Raskausajan painonhallinta

Mulla tullu ny kiloja jotain 4kg :arghh: Viikoja 19+3, saas nähdä kuinka paljo tulee kaikkiaan :meh: Mut mun mielestä kyl tullu raskaudesta, en mielestäni syö herkkuja tai ruokaa niin paljon, et siitä lihoisin ylimäärästä... voin toki olla sokeakin omalle syömiselleni:hilarious: Aiempien kohdalla tullut 7-12kg ja äkkiä saanut karistettua, mut sillon ollut myös huomattavasti nuorempi ja alkujaan jo hoikempi, et nähtäväksi jää... yritän olla liikaa stressaamatta asiaa ja pitää syömisissä jonkinlaista selkärankaa :grin:grin
 
Mulla on nyt onneks stopannut painonnousu, alkuun tosin tuli ihan liikaa lisäkiloja että oli parempikin tasaantua :angelic: varmaan vieläkin vähän ylärajoilla vaikkei neuvolassa mitään ole sanoneet
 
Mulla oli tänään neuvolalääkäri ja paino oli noussut yhteensä 7kg alusta, reilu 500-600g viikko. Lääkäri vähän kohotteli kulmiaan ja kysyi paljonko viimeksi nousi. Ehkä olis ollut parempi jos olis ollut se radi :shifty: näin väsyneenä mulla ei ole mitään itsehillintää ja töissä on herkkuja joka päivä tarjolla (hoitoala.. ja joskus jos yrittää viedä jotain hedelmää niin katsotaan pahasti, suklaata tai pullaa sen olla pitää..:meh:).

Katsoin kotona vanhasta kortista että viimeksi nousi yhteensä 14kg mutta tässä vaiheessa painoin vähemmän/viimeksi painoin tämän verran joskus h22 tienoilla ja siihen on vielä kuukausi :wideyed: nyt kun paha olo on helpottanut niin en enää napostele mutta tauoilla menee sitä suklaata ja keksiä ja mitä siellä milloinkin on. Kotona en edes herkuttele ja ateriakootkin on ok, ja oon alkanut pyöräillä sen 5+5km per päivä. Vähän hirvittää. Muuta liikuntaa en saa nyt just mahtumaan päiviini kuin tuon työmatkapyöräilyn.. ja oon ihan kuollut joka päivä näiden helteiden takia. :sad001
 
Nää helteet kyllä tekee sen ettei tee mieli syödä kunnon ruokaa päivisin ja illal sit sortuu herkutteluun/herkku voileipiin kun niin nälkä.. Muutenki ku menee vettä paljon niin yrittäny myös suolasta syödä ettei ala heikottaan. Tuntuu et jos koittaa päivisin syödä jotai terveellistä välipalaa esim smoothieta niin se pitää nälkää pois tasan 5min. Mutta leipä pitää monta tuntia, ja salaatteja yms ei ees paljoo jaksa syyä nii sama nälkä 5min päästä. Mun kroppa vaan himoaa hiilareita ku muut ei muka pidä nälkää :hilarious::banghead:
 
Itse jotenkin asennoiduin, että ei haittaa vaikka raskaana lihoo ylimääräistäkin. Minulla ei todellakaan kaikki ole pelkkää vauvaa, kun housut ahdistaa nykyään jo reisistä. :wtf:

Toivottavasti neuvolasta ei tulisi negatiivista sanomista kenellekkään, vaan kannustettaisiin ja opastettaisiin paremmin ruokavalioiden kanssa. Tuntuu, että terveydenhoitajat vain tuijottavat vaakaa ja käskevät syömään vähemmän/enemmän, eikä keskustella rakentavasti niistä konkreettisista muutoksista. Itsekin sain vain pitkän listan mitä ei saa syödä, mutta mitään ei puhuttu siitä että mitä ja kuinka paljon olisi hyvä syödä.

Oon muutenkin niin kova stressaaja ja jännittäjä, etten tahtoisi vielä tälläkin asialla vaivata vauvaa, vaan keskityn nyt vaan siihen että on hyvä olla ja maha kasvaa. Murehdin sitten vuoden päästä uudestaan tuota painoa, jos se ei imettämällä lähdekkään. :hilarious:
 
  • Tykkään
Reaktiot: dea
Itse jotenkin asennoiduin, että ei haittaa vaikka raskaana lihoo ylimääräistäkin. Minulla ei todellakaan kaikki ole pelkkää vauvaa, kun housut ahdistaa nykyään jo reisistä. :wtf:

Toivottavasti neuvolasta ei tulisi negatiivista sanomista kenellekkään, vaan kannustettaisiin ja opastettaisiin paremmin ruokavalioiden kanssa. Tuntuu, että terveydenhoitajat vain tuijottavat vaakaa ja käskevät syömään vähemmän/enemmän, eikä keskustella rakentavasti niistä konkreettisista muutoksista. Itsekin sain vain pitkän listan mitä ei saa syödä, mutta mitään ei puhuttu siitä että mitä ja kuinka paljon olisi hyvä syödä.

Oon muutenkin niin kova stressaaja ja jännittäjä, etten tahtoisi vielä tälläkin asialla vaivata vauvaa, vaan keskityn nyt vaan siihen että on hyvä olla ja maha kasvaa. Murehdin sitten vuoden päästä uudestaan tuota painoa, jos se ei imettämällä lähdekkään. :hilarious:

Oon itse kovin samaa mieltä! Oma terkka on onneksi ollut tosi fiksu painon suhteen, mutta niin paljon huonoja kokemuksia th-puolelta, että ei ihan surutta osaa olla :confused: Aamulla kävin vaa'alla ja alimmasta raskauspainosta on tullut 4,3 kg lisää. Helpottaa näköjään sekin, että itse tiedän luvun.
 
Mulla röllykkä mahan kohdalla lisääntyy.... Tosin oon kyllä vetänyt perunaa ja kalaa niin että ranteet paukkuu.... Vaakaan en uskalla mennä kun nesteet kehossa vaihtelee 2-4kg päivän mittaan.
 
Mulla oli hyperemeesi pitkään, nyt onneksi helpottanut! Laihduin melkein -10kg.. Takaisin tullut 2kg.
 
Takaisin
Top