kasassa 12. Noh ainakin laihtuu jossei muuta :D

Ihan järkkyä oloa ja pahenee vaan kun viikkoja tulee..viikosta ehken 1 tai 2 siedettäviä jolliin ahmin eli tankkaan. Loput viikonpäivät menee nenästä kiinni pitäessä ja väkisin niellessä. Joka 2-3 h välein jotain mielitekoa orjallisesti noudatettava koska se ei nouse ylös. Nämä ihanuudet tosin vaihtuu joka viikko..mikä helpottaa miehen kauppa asiointia ;) sieltä tulee ihan väärää settiä... Mut teän listoja lukiessa samoja on. Nyt inessä tällä 9 viikolla: mandariinit, viinirypäleet, kanelipuurot; riisi ja manna, omenamehu, mehujäät. Pommac :)

thaikkulasta: nyt on tasan 9vkoa plakkarissa.. Ruoka aiheuttaa itkua ja hampaiden kiristystä joka päivä. Ei täällä o mitään syötävää.. Tosin ihan kaikki maailman ruoka ällöttää.. Ja nälkä on.. Väkisin tulee syötyä.. Murot ja maito menee suht hyvin.. Ei kokolihaa hyyyyyyiii. Joskus paneroitu kala ehkä.. Hedelmiä söis ja oikeaa leipää pitäisi metsästää. Kokis menee hyvin ja popcornit. Kiloja tulee kun syö niin päin honkia. Ruokaa ei nyt pysty ajattelemaankaan ja mitä söisi suunnittelu aiheuttaa harmaita hiuksia. Lounas aika on helpoin muu aika päivästä.. Puuuh..

Täällä nyt rv 9+2 ja eilen lensi kyllä laatta. Viinirypäleet OLI in, kunnes ne siellä pöntössä inhottavasti kuorenpalasineen lilluivat :rolleyes:
Riisipuuro alkaa tulla korvista ulos ja tällä hetkellä ei ole mielitekoja. Hedelmiä voisin popsia kokoajan mutta ne ei oikeen täytä ja taas kauhia nälän tunne kouraisee. Eilen illalla sai syötyä nuudelia ja muroja ja riisipuuroa ja omenan mutta aamulla herätessä nälkä oli aivan jumalaton :mad: Pitää näköjään taas aloittaa se kuuluisa yösyöminen..

Täälä nyt rv 12+2 ja jo kuukauden verran olen himoinnut joulukinkkua, mutten sitä saa vielä :(
Tuoreita sämpylöitä tekee myös mieli. Alussa teki vielä enemmän mieli hedelmiä ja kasviksia.
Ainoa karkki, jota olen himoinnut on pandan suklaasydämet. Mutta perskules, ku niitäkää ei tahdo mistää löytyä. Nälkä on 24/7.... Nyt en sentään himoitse paperia, kuten esikoista odotellessa... :)
Muikkuja himosin ja sainkin niitä... Sain syötyä pari kappaletta ennen kuin jäätävä närästys iski... Itku meinasi tulla. :D
Tällä hetkellä vain odotan saavani tuoretta leipää ja päälle kunnon kerros voita <3

Takaisin