Raskausajan painonhallinta

Mulla vähä sama vika, et tuntuu et pitää syödä kokoaika jotain... vielä ei ole noussut paino, mut pahaa pelkään, kuinka jatkossa käy, jos tätä rataa jatkaa... :wtf:
Yöllä heräsin, et oli muka kauhee nälkä ja haaveilin tummista viinirypäleistä ja miniluumu tomaateista:rolleyes:
 
Viime raskauden radi varjostaa hieman..

Alipainoa tällä hetkellä, eli toivottavasti tulisi n. 15kg lisää raskauden aikana.

Haastavaa kyllä yrittää syödä 5 kertaa päivässä kun ei yksinkertaisesti ehdi..
 
Mulla vähä sama vika, et tuntuu et pitää syödä kokoaika jotain... vielä ei ole noussut paino, mut pahaa pelkään, kuinka jatkossa käy, jos tätä rataa jatkaa... :wtf:
Yöllä heräsin, et oli muka kauhee nälkä ja haaveilin tummista viinirypäleistä ja miniluumu tomaateista:rolleyes:


Ihania haaveita, viinirypäleet on mun himo nyt :hello2
 
Mä niin ollu ketoruokavaliolla vuoden alusta, mut nyt pahoinvoinnin takia syön mitä saan alas. Puuro ja hedelmät on tullu aamuihin. Aiempi kananmuna-aamiainen ei uppoo millään, eikä mee pelkät kasviksetkaan.
Ajattelin että pyrin pitäytymään edelleen vhh-ruokavaliossa sen mitä pystyy, mut meen sen mukaan että ois hyvä olla.

Minä oon ollut Carnivorella maaliskuuhun asti jolloin tein testin. Meinaan jatkaa ainakin ketona jos vaan pysyy sillä paino kuosissa. Oon 5 kg tavoitepainosta joten tää ylläripylläriraskaus vähän muutti suunnitelmaa.

Ootteko esim jossain ulkomaisessa keto/vhh ryhmässä joka olis raskaana oleville
 
Kävin aamulla vaakalla ja painoa oli 1kg vähemmän kuin raskauden alkaessa :wideyed: Taitaa etomiset ja yökkimiset tehdä tehtävänsä :rolleyes: Luulen, että ero on rasvan suhteen jopa isompi, koska raskautuessani olin ketolla, nyt syön lähinnä vain hiilareita, eli niistä tullutta turvotustakin lienee 2-3 kg. Tavoite siis, että paino pysyisi mahdollisimman samassa koko raskauden. Saa nähdä miten käy. Pahoinvointi ja ällötys on niin voimakasta, että oon kyllä nyt syönyt just sitä, minkä vain alas saanut.
 
Onko kellään tietoa, että jos on normaalipainonen ja paino laskee raskauden aikana niin mihin asti se on turvallista.. nyt on meinaan etonut ehkä reilun viikon ajan ja puntari näyttää 1,5kg vähemmän kuin normaalisti vaikka on koittanut syödä mitä pystyn.
 
Onko kellään tietoa, että jos on normaalipainonen ja paino laskee raskauden aikana niin mihin asti se on turvallista.. nyt on meinaan etonut ehkä reilun viikon ajan ja puntari näyttää 1,5kg vähemmän kuin normaalisti vaikka on koittanut syödä mitä pystyn.
Mulla nuorena laski paino 4-5kg alkuraskaudessa, sillon sanottiin, ettei se haittaa, lapsi saa omansa kaikesta huolimatta. En tiedä onko nykyään jotain muita suosituksia asian suhteen. Sisko sai tuossa neljä vuotta sitten kuopuksensa ja hällä oli tosi rankka pahoinvointi ja laski tosi paljo paino, vaikka ollu hieman alipainoinen aina, eikä hänelläkään tarvinnu mihinkään toimenpiteisiin ryhtyä. Mammavitskut on hyvä olla lisänä muutenki, mut eritoten tämmöses tilantees :happy:
 
Mää oon myös ylipainoinen, neuvolassa kuitenkin oli paino laskenut 5kg.. Toki johtuen pahoinvoinnista ja syömättömyydestä...
 
Onko kellään tietoa, että jos on normaalipainonen ja paino laskee raskauden aikana niin mihin asti se on turvallista.. nyt on meinaan etonut ehkä reilun viikon ajan ja puntari näyttää 1,5kg vähemmän kuin normaalisti vaikka on koittanut syödä mitä pystyn.

Mulla laski edellisessä raskaudessa paino 11kg, lähtöpaino oli hitun yli normaalipainon. Paino laski koko raskauden ajan oksentelun takia. Lääkäri sanoi että laps ottaa sen minkä tarvitsee, äiti voi vaan huonosti.
 
Oma painoni on luonnostaan alipainon rajoilla. Kkm päättyneessä raskaudessa paino laski, mutta tällä kertaa paino on pysynyt melko samana, vaikka annoskoot ovat pienentyneet pahoinvoinnin takia. Olen tottunut syömään noin kolmen tunnin välein, mikä varmaan auttaa hillitsemään pahoinvointia ja pitämään painon tasaisena. Toivoisin kyllä reippaasti lisää painoa raskauden aikana.
 
Toistaiseksi paino hieman laskenut, vaikka syö useasti. Toki en syö paljoa kerralla, et tuskin määrällisesti on ruokamäärät kasvanut silti :)
 
Toistaiseksi paino pysynyt hyvällä mallilla, eikä ole lähtenyt hurjaan nousukiitoon :hilarious: Toivotaan, että saan pidettyä kurissa loppuun saakka ja välttyisi ylimääräisiltä kiloilta :happy:
 
Mulla tänään +200 g :) Sekin saattaa johtua eilisistä herkuista :bag:

Sokeritkin mielenkiinnosta mittasin, paastoarvo oli 4,3.
 
Mä en oo käyny puntarilla sitte ekan neuvolan :hilarious:
Ajattelin etten ota stressiä siitö, neuvolassa kuitenki punnitaa nii sanokoon siel sitte jos pitää alkaa tarkkailee syömisiä. Mä nimittöi pelkään et jos nään painon nousevan kotona, niin alan diettaan mikä ei oo sikiölle hyväksi.
 
Mua huolestuttaa painonnousu raskauden aikana. Sain kymmenen kiloa lisää viime vuoden aikana johtuen näistä kkm ja kiloja oli jo valmiiksi. Lisäksi olo on ollut niin kamala etten ole pystynyt liikkumaan/syömään mitenkään järkevästi. Ei tartteis tulla yhtään kiloja tässä raskaudessa jos multa kysytään...

Realistisesti ajatellen viimeksi (ekasta) tuli se 15 kg joista 13 jäi synnärille, että jos edes samaan pääsisi nyt...
 
Mä sain just ennen raskautta painoa nostettua 3kg, ja nyt se on noussu siitä vielä 5kg. Joka raskaudes tullu se about 20kg, radia ei oo, joten en oo huolissani, koska kaikki lähtee ja vähä liikaaki aina. Toivon vaan että paino jäis raskauden jälkeen edes 55kg, viimeks luovutin 50 litraa maitoa, ja siihen päälle omat imetykset, niin koko ajan sai olla syömäs ettei paino tippunu liikaa.
 
Mä painoin edellisessä raskaudessa synnytyksen jälkeen suunnilleen saman kuin ekassa neuvolassa. Olin silloin jo ylipainoinen. No, imetys ei onnistunut ja vedin kaksin käsin herkkuja joita ei raskausaikana voinut syödä (aurajuusto, kylmäsavulohi, sushi jne). Nyt painoa 25kg enemmän kuin ekassa raskaudessa ja yhtään raskauskiloa en aio ottaa. Saa nähdä kuinka käy...
 
Mä sain vähän lisää painoa ja lihaksia salilla ennen raskautta, mutta ne lihakset taitaa ainakin olla mennyttä ja painokin oli vähän tippunut. Toivottavasti tulee korkojen kera takaisin.
 
Pitkään ei tullu painoa, nyt yhtäkkiä tullu melki 3kg, joten aika kyl tarkistaa vähä mitä sinne suuhuni tungen :grin En halua ylimääräistä, kun sitä kuitenkin jo jonku verran on. Aiemmissa on tullu max15kg ja ne on ollu pois muutamas kk kaikki. Nyt kun on ikää, voi tilanne olla haastavampi :rolleyes:
 
Takaisin
Top