Raskausajan mieliteot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kismet90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tankomakkara saa vilunväreet aikaan samoin raaka pinkki broileri kaupassa ja mätitahnamainos oli niin inhottava, että piti laittaa silmät kiinni kun tuli telkkarista :woot::woot:

Mitään yhtätiettyä ei tee mieli, vaihtelee. Yleensä kun saan sen mitä tekee mieli niin se alkaakin ällöttää :happy7

Tekisi mieli välttellä tätä Raskausajan mieliteot-ketjua, kun alkaa yököttää kun lukee muiden ruokajuttuja :wideyed::p

Huh, mie en oo voinu pitkään aikaan ees kattoa broileria oli se sitten raakaa tai kypsää :D ällöttää jo pelkkä ajatuskin.. kahviakaan en oo voinu jouda viikkoihin :/ ihan älyttömästi tekee mieli omenaa.

Aah, kiitos inspiraatiosta. Eilen ostin kaupasta grillattuja broiskun koipia, ja ai että olivat hyviä! Varsinkin se rapea kuori! Tänään on himolistalla ollu edelleen ne ristikkoperunat ja jääkylmä mustapippuroitu ketsuppi ja makkarasiivut... :D

Mä himoilen koko ajan kylmiä appelsiineja. Voisin elää niillä ja kylmällä maidolla. Saatan juoda ruuan kanssa 3 lasia maitoa :eek:

Mulla ei ainakaan vielä ole mitään mielitekoja.. Mutta tokassa raskaudessa olin aivan koukussa rusinoihin, ja niiden piti olla Rainbowin. Ennen raskautta, enkä sen jälkeen ole niistä tykännyt yhtään. :D

Nelosen kohdalla olin taas koukussa näkkileipään.. Siinäkin oli tietty merkki, ja muut ei kelvannut. Söin niitä kuivilteen automatkoilla ja välipaloiksi, sekä lähes joka ruokahetki lisukkeena. Ja kun lähettiin reissuun, niin niitä piti olla AINA mukana.
Ja tämäkin mieltymys loppui raskauden jälkeen. :D

Ihan hullua. :D :D

Kuten edellisessäkin raskaudessa, mieli tekis syödä pelkästään paahtista (juustolla) ja sitten punainen viili on niin nami nami sekä kermajuustoa höyläilen hulluna pelkästään. :hungry:
Maitoa en juo, lähinnä juusto/viili-linjalla muutenkin tulee mentyä. Naurattaa vaan kun mies kysyy mitä tuo kaupasta, mieleen tulee vain se VIILI.:grin

Mites muiden himot /ällötykset maitotuotteisiin?

Me syödään tosi harvoin mitään teollista ruokaa, mutta nyt on monta iltaa himottanu tehä uunissa semmosia ristikkoperunoita pakkasesta ja nakkeja. Erikoista. Myös ajatus hampurilaisesta kiehtoo. Ja sipseistä. Ooh, ja dipistä!

Ylipäänsä kaikki tosi hiilarinen ja suolainen himottaa. Toistaiseks oon silti syönyt normi kotiruokaa enkä oo saanu aikaiseks ostaa epäterveellisiä herkkuja. Kohta kyllä annan periks. :D[/QUOTE]

Oijoijoi noi ristikkoperunat!! Mulla tullut kans himo niihin... Ennen ne ei pahemmin herättäneet tunteita. Ja just, suolainen ja hiilaripitoinen houkuttelee täälläkin ylipäätään. Näin pitkälle oon minäkin pystynyt hillitsemään itseni mut huomenna mennään herkuttelemaan hampurilaisilla :D

perunamuusi ja ruskee kastike, naaaam! mitään lihapullia tai muita sattumia en kaipaa, ihan vaan noita ja mielellään kylkeen salaattia. ja sitten edelleen kauraleipä, päälle juustoo ja jotain tuoretta (kurkku ja paprika toimii parhaiten, mut menee myös salaatti tai omena) ja kaakaoo. siis nam!

Mulla menis vaikka kuinka paljon riisinuudelia bearnice-kastikkeen ja sitruunamehun kera jos vaan jaksaisin olla tekemässä :hilarious:

Muuten ei oo mitään tiettyä ruoka-ainesta mihin ois himoo, eikä mihinkään oo myöskään vielä ällötyksiä tullu.

Mun on alkanu tekee mieli maustettua riisiä :wacky: Siis perusriisiä joka on keitetty maustetussa liemessä. Ja sitä kylmää maitoa vois juoda litratolkulla.

Lila-Aurora, kuule just herkuttelin ison lautasellisen törkeän hyvää pottuvoita (tehty keitinliemeen + punaiseen maitoon + voihin, perfect!), jauhelihakastiketta, jonka höystin yrteillä ja pyöristin Olympia-juustolla (kiehui). Ja näöksi kylkeen vähän keitettyä porkkanaa ja parsaa, joista kumpaakaan ei tosin tehny yhtään mieli.

Iltapalalla aion hekumoida parilla ruisleivällä, joiden päälle ihan sikana juustoa ja suolakurkkua. Nammmmm.

Uusimpana himotuksena on valion plus-maitokaakaojuoma. Se on niin hyvää, ei liian makeaa :hungry: Tänää join salin jälkee litran purkillisen sitä, toimii samalla siis palautusjuomana :)
Ja ai että nyt kävi tekee mieli suolakurkkuja...

Pitseriapitsa oksettaa ajatuksena tällähetkellä jotenkin hirveesti... Kaikkea raikasta tekee mieli, hedelmiä :Heartred

Ei erityisiä himoja, kuten ei aiemmissakaan raskauksissa. Mutta nälkä on jatkuvasti ja etenkin iltaa kohti tekee mieli kaikkea oikeaa suolaista ruokaa. Makeanhimoa ei ole juurikaan.

Mulla ei mitään erityisiä mielitekoja mut mä voisin syödä iiiihan koko ajan ja kaikkea [emoji23] oon lihonnu varmaa 10kg ennen ku ekaa neuvolaan ees pääsee ;)
Kahvi ei maistu enää ollenkaa mut sit taas on ruvennu juomaan maitoa ihan sikana!

perunamuusi ja ruskee kastike, naaaam! mitään lihapullia tai muita sattumia en kaipaa, ihan vaan noita

Siis mua niin naurattaa tää :grin! Söin tänään muusia, ruskeaa kastiketta ja puolukkahilloa. Silleen vähän sotkettuna. Niin nam! Oli siinä pulliakin, mut ne ois voinu jättää pois..

Kokoajan vaan nälkä. Eikä tee mieli salaattia vaan ihan kunnon ruokaa, välipaloja, karkkia.. Jatkuukohan tää pitkäänkin.

Takaisin