Raskausajan kertyneet kilot

mkk, näillä helteillä varmaan osa kiloista on turvotuksestakin johtuvaa. Ainakin mulla nilkat turpoaa nyt eikä mitkään poppakonstit siihen auta. Viimeksi helteiden loputtua, loppui myös painonnousu. nyt ei kolmeen viikkoon tullut yhtään kiloa lisää... Eli oletan johtuneen turvotuksen helpottamisesta.
Nyt painoa tullut noin 10kg ja viikolla 31.

Taas oli se kamalin homma, eli punnitus neuvolassa.. Ja nyt viimesen 4 viikkoa totisesti olen lisännyt liikuntaa, syönyt terveellisemmin ja vähemmän koko ajan.. ja painoa pukkaa kilo/viikko tahdilla.. Viimeisen 9 viikon aikana tullut siis 9 kiloa painoon. Ei paljoa enää lohduta "kohta se tasaantuu".. En vain käsitä miten tuo on mahdollista..
Sain tänään sen verensokerimittauslaitteen ja ainakin parit ekat mittaukset tänään on näyttänyt tunti-pari ruuan jälkeen 4.3 eli ei niissäkään ole häikkää...Raivostuttavaa!

Kivaa alkanutta elokuuta kaikille!

Eilen neuvolassa eli sillon 31+1 ja n.16kg tullut.. Nyt onneks painoo tullut "enää" +540g/vk kun aikasemmin tuli +990g/vk.
4kk ollut jo liikunta kielto niin se on tuonut kyllä omat kilonsa. Mutta eiköhän ne sitten lähde kun pääsee taas liikkumaan:)

Itsellä tullut kiloja hyvin hyvin vähän, ainakin omasta mielestä -> 3kg. Olen toki huojentunut ettei niitä olekaan tuon enempää kertynyt, mutta ihmettelen minne kaikki tavara mitä suuhuni mätän katoaa. Neuvolasta tosin ei ole tullut mitään negatiivistä painosta niin olen aika rennoin mielin ollut tämän asian kanssa, maha kun vetelee yläkäyrillä.

Tervehdys...viime raskaudessa kiloja tuli 6...nyt tulee huomena 31 vkoa täyteen eikä paino ole noussut ollenkaan lähtöpainosta....olen ollut tosi tarkkana mitä suuhuni laitan ja tässä kuten edellisessäkin raskaudessa ruokamäärät ovat tipahtaneet...ei masuun mahdu enempää,jos syö yhtään liikaa on tosi tukala olo...hyvä ettei paino ole noussut,koska ennestäänkin on ylipainoa[:D]

31 viikon kohdalla painoa olisi tullut noin 9 kiloa.

Kyllä on reisiinkin osa valahtanut ja syyllinen löytyy peilistä. Välillä menee herkuttelu överiksi. Olen "odottanut" että milloin se kohtu alkaa painamaan vatsaa ettei voisi syödä niin paljon [;)]. Ei jaksa kyllä uskoa että synnärille mennessä painoa olisi tullut vain se 10-12 kiloa. Motivaatiota mihinkään herkuttomaan ruokavalioon ei ole ja jos liikunta loppua kohti vähenee niin helpostihan sitä laardia kertyy.

Uinti ja pyörälenkki veti veteläksi, nyt päikkäreille [:)]

Mulla kohtu painaa mahalaukkua - ja kylkiluut kohtua - annokset on muuttuneet tosi pieniksi. Alkuviikolla söin lusikallisen liikaa (tuntui tökkivän), ja oksennus tuli! Tosin tuli takaisin vain se liika. Ja koska on niin ahdasta, ei paino ole kuukauteen juuri noussut, viimeisen parin viikon aikana jopa laskenut hieman. Mun pitäisi opetella syömään tunnin-parin välein varmaan (ja siitähän hammaspeikot riemastuu...) Nyt nousua tullut 5-6 kg. Ehkä tilanne helpottaa kun ipana kiinnittyy alas lantioon, tulee taas ylävatsaan vähän tilaa.

Tiiti72, mulla on samanlaista kokemusta. Toissayönä nukkumaanmennessä join lasillisen vettä ja kun pääsin makuuasentoon, piti nousta äkkiä ylös kun tuntui että vesi työntyy samaa reittiä ylös ja vauva yrittää kiipiä kurkkuun. Vatsa ollut aika ylhäällä nyt ja hengittäminekin tuntuu välillä työläältä että saa kunnolla keuhkot täyteen. Selittää varmaan myös sen, että painoa ei ole tullut kuukauteen lisää. Maha on kyllä kasvanut. [:D]
Yöt joudun nukkumaan jo yläkroppakoholla, että ei painu keuhkot kasaan vatsan painosta. [:D]

Uhhuh.. viime kaynnilla viikko sitten oli tullut 15kg lahtopainosta painoa. ups!
Taallakin on kesan aikana tullut ROIMASTI viikkopainoa.. maanantaina taas neuvola ja sitten katsotaan taas. Mulle sanottiin vaan etta kunhan ei kamalasti menisi 20kg yli niin ovat tyytyvaisia, aika sallivaa menoa ;)

[:)]

Jippii, mun kotivaaka näytti tänä aamuna 59,1 kg... välillä pari viikkoa pyörittiin lukemilla 58,5 tai alle. Taisi puolen kilon leipäjuusto tehdä tehtävänsä, olen sillä saanut yksin herkutella, ja on mukavan energiapitoinen välipala. Kuten aiemminkin kirjoitin, niin aloin jo huolestua tuosta painon kehityksestä: kun yhtään ei ole käytännössä heinäkuun alun jälkeen tullut. Ja kun ei pysty syömään kuin ihan miniannoksia kerrallaan, muuten tulee paha olo ja jopa oksennus. Nyt olen yrittänyt opetella napostelemaan pieniä annoksia tiheään. Onneksi ilmat on viileämmät, niin ei helle vie enää ruokahalua.
On tämäkin hassua, toiset kamppailee liikojen, toiset liian vähien kilojen kanssa. Itse toivoisin vähän enemmän (aiemmissa raskauksissa 6-8 kg) painonnousua siksi, että imetysaika ei olisi niin rankkaa. Muistissa on hyvin se tunne että imetysaikana on välillä tuntunut, että muuta ei päivään mahdu kun vauvan syöttämistä tai omaa syömistä. Ja heti jos jostain syystä söi vähemmän, niin tuntui maitomäärässä. Eli ajattelen, että jos vähän saa ylimääräistä painoa raskausaikana, niin siitä olisi imetysaikana hyötyä... mitä muut mieltä?

Tiiti72: toi ylimääräisen painon kerääminen taitaa olla kanssa niitä mielenkiintoisia keskustelun aiheita aasinsiltana imetykseen. Oma kohtainen kokemukseni 3 lapsen jälkeen on hieman ongelmallinen sen suhteen, että olen ainoastaan imettänyt vasta kolmatta kunnolla(esikoista 7vkoa ja kakkosta 3vkoa). Paino itselläni on ollu korkea....88kg->92kg:een raskaaksi tuloa. Kolmannen kohdalla paino oli 92kg tullessani raskaaksi, jälkitarkastuksessa painoin 95kg. Siitä alkoi painonlasku joka imetyksen loputtua(kuin seinään stressistä pojan sairastuttua ja joutuessa sairaalahoitoon)silloin 10kk synnytyksestä ja painoin 79kg...söin kuitenkin ihan normaalisti, oli myöskin aikamoisia herkutteluhetkiäkin toisinaan [:D][:D][:D][:D]

Jaahas, 31 vko neuvolassa oli sitten paino tippunut kilolla eli +14kg raskauden alusta. ei sanonut neuvolan tati tuohon mitaan, niinku ei mihinkaan muuhunkaan. joops.

en imetyksen ja keraantyneen painon valisesta suhteesta tieda mitaan, mutta saataisihan noin ollakin, etta muutama ekstra kilo helpottaa imetyksen aikana vararavintona.

Maaru

Huhhuh.... Lähtöpaino 53kg, tämän hetkinen paino 73kg, eli 20 kiloa tullut tähän mennessä [&:] Itseäni kauhistuttaa ja masentaa tuo painon nousu, vaikka neuvolassa ollaan vaan kehuttu että on hyvä kun ruoka maistuu ym.

Vaikuttaisi siltä, että painoa tulee enempi jos lähtöpaino on alhaisempi.
Mun lähtöpaino oli 91,8 ja nyt keikutaan nippanappa satasen alla eli n.8kg tullut. Lääkärin makaan enempää ei tarvitsisi tullakkaan. Oon 172cm. Koitan lisätä liikuntaa (uimista, vesijuoksua, joogaa) nyt kun pahimmat helteet on kestetty. Syömisiäkin ajattelin taas tarkkailla enemmän syyskuussa, kun olen kotona ja ehdin kokkaamaan. Töissä on menty eineksillä <- suolaa <-turvotusta!

9 kg tullut lähtöpainoon 53 kg rv 29+1. Neuvolassa on koko ajan muistuteltu ettei imetys tule onnistumaan ellen saa vähintään +12 kg painoa. Ja kyllähän sitä on tullut ihan kiitettävästi. Vielä ehtii vaikka millaisiin mittoihin [;)] Veikkaisin yltäväni ainakin 15 kiloon näillä näkymin. Täytyy vain olla ajattelematta joka kilon kohdalla etten ole ikinä ollut näissä mitoissa. Harmi vaan kun etuvarustus ei tunnu kasvavan, reidet sitäkin enemmän. Pientä iloa toi kuitenkin kesän aikana tapahtunut nousu A-sarjasta B-kokoon. Jee!

Täällä ollaan rv 30 ja lisää on tullut n. 7 kg kotipuntarin mukaan. Ihan hyvä mieli tästä, karppauksella on iso vaikutus tähän, sillä mitään erityiseiä mielitekoja makeaan tms ei ole ollut nyt raskauden aikanakaan. Jiihaa. 

Raskausviikot 28+5 nyt on tullut 9 kg lisää painoa.[:)] Mun painoa kytätään neuvolassa ja sairaalassa, mutta se johtuu diabeteksesta. Mut mä olen ite tyytyväinen tohon näillä sokeri arvoillani.

Täällä on viikkoihin 30+6 mennessä tullut 10 kiloa, ja vielähän noita kerkeää keräillä. Mulla on niin karmeat irtokarkkihimot että alta pois. Oon onneksi sentään annosmääriä pienentänyt aika rankasti siitä, mitä ne joskus on olleet.

Neuvolassa eivät ole painoa muuten kommentoineet, paitsi alussa kun paino nousi rv 22 mennessäkin yli 6 kiloa. Alussa oli semmonen etova olo että oli pakko syödä koko ajan jotain.

Edit. Eikä mun ruokahalu ole kyllä hävinnyt mihinkään missään vaiheessa, kasvaa vaan [:D]

Ennen raskautta mun paino oli 42.5kg ja nyt rv 29+3 painoa on sellaset 51.6kg. Että onhan noita kiloja hiukkasen kertyny joo. ^^ Olin lihotuskuurilla alkuraskaudesta, kun ei paino millään alkanu nousta. Nyt tosin tasaantunu ja kasvaa hyvää vauhtia.. :)

Takaisin