Raskausajan kertyneet kilot

Pakko tulla huutelee tuolta joulukuun puolelta (TAAS) [:D] ..

Mulla on rv 19+0 menossa ja joka viikko on tullut tasaisesti painoa lisää. TÄllä hetkellä +11 kg, se on vähän liikaa, mutta..
Neuvolatäti sanoi tänään ettei kannata vetää paniikkinappulaa pohjaan kun kaikki pissit ja veret yms. on todella hyvissä arvoissa. Painoa voi kertyä esim. turvotuksesta, rintojen kasvusta, kohdusta. Näillä helteillä pitää muistaa se että elimistössä on aika paljon nestettä, ja varsinkin jos syö "normaalia enemmän" suolaa joka sitoo nestettä pidemmäksi aikaa elimistöön [:)].

Mulla on kahdessa aikaisemmassa raskaudessa tullut lisäpainoo sellainen +25 - +30 kg ja kaikki on karissut matkan varrella pois, joten ei syytä huoleen kilojen suhteen!
Kyllä ne siitä sitten lähtee kun pääsee kunnolla liikkumaan ja hyötyliikuntaa harrastamaan vauvan kanssa, imetystä unohtamatta [:)].

Mulla viikkoja 27+5 ja tähän mennessä tullut 7,5 kiloa. Lähtöpainoa tosin oli 48 kiloa (olen myös lyhyemmän puoleinen), joten neuvolassa raskauden alussa sanoivat, että hyvä olisi, jos painoa tulisi jonkun 15 kiloakin. Ja epäilisin, että kylläpähän se niille main tulee menemään. Massua mulla on melko hillitysti, mutta lanteita on tullut senkin edestä [8|]

Vähän olen pelännyt nivelten kestämistä painotaakan alla, mutta so far so good. Eipä silti, on tässä tullut lisää ymmärrystä aiheeseen "miksi vanhojen naisten lonkat prakaa".

Mulla viikkoja 25+3 ja painoa tullut lisää noin 10kg. Mulla on myös raskausdiabetes mikä nosti painoa heti aluksi rajusti mutta lääkehoidon ja dietti ruoan jälkeen tasaisemmin. Tosin viimisen viikon aikana on tullut kerättyä nestettä kroppaan noin kahden kilon edestä.... [:-]
Kyllä vähempikin olisi riittänyt kun olen tosi lyhyt niin näyttää vielä hurjemmalta! Mutta sektiosta toipumisen jälkeen aion heti lyödä lenkkitossut jalkaan ja lenkille. Eiköhän se siitä "parissa kuukaudessa" lähde. hah hah... no sittenpähän sen näkee kuinka jaksaa.[;)]

Luukas:

Juu-uu juu! Meil on kaikilla heti vauvan syntymän jälkee kropat samanlaises kunnos ku sillä giselle huippumallilla!!

* LOL *   [;)]    [:D]   [:)]   Hiiihhihihihihihihiii <3

..Sehän on ihan normaalia ;P

Juuh synnäriltä lähetään jo kropat niin timminä..johan sitä kiinteytyy ku pukkaa lapsen ulos[:)][:)][:)][:)][:D][:D][;)]siinähän saa kunnon vatsarutistukset HAH!
mulla on torstaina neuvolalääkäri..siinähän sit selviää sokerirasitustestin tulos ja paljoko tätä massaa on taas tarkalleen kertynyt!
Ja teretulemas uudestaan Rascal[:)]

Tänään neuvola rv 29+4 ja kokonaissaldo +2kg. Raskausdiabetes ja siihen liittyvä ruokavalio on toki voinut viedä kiloista yhden jos toisenkin.

Minä kävin aamulla omalla puntarilla ja sen lukeman nähtyäni voisin kuvitella, että painoa on tullut lisää n. 8-9kg. Nyt on minulla viikkoja 27+5. Neuvolassa sanottiin ekakerralla, että olisi hyvä jos saisi pidettyä kokonaispainonnousun +7kg kun minulla on tuota massaa ennestään turhan paljon. No en ala ressiä repimään painon nousta, täytyy vain yrittää välttää herkkuja ja rasvaisia ruokia. Ei niitä kyllä kauheasti mieli edes tee kun närästää kaikki rasvainen ja makea, ja moni muukin ruoka. Toivottavasti vain sydän kestää tämän massan jota kannan mukanani. Ei sydämmessäni mitään vikaa ole mutta kovasti on leposyke korkea 80-85. Verenpaineet ovat vaihdelleet ja joka kerta neuvola käynnillä yläpaine on ollut yläkantissa (sydämmen työpaine) 142-150. Alapaine on ollut kohtuullinen 76-86. Kun olen mitannut vanhempieni verenpainemittarilla loma-aikana niin lukemat ovat olleet alhaisemmat 136/72. Ehkä jännitän tuota neuvolan mittausta ja sen vuoksi tuo yläpaine on vähän korkea?

Samovaari; Eiks ookin aika jännä...eiks tuo paino kuitenkin aika tarkkaan siellä Suomessa syynätä? Ja aika helppo keinohan se ois seurailla... mahakin mitättiin ekaa kertaa vasta viime käynnillä. [:)]

Omenainen; täällä ihan sama homma - eli maha suht pieni mutta lantio ja reidet saaneet kyllä osansa! [8D]

Moikka,

munkin oli pakko osallistua tähän keskusteluun, olenko ainoa jolle ei ole tullut tippaakaan painoa vaan nyt -4kg lähtöpainosta, en todellakaan ole mitenkään erityisesti syömisiäni tarkkaillut tm.
Fundus mitattu yhden kerran lääkärineuvolassa ja menee ihan omissa sfääreissään [:)] 25+3 oli 26cm.

Nyt siis tasan rv27 ja to menen sokerirasitukseen.

Tsuba

Hei TuuliEnkeli!
Onnea sinulle kilojen menetyksestä, tämä antaa vähän toivoa itsellekin, että kyllä niistä saavutetuista kiloista ainakin n. 10kg lähtee ensimmäisen 2-3 viikon aikana. Nyt tuntuu vähän masentavalta kun kiloja vain tulee vaikka ei niin herkuttelekaan. Liikkuminen on vain vähentynyt siitä mitä ennen raskautta, en osaa oikein mitottaa syömistä tähän tilanteeseen. No ehkä se paino tippuu tämän raskauden jälkeen vähän helpommin kuin aiemmin. Pitää malttaa vaan olla syömättä suklaata, keksejä, piirakoita, pullaa ja kakkuja joka vieraan kanssa mikä tulee vauvaa katsomaan... Uhkaavasti vain tuo 100kg raja lähenee (olen 170,5 cm pitkä). Kotivaaka näytti eilen aamuna 97,6kg muistaakseni, elikkä saisi olla vaikka 20kg vähemmän tässä tilanteessa ja silti olisin ihan normaalipainossa vielä raskauttakin ajatellen... Mutta mihikäs ne aiemmin kertyneet kilot olisivat hävinneet odottaessa?

Tsuba, mulla on kanssa se 3-4kiloa miinuksella, mutta mulla se on tosiaan tosta tosi tiukasta dietistä johtuvaa. ku ei saa piru vie herkutella, kun sokerit nousee. [:@]

Täällä rv 26+0 ja lähtöpainoon 52-53 kg tullut 6-7 kg lisää. Hyvin ehtii tulla vielä se neuvolatädin suosittelema 5 kg lisää, jotta päästään +12 kiloon. [:D] Tuntuu siltä että siitäkin mennään reilusti ohi. Ruokahalu on tällä hetkellä todella hyvä kuumuudesta huolimatta. Illalla menee ummet ja lammet.

Täällä on nyt viikkoja 28+ ja painoa on tullut about 6 kg.
Olen 176cm ja lähtöpaino oli 71.5kg---eli nyt 77.5kg.

Syön ihan normaalisti, herkkujakin, ja en liiku...pitäis kyl =)

Joo, eikai naista painoasioista nyt kannata niin kamalasti stressata. mua vaan alkas jannittaa toi diabetes, kun taalla ei tehda rasitustesteja kuin jos vaikuttaa silta etta joku mattaa, ja painon kertyminen ei siihen yksin riita. katsoivat pissasta sokeria kylla ja kun viimeksi neuvolassa pissatessa oli sokeria kovasti pissassa katilo pyysi tuomaan uuden pissanaytteen aamupissasta eika siina sitten mitaan ollut. mutta jotenkin jannattaa moiset vaan, makun oon vahan tallanen herkkuperse, makea maistuisi enempikin :) ..mutta olen kylla ihan ahkeraan kaynyt paivittain kavelylla ainaskin, etta se kai nyt on hyvaa vastapainoa suklaalle :)

nautitaan tasta nyt kunnolla! :)

maaru

huutelen minäkin tuolta joulukuisista. :) Rv 20+0 eli eilen painoa oli 50,0 kg, lähtö paino 45-46 kg.. Eli nyt tullut noin 4-5 kiloa. :O tuntuu niin paljolta, eläessäni oo koskaan painanut viittäkymmentä! mutta tosi pieni olen pituutta löytyy 149 cm. :D toivon silti, ettei nuita kiloja kovin enää tulisi, varaa olisi tulla noin 8 kg vielä..tuntuis hurjan paljolta sekin! :O en haluais kyllä yhtään, että jäis sitten raskauden jälkeen kiloja mahaan, kun koskaan  ole semmosia omistanutkaan.. toivon mukaan liikunta ja imetys tekee tehtävänsä. :)

jep,tämän päivän tietoa suoraan neuvolasta eli 27+1 ja kiloja siis tullut koko raskauden ajalta 7,1kg[:)]

Rv tasan 30 ja kiloja +18, syön perusterveellisesti ja herkuttelen ainakin kerran viikkoon, mutta silti hurjalta tuntuu tuo kilomäärä. Liikun viikottain ehkä tavallista enemmän kuin "peruskanslainen", mutta paino ei ainakaan putoa. Sokereista ei ole ollut puhetta, mutta tuskin on niistä vaivaa, kun on pissat kunnossa ja olo on hyvä.
Viimeksi tuli 20 kg, vaikka söin enemmän ja liikuin vähemmän [8|] En tiedä mistä voi johtua moinen? Saa nähdä, nyt varmaan kertyy enemmän, koska on vielä 10 viikkoa jäljellä.

Takaisin