Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onko sulla aiempaa salitaustaa? Pohdin lähinnä sitä, että raskaana ollessa pitää vähän huomioida muuttunut fysiologia ts saliharjoittelu olisi monesta syystä hyvä, mutta pitää vähän tietää mitä kannattaa tehdä ja miten. :)
Haha siis joo, meinaan niitä laitteita joissa esim auotaan reisiä pienillä painoilla ja mitä niitä on. Eli siis että en olisi ainakaan menossa nostamaan penkistä satasta. Huomaa, etten oo paljon viihtynyt saleilla. Mutta ettei kukaan saa sitä kuvaa että ajattelin alkaa painon nostajaksi tai jotain.
Mä olin mielestäni raskauden puoliväliä lähestyessäni lukenut huolella, mitä saa ja mitä ei kannata tehdä. Eilen aloin sitten etsiä tietoa viimeisen kolmanneksen vaikutuksesta esim. vatsalihasliikkeisiin ja joka puolella lukikin, ettei niitä olisi saanut tehdä oikeastaan ollenkaan enää puolivälin jälkeen! Kyllä mä vaan viimeksi torstaina Pumpissa tein lankkua, eikä tuntunut huonolta, mutta nyt on olo, että oonko tehnyt nyt pahastikin väärin..! Suoria vatsoja en siis ole tehnyt, mutta lankkua suorin vartaloin ja vinoja vatsoja istualta taaksetaivuttaen ja kiertäen pienen lisäpainon kanssa kyllä. Toki olen jättänyt/muokannut lihaskuntoliikkeitä sitä mukaa, kun joku on alkanut tuntua huonolta. Täytyy nyt ehkä kuitenkin jättää ne lankut pois ja toivoa, että en ole tehnyt vahinkoa vatsalihaksilleni (nyt rv 26)..
Muutenkin olen Pumpissa mennyt vielä aika hyvillä painoilla, kun ei jotenkaan malttais niitä laskea, mutta nyt viimeksi alkoi polvet taas kiukutella kyykyissä, joten ehkä en enää tee syväkyykkyä ja vähennän vihdoin myös niitä painoja enemmän.
On muuten tosi hankalaa välillä käydä noilla ryhmäliikuntatunneilla, kun esim. jooga on ihan perusjoogaa eikä mammajoogaa, eikä ohjaaja ole mikään raskauden asiantuntija. Mun pitää käytännössä itse tietää mitä voin tehdä jonkin liikkeen tilalla, jota en pysty tekemään sellaisenaan (no on se muutaman vaihtoehdon antanut).. Olen kuitenkin maksanut tunneista kesäkuun loppuun asti niin en haluaisi vielä lopettaa. Ja olisi tylsää tehdä kaikki treenit itsekseen viikosta toiseen..