Jippii, mun kotivaaka näytti tänä aamuna 59,1 kg... välillä pari viikkoa pyörittiin lukemilla 58,5 tai alle. Taisi puolen kilon leipäjuusto tehdä tehtävänsä, olen sillä saanut yksin herkutella, ja on mukavan energiapitoinen välipala. Kuten aiemminkin kirjoitin, niin aloin jo huolestua tuosta painon kehityksestä: kun yhtään ei ole käytännössä heinäkuun alun jälkeen tullut. Ja kun ei pysty syömään kuin ihan miniannoksia kerrallaan, muuten tulee paha olo ja jopa oksennus. Nyt olen yrittänyt opetella napostelemaan pieniä annoksia tiheään. Onneksi ilmat on viileämmät, niin ei helle vie enää ruokahalua.
On tämäkin hassua, toiset kamppailee liikojen, toiset liian vähien kilojen kanssa. Itse toivoisin vähän enemmän (aiemmissa raskauksissa 6-8 kg) painonnousua siksi, että imetysaika ei olisi niin rankkaa. Muistissa on hyvin se tunne että imetysaikana on välillä tuntunut, että muuta ei päivään mahdu kun vauvan syöttämistä tai omaa syömistä. Ja heti jos jostain syystä söi vähemmän, niin tuntui maitomäärässä. Eli ajattelen, että jos vähän saa ylimääräistä painoa raskausaikana, niin siitä olisi imetysaikana hyötyä... mitä muut mieltä?