Raskausajan mieliteot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kismet90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aamulla heräsi kysymys kotimaisista pakastemarjoista. Niitä syön smoothien ja puuron seassa päivittäin, suoraan pakkasesta. Eikös kuumennus koske vain ulkomaisia marjoja, vai oletteko kuumentaneet kotimaisetkin?

Aamulla heräsi kysymys kotimaisista pakastemarjoista. Niitä syön smoothien ja puuron seassa päivittäin, suoraan pakkasesta. Eikös kuumennus koske vain ulkomaisia marjoja, vai oletteko kuumentaneet kotimaisetkin?
Koskee pelkästään ulkomaisia pakastemarjoja.

Jos haluu tehdä ite hamppareita niin arlan tolkuton cheddar viipaleet on pastöroidusta maidosta tehtyä ja kovaa juustoa! Ja on todella hyvää hampparissa :p

Mä pysähtelen nykyään vähän väliä haistelemaan kaikkia ihania tuoksuja :D parasta on mausteet ja leivonnaiset.

Appelsiinit ♡ ja muutenkin kaikki raikas. Saisi loppuun asti olla terveelliset mieliteot.

Esikoisen aikana oli vaniljajäätelöä ja sinne sekään pätkistä. Tokasta oli ennenkaikkea mäkkärin nugetiti + muu epäterveellinen :D:confused:

Mun on alkanut tekemään mieli maitoa. :woot:
Muistan esikoisen odotuksesta saman, normaalisti en juurikaan juo maitoa.

Täällä kans maistuu appelsiini. Ja appelsiinimehu <3 ihan tajuttoman hyvää :shy: muu ei oikeastaan maistukaan..

Appelsiinit ♡ ja muutenkin kaikki raikas. Saisi loppuun asti olla terveelliset mieliteot.

Esikoisen aikana oli vaniljajäätelöä ja sinne sekään pätkistä. Tokasta oli ennenkaikkea mäkkärin nugetiti + muu epäterveellinen :D:confused:
Mun on alkanut tekemään mieli maitoa. :woot:
Muistan esikoisen odotuksesta saman, normaalisti en juurikaan juo maitoa.

Mulla on kans appelsiinit ja sitrukset yleensä, mielellään suht kylminä. Mä juon maitoa normaalisti ruuan kanssa pienen mukillisen (eli joku 2.5dl) ja eilen oikein himoilin kylmää maitoa, jota join 6dl iltapalan kanssa :woot:

Sellainenkin terveysruoka kuin pekoni. :rolleyes: En ole normaalisti juuri pekonin perään, niin en tullut edes ajatelleeksi asiaa ennenkuin mies halusi yhtenä päivänä välttämättä paistaa pekonia. Näin pekoniviipaleet siinä pannun vieressä lautasella, ja ikäänkuin joku olisi napsahtanut päässä. :grin

kahvi jäi viikonloppuna kokonaan (ja veikkaan et siitä syystä aika moni työkaveri on aavistanu, koska oon yleensä se jonka kuppi täytetään kysymättä koska juon aina kun on tarjolla)

appelsiinit joo, ja viinirypäleet! jääkaappi on pitäny järjestää uusiks et saa hedelmät sinne, koska ne pitää olka KYLMIÄ! nam!

Oon ollut koko päivän käytännössä syömättä, nyt sitten lähetin miehen hakemaan mulle hamppariateriaa, kun se on hedelmien lisäksi ainoa mitä voin kuvitella syöväni :D

Ah, hedelmät! Täälläkin menee appelsiineja, omenia ja jopa avokadoa :D ja appelsiinimehu <3 tänää kävi tekee mieli myös oikein raikasta vissyvettä

Mulla oli edellisessä raskaudessa noi appelsiinit :mad: mä ehdin kypsyä niihin ihan totaalisesti. Mutta kroppa ja hormoonit vaan pakotti popsii niitä koko raskauden ajan...

lämmintä ruokaa ei tee mieli ollenkaan, mut menee se ainakun toistaiseks alas. mieluummin pelkkiä välipaloja: leipää, hedelmiä, smoothieita, ehkä jugurttia ja viiliä, ehkä rahkaa ja vanukkaita, mehukeittoja jne.

Mulla on joka päivä eri mielihalu päivän ruoasta ja sehän ei tietysti kestä seuraavaan päivään... Esim. keskiviikkona kanahampurilainen, eilen kaalilaatikko, tänään lämmin kanasalaatti. Mitäköhän huomenna?! o_O

Mä oon niin pettyny itteeni ettei mulla enää oo riittäny itsekuri pysyä mielihaluista erossa. Oon kuitenkin kasvattanu itelleni kohtuu hyvän itsekurin kun oon vuosien ajan syönyt samaa ruokaa, punninnut kaiken ja herkutellut vain kerran viikossa-kerran kolmessa viikossa, riippuen kaudesta. Enivei, tarkotukseni oli raskaudenkin ajan noudattaa samaa hyvää ja terveellistä ruokavaliota, varsinkin nyt motia asialle pitäis olla enemmän kuin koskaan, kun sisälläni kasvaa toinen ihminen, jolle en haluaisi tarjota epäterveellisiä vaihtoehtoja.

No homma on menny ihan plörinäks! Hiilarihimo on kaikista suurin, siis vehnä varsinkin, voisin elää sillä. Voisin elää ranskanleivällä ja makaronilla voilla höystettynä - siis tätä pelkkää makaronia olen nyt monena päivänä vetänyt ihan onnessani??? Herkkujakin menee enemmän kuin koskaan, melkein päivittäin tulee mätettyä jotain sokerishittiä. Hesessäkin tullut käytyä, ei YHTÄÄN mun tapaista. Tää on ihan kamalaa! Mulle painonhallinta ja itteni pitäminen hoikkana ei oo koskaan ollut ongelma, mutta tätä menoa olen 9kk päästä valtava ihan joka kohdasta ja suunnasta, ahdistaa. En ole montaa viikkoa ollut raskaana ja olen nyt jo lihonut melkosesti!!!

Emssi, älä ota paineita! Se tasaantuu jossain vaiheessa ja mun mielestä raskaana oleva saa syödä mitä se haluaa, sillon ku se haluaa. Ite oon kova herkuttelija ja mulla on elämänilo viety kun ei saa mättää mitä haluaa koska oon aivan 100% varma että saan tässäkin raskaudessa radi-diagnoosin. Yritän ite nauttia mm.terveellisistä vaihtoehdoista ja syödä joskus niitä "pahoja" juttuja. Ja hei, ketä ne kilot haittaa? Niistä pääsee eroon sitten kun se pieni ihme tulee susta ulos..trust me!

Takaisin