Raskausajan painonhallinta

Paljon teillä on nyt viikkoja kasassa ja paljon tullut tähän mennessä painoa vai onko tullut yhtään?

Minulla rv 15+2 ja +3,5kg tullut lisää
 
Mulla 17+0 tänään eikä vielä yhtään paino noussut. Ei ole mitään oksenteluakaan ollut missään vaiheessa, mutta silti paino laski aluksi. Nyt oon sentään päässyt taas takaisin lähtöpainoon, joten toivottavasti se alkaa sieltä pikkuhiljaa nousta. Mulla siis painoindeksi jotain 19-20, niin pitäisikin saada raskauden aikana vähän nousemaan.
 
14+6 ja -4kg. Vähän sai noottia neuvolasta, mut minkäs tekee kun maistuu ruoka paljon huonommin. Kuulemma jos laskee lisää, niin mietitään kilpirauhasjuttuja.
 
15+5 ja paino on aika samoissa lukemissa. Ensimmäisellä kolmanneksella tippui noin kilon ja nyt suunnilleen sama määrä oli tullut takaisin.

Kertoo muuten jotain mun iltaturvotuksesta, että paino oli illalla 57,2 ja aamulla 55,9. o_O
 
18+5 ja noin 4,5kg:sad001
Lähtöpaino normaali mutta kuitenkin tullut jo ennen raskautta +7kg..

Oon nyt 2,5kk ollut vaan kotona ja ruoka tietty maistunut enkä myöskään liikkunut paljon vaikka pitäis..:sorry:
Esikoisesta tuli 23kg ja ne kyllä tiputin pois ja enemmänkin, jos nyt menisi yhtä helposti sit:eek:
 
Mulla nyt 14+3 ja puntarin mukaan ei ole tullut yhtään mutta ei lähtenytkään. Toki mulla ylipainoa on reilusti jo ennen raskautta joten yhtään ei tarvitsekaan tulla. Tähän oon tyytyväinen.
 
21+0 ja lähtöpainoon verrattuna tullut 2,5kg, mutta alussa paino tippui 2kg ja nyt siis painon nousu ollut tasaisesti +600g/viikko. Saa nähdä jatkuuko tahti koko loppuraskauden :smiley-ashamed004
 
Mulla niin ahdistaa kun näköjää oon samaa kastia kuin äiti ja sisko että raskaus kerää kiloja vaikka tekis mitä. Pelottaa ens viikon neuvola kun joutuu taas puntarille. En käy kotona ky tiedän että vaan tekis huonon fiiliksen ja pahimmas tapauksessa alkaisin jolleki dieetille mikä ei vauvan kannalta hyvä. En oo koskaa painanu näin paljon mikä ahdistaa ihan hirveenä. Vaatteet kuitenki kertoo ettei se oo muualle menny ku mahaan ja tisseihi se paino vaikka lihon siis tasapaksusti. Eli raskauskiloja mutta inhottaa kun tulee niin nopeaa. Viimeksi oli km 400g/vk mitä oli tullu.. Ja ei varmaa ainakaa hidastu meno :sad001

Muoks eli siis yleensä kun lihon nii tulee joka paikkaan mut nyt vaan tisseihi ja mahaan.
 
Mullakin nyt 21+1 on tullut kiloja, mutten tiedä, paljonko. Ensi viikolla neuvola ja vähän jo ahdistaa, tuleeko sanomista :confused:
 
Mullakin nyt 21+1 on tullut kiloja, mutten tiedä, paljonko. Ensi viikolla neuvola ja vähän jo ahdistaa, tuleeko sanomista :confused:

Mä oon yllättyny ettei siel oo sanottu mitää vielä. Bmi oli seki jo korkea enne raskautta kun 30, ja olin sillo jo lihavimillaan mitä eläissäni. Olin just alkanu ruokavaliolle ja kovat treenit enne ku selkä meni rikki ja jäi treenit ja sit tuli plussa nii piti ruokavalioki monipuolistaa ja pahoinvoinnin takia alko puputtaa leipää.. Uskon et tuo leipä kerää mulle nestettänkeskikroppaan.. Äh ootan vaan et saan tän muksun maailmaan ja pääsen taas syönää vhh ja ehkä ketotyyliin ja saan nää kilot veks. Oon jo päättäny et ens kesänä oon paremmas kunnossa.
 
Mä oon yllättyny ettei siel oo sanottu mitää vielä. Bmi oli seki jo korkea enne raskautta kun 30, ja olin sillo jo lihavimillaan mitä eläissäni. Olin just alkanu ruokavaliolle ja kovat treenit enne ku selkä meni rikki ja jäi treenit ja sit tuli plussa nii piti ruokavalioki monipuolistaa ja pahoinvoinnin takia alko puputtaa leipää.. Uskon et tuo leipä kerää mulle nestettänkeskikroppaan.. Äh ootan vaan et saan tän muksun maailmaan ja pääsen taas syönää vhh ja ehkä ketotyyliin ja saan nää kilot veks. Oon jo päättäny et ens kesänä oon paremmas kunnossa.

Samaa täällä, tosin bmi vielä vähän korkeampi raskauden alkaessa, vaikka painoa jo sainkin pois.. Vhh/keto ois itsellekin se sopivin tapa syödä, mut raskausaikana ällöttänyt melkein kaikki siihen sopiva, sen sijaan tekee mieli leipää, mehua ja hedelmiä :bag:
 
Samaa täällä, tosin bmi vielä vähän korkeampi raskauden alkaessa, vaikka painoa jo sainkin pois.. Vhh/keto ois itsellekin se sopivin tapa syödä, mut raskausaikana ällöttänyt melkein kaikki siihen sopiva, sen sijaan tekee mieli leipää, mehua ja hedelmiä :bag:


Mulla on aivan sama! Hedelmät ja leipä tällähetkellä ruokavalion perusta :banghead: just ne mitä enne meni tosi vähä. Otetaan sitte synnytyksen jälkee joku tsemppiryhmä mis autetaa toisia pääsee takas siihe vhh/keto ruokavalioon :) mä oon ajatellu tehdä kasvissose keittoja pakkasee lokakuun puolivälissä että sitte siel valmiina ruokaa eikä sorru niihi nopeisiin vaihtoehtoihin kuten leipään. Mies saa alkaa kyllä kans samalla siistii ruokavaliota, tuntuu et sen maha kasvaa samaa tahtii ku mun:hilarious::hilarious:
 
Samalla fiiliksellä ku muut. Olin tiukal vhh ruokavaliolla ennen raskautta mut nyt tekee mieli vaan hiilareita. Pitää sit tsemppaa ku pottu ulkona
 
Mulla on aivan sama! Hedelmät ja leipä tällähetkellä ruokavalion perusta :banghead: just ne mitä enne meni tosi vähä. Otetaan sitte synnytyksen jälkee joku tsemppiryhmä mis autetaa toisia pääsee takas siihe vhh/keto ruokavalioon :) mä oon ajatellu tehdä kasvissose keittoja pakkasee lokakuun puolivälissä että sitte siel valmiina ruokaa eikä sorru niihi nopeisiin vaihtoehtoihin kuten leipään. Mies saa alkaa kyllä kans samalla siistii ruokavaliota, tuntuu et sen maha kasvaa samaa tahtii ku mun:hilarious::hilarious:

Se oiskin tosi kiva! :happy: Ois varmasti helpompaa kaiken uuden keskellä, kun ois nii samassa tilanteessa olevia.
 
Kannatetaan!

Vaikka saas nähdä olenko taas vauvan ja imetyksen takia ihan out ekan puoli vuotta...
 
Takaisin
Top