Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos maha menee tuskasen kovalle,kannattaa kaappii hommata varmuuden vuoks Levolaccii.Se on pahimpaa auttan . Ja yks mikä tekee mahalle hyvää,sekottaa kauraleseit jogurttiin tai rahkaan.Ja kuivatut luumut vaikka pahoja ovat :)

Mulla on auttanut magnesiamaito ummetukseen ja luin jostakin et sitäkin voisi käyttää raskauden aikana. Yhtä pahaa litkua on kuin levolac :( Luumut ja leseet kyllä auttaa, ainakin mulla on tähän mennessä tehonnut :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jaahas, nyt se alkoi sitten täälläkin, nimittäin itkeskely ja miehelle raivoaminen. Kiva. Mua ärsyttää ja itkettää kaikki. :mad: Jee, hymiöt toimii kännykällä, jotain hyvää tässäkin päivässä. :grin

Tuota onko muilla semmosta tunnetta, että vähä niinkö vääntäis mahaa, mutta ihan väärästä kohasta? :D Tai siis tuolta alavatsasta vääntää.. Onko se vaan jotaki kasvukipua? :D Se ei siis oo sellasta vääntämistä, että olis hätä tai ilmaa. :D Vaan semmosta jännää "kouristelua" alavatsassa..

Muokattu viimeksi:
Joo mulla on ollut sellaista koko raskauden ajan. Kasvukipuja ne pitäis olla.

mulla on ny parisen viikkoo ollu enemmän tai vähemmän menkat;siis mahatuntemusten puolesta o_O sitä tua kesäkuun kullanmurujen keskustelussa jo yhessä vaiheessa panikoin.tosiaan liittyy kohdun kasvamiseen ja on ihan normaalia.

Mä kans pari viikkoa sitten olin muutamaan otteeseen ihan varma että nyt tulee keskenmeno, niin jäätävät kivut oli välillä, melkein päivittäin. Nyt on vaan tota suviiit:n kuvailemaa vääntöä tms.

Mullakin on ollut enemmän ja vähemmän erilaisia vatsatuntemuksia. Välillä vihloo nivusta ja sit ihan häpyluun kohdalla tuntuu kans. Oon ajatellut et ne olis just niitä kohdun kasvukipuja :)

Mä mietin et Missäköhän vaiheessa voisi tunnistaa ekat liikkeet? Oon monelta kuullut et ne olis ns kuplia, mielenkiinnolla jään odottelemaan :)

Mää tunsin esikoisesta joskus 17-18-viikolla mikä on ensisynnyttäjälle aikasta. Tosin parin viikon päästä vasta varmistu et ne on potkuja.

Tää oireeton ja keskenmenoa (taas enemmän) pelkäävä (taita olla vaan kasvukipuja, mahakipuja ollu nin vähän tässä raskaudessa) huomas aamulla niin ihanan ja tutun raskausvaivan. Haluttomuus (just siitä). Oli viime raskaudessaki jostaki aika alusta melkeen loppuun asti. Muutaman kerran halutti koko raskausaikana. Tää on oikeesti kauhein ja inhottavin raskausvaiva sekä mulle että miehelle. Toivotaan ettei tää jatku seuraavaa seittemää kuukautta :(

voi yrjö, paha olo senkun pahenee...tähän mennessä oksentanut vaan aamuisin mut nyt näköjään lentää oksu illallakin...onneks oksentaminen sentään helpottaa oloa. Maha toimii vielä ihan riittävästi vaikka onkin ummetukselta tuntunut mahassa. Tarkentunut hajuaisti ei auta yhtään tota pahoinvointia, kaikki vahvat hajut oksettaa. No kai se täytyy olla tyytyväinen ku ei oo kuitenkaan tän pahempaa (ainakaan vielä). Argh mieskin ottaa pattiin kun ei tunnu ymmärtävän et on oikeesti huono olo, sehän ei ole nähnyt mun oksentavan ennen tätä iltaa kun aina aamusin töissä...ehkä se nyt konkretisoitui.

Mua vihloo ja kiristää vanhaan sektiohaavaan ihan koko ajan, tympeetä :( niin ja tänään tuli miehelle itku kun ulkona on liian liukasta ja meil on vielä kesärenkaat alla.... noh missäpä välissä ne ois ehtiny vaihtaa kun se on tehny taas niin hiton ympäripyöreetä päivää ku olla ja voi ja ollu 6 tai 7 päivää viikos duunissa :(

Muokattu viimeksi:
Minäkin täällä hajoilen pahoinvointiin. Päivällä on jo ihan hyvä olo ja alkaa olla jo ihan toimintakunnossakin, mutta aamut... Haluaisin niin kovasti jo töihin, ja pystyisinkin muuten, mutta väsymys pahentaa oloa ja olen koko raskauden heräillyt aamuyöstä voimaan pahoin. Sen kanssa pärjää, kun saa nukkua sen jälkeen puoleenpäivään, mutta eihän se töissä käy. Nyt olen yrittänyt herätä aiemmin ja olo on sen mukainen :(. Unta tuntuu tarvivan vielä tosi paljon.

Oisko ideoita?

Sent from my iPad using Vau Foorumi mobile app

Ilta(-päivä)vuorot? Joustaako työnantaja työajassa?
Tai hämää sisäistä kelloa aloittamalla yö aiemmin:sleep002, sitten pahoinvointi tulisi aiemmin ja saisi nukkua aamuun asti..??

Huoh.. kohta en voi tehä ollenkaan hierontoja ennää. :(
Äsken oli kuumakivihieronta ja onneksi asiakas oli miehen serkku, eikä "tuntematon asiakas". Sen että sain jalat hierottua takaa melkeen kokonaan, nii sitte alko pyörryttään ja kylmä hiki nousi ohtalle. Kävin syömässä banaania ja juomassa vettä. Jatkoin ja sain toisen jalan hierottua loppuun, ja taas huono olo. Sitte kävin vähä aikaa makoilemassa lattialla jalat seinällä. Se autto sen verran, että sain hierottua selän. Ja sitte taas makoilua, että sain hierottua jalat etupuolelta. Sitte taaaas vettä, banaania ja makoilua, että sai kädet hierottua. Ei tästä tuu mittää! Eihä asiakas pysty yhtää rentoutumaan, ku meikäläinen on pyörtymispisteesä kokoajan.. Ja sitte ku kaikki asiakkaat ei ymmärrä sitä, että on vaan niin huono olo, että pakko pitää tauko. :( Ärsyttää!
Sitte ku ei voi kertoa oikiaa syytä, vaan sanoin että johtuu verenpaineesta (mikä voi olla ihan tosi) tai sitte mulla on niskat nii jumissa (mikä sekin voi pitää täysin paikkaansa). Mutta raskaudesta en voi vielä kertoa, vaikka todennäkösesti tää johtuu juurikin siitä. Itku pääsi heti ku tää asiakas oli lähteny :sad001:sad010Sitä on nii vihanen sitte itelle, että ku ei voi tarjota täyttä rentoutumista toiselle.

Mä luulin et mä olisin vähän niinku päässy tästä pahoinvoinnista ku melkein viikko meni oksentamatta ja oikeestaan vaan päänsärkyä oli välillä. Mutta ei tänään iski taas ja voimalla, aamu meni halailessa valkoista kaakelia ja vessan lattialämmityksestä nauttien. Sen jälkeen menikin tunti torkkuessa ja nyt tunnustellen että ottaisko tälle päivälle jotain ohjelmaa vai meniskö suosiolla jatkamaan unia vessa lattialle.. koitin tehdä smoothieta mikä yleensä on oloa helpottanut mutta ei tällä kertaa auttanut. Niskatkin on niin armottoman jumissa... itkuhan tässä taas pääsee:sad010

meiän pikkutyyppi on selkeesti joku karkkipoliisi o_O ny jo kaks kertaa käyny niin,et jos vedän vähän enemmän nameja,päädyn sitten vessanpönttöö halailemaan.viimeks eilen :confused: yhyy.minä kun en juuri ikinä oksenna; edellisistä kerroistakin on siis useita vuosia aikaa mistään syystä,niin tää on jotain niin ällöttävää ja jotenkin ottaa voimille vaikkei ees paljoo kerralla laattais...

mahakipunen olo jatkuu; kasvukipuja...en kyllä ala,jos tää on tätä seuraavan puol vuotta si kun maha kasvaa :eek::grin

samoin verenpaine on ihan hullun alhaalla edelleen, 94/68.ikävää kun ei voi kunnolla saunoo kun siitä tulee ton takia niin karsee olo...mies heittää löylyä ja juo happy joee ja minä vedän pesuhuoneessa happee pää koipien välissä ja lasissa vettä o_O

Muokattu viimeksi:
Mä luulen et mulla on nyt alkanut se seesteisempi keskiraskaus :) Kasvukipuja on kylläkin ollut nyt muutaman päivän, tai sitten johtuu siitä että tähän aikaan olisi kuukautiset normaalisti. Kasvukivuiksi ajattelen kun painottuu nivusten tuntuville ja aivastaminen/niistäminen vihlasee aika mukavasti.. :/ Maha on jo hiukan kasvanut, aamusin sängyssä maatessa voin jo tuntea pienen pallon alavatsalla vaikka rakko on tyhjä ja mahallaan nukkuminen ei ole enää niin miellyttävää. Tänään RV 14+0 <3

Eikö siinä opuksessa mikä neuvolassa annettiin kerrottu että se pahoinvointi voi hetkeksi helpottaa ja alkaa sitte uudelleen...
Mulla on ilmeisesti se vaihe.. Sain melkeen viikon ollu suht toimintakykyinen ja nyt kun eilen tuli rv10 täyteen, niin taas se alkaa.. tuntuu et makaan vaan koomassa koko illan. Mulla on niin päin et aamusin on paras olo.. pystyn syömään normaalisti aamupalan, lähtemään töihin (syön välipaloja ja terveellisen työpaikkaruokalan lounaan), mut sitte kotiin lähtö.. alkaa jo vähän heikottaa.. kotona päivällinen ja väsymys.. meen makaamaan ja siitä se sitte lähtee...
Kärsin ja odotan vaan et sais mennä nukkumaan.. heräilen yöllä ja oon huomannu et siinä 02 aikaan aikaan helpottamaan.. sitä ennen, jos tuntuu et on vessähätä, niin en ees mieti et nousisin. Mä niin toivon et tää loppuis sillon nt-ultran aikaan kuten eka raskaudessaki.. vielä kuitenki pari viikkoa... *huokaus*
Ilmavaivat ja ummetus toisina päivinä ja toisina päivinä tuntuu et kaikki tulee läpi.
Raskaana olon ihanuus.

Tän pahoinvoinnin takia oon alkanu kallistumaan sen puoleen et jos nyt kaikki menee hyvin, niin jääkööt viimeiseksi raskaudeksi... kaks riittää. Onhan mulla jo ikääki (31).:grin

Mulla on aamusta pahoinvointia, mut saan kyllä syötyä ihan kunnolla. Illalla vaan meinaa olla ihan pökkelö olo, tuntuu et jalat ei enää kanna ja huono olo yltyy. Yöunet on ollu hieman levottomia, aamulla tuntuu etten olis nukkunut yhtään :D

Tunteet heittelee toisinaan vuoristorataa ja tuntuu et koko tulevaisuus pelottaa. Toisaalta toivoisin et maha kasvaisi niin olis vähän konkreettisempaa tää raskaus. Huomenna tulee täyteen 12+0, jokohan saisi hieman huokaista helpotuksesta :D

Toivoin niitä oireita takas nii nyt sain tän alkuviikoilta (5-6) tutun oireen, iltapahoinvointi. Oksentaa ei tartte mutta mieli tekis. Mutta kaiken kestän mielummin kun pelon♡ Alaselkä on myöskin kippeenä Ja maha, ilma kiertää mahassa kauankin ennenku löytää tiensä ulos, viime raskaudessaki oli ilmavaivoja muttei muistaakseni ollu tätä mahakipua niihin liittyen. Mutta edelleenkin kestetään.

Takaisin