Raskausajan kertyneet kilot

Tämän hetkinen tilanne

rv: 31+1 ja painoa tullu + 13kg (auts)

eli painan nyt yli 70kg mut onnex turvotusta ei ole pahemmin ollu.

^Täällä sama, joka päivä pitää herkutella.. [:@] kiloja tullu n.9, 31+6
mutta eipä oo haitannu ykskää kilo mikä on tullu, ennen raskautta 52kg.
Viimeks jäi 7kg sairaalaan ja loput 7kg katos alle kuukaudessa. Toki jäi se kiva vattanahka mutta senki sai pois urheilemalla. :)

zin
Mä olen kans saanu kiloni pois mut sitä vatta nahkaa en. Vaikka olen urheillutkin. Mitä olet urheillu zin että olet saanut vatta nahan pois?

luukas; hommasin salikortin kun poika oli 4kk ikäinen, ja rupesin käymään spinningissä ja bodypumpissa pari krt/viikko ja bodystepissä 2-4krt viikko(tosi tehoskasta ja hauskaa, koukuttaa! otti tosi koville ku jouduin stepin nyt jättämään tauolle sykkeiden nousun takia/kaatumisvaara) sitten salilla ja juoksemassa. vaunulenkit monta kertaa päivässä(poika ei nukahtanut kuin vaunuihin) zumba, vibratrim+core, rpv, ja lesmillssin muitakin jumppia tulee harrastettua säännöllisen epäsäännöllisesti :)
Tällähetkellä yritän pitää kuntoa yllä rpv:llä, lenkillä, pyöräilyllä, pumpilla.. bodybalance auttaa kun selkä jumittaa. Spinning menis muuten muttaku vatta on jo tiellä(hakkaa reisiä) [8|] [:D]

Huh huh, kuulostaa aika rankalta toi sun ohjelma, zin. Hienoa, että jaksat! Itse olen yleisurheillut nuorena ja sen jälkeen liikunta on jäänyt aika satunnaiseen innostumiseen... (ei vain pysy motivaatio yllä kun ei ole kisoja, tai jotain...)

Mun kilot ovat lähteneet imettämällä. Lisäksi olen jotain kotijumppaa vatsalihaksille tehnyt. Ei se venynyt iho nyt ihan kokonaan kai katoa mutta olen minä kolmen lapsenkin jälkeen voinut nolostumatta bikinit päällä kulkea. Tärkeää kai on, että saa vatsalihakset, myös ne syvät, palautumaan timmiin kuntoon. Nyt ajattelin synnytyksen jälkeen jatkaa joogaa (aloitin sen viime syksynä), nyt juuri en urheile (edes kävelylenkkejä) mitään, kun kaikki supistaa. Kunto on varmasti sen mukainen.

Itelle liikunnan harrastaminen ei oo mitään pakkopullaa enkä koe sitä mitenkään rankkana vaikka paljo tulee harrastettuaki. Saan siitä niin hyvän mielen henkisesti kuin fyysisestikin. [8|] 

Mulle kaikki jaksaa puhua sen zumban hyödyistä raskauden jälkeen.. En tiiä onko se sitte niin tehoava, kun väitetään, mutta oishan tota hauska kokeilla sitte joskus.. :)

Mä en kyllä saa zumbasta niin minkäänlaisia kiksejä, mutta kaverin joukkoon silti lähden.. En henk.koht. oikee innostu niistä biiseistä[:D]

Just neuvolan puntarista tulleena...32+2...painoa tullut eka merkinnästä( jolloin vkot 10+1 ) 5.8kg.

Oon 176cm ja oon painanu joskus vuoden alussa 71.5kg...nyt 77.6 kg...eli ton mukaan about 6kg.

Kysyin äsken, et kait tää ihan normaalia on, ku oon nyt kuudetta vkoa painanu saman 800g välillä. On kuulema...ku sf ja ympärys on kuiteski kasvanu. Okkei...huoh [:)]

En liiku, syön normaaliruokaa...ja herkkuja. No, onnellinen pitää olla, vaik kaivertaakin, että kasvathan hyvin pieni siellä... [;)]

Puoltoista viikkoa sitten, maantaina kun kävin neuvolassa, painoa oli tullut jo yli 14kg ja th sano ettei enemppiä tarttis hirveesti tulla.. [&:]

Kattoo paljo tullu ens maanantaihi mennessä.. [8|]

kun viimeksi kävin neuvolassa niin oli n.9 kg tullut viikot 34+4
ahdistus..kun en koskaan ole ollut yhtään liikunnallinen ihminen niin
saa nähdä miten "pääsen kiloista"

Piiuska

ei sul ole mitää hätää muhu verrattuna.. en ole edes nii pitkäl viel kuin sinä ja kiloja on tullut jo aika reilusti enemmä.. :(

En ole viitsinyt nähdä vaivaa vaivatakseni päätä, millä pääsen eroon noist kiloist..

en mä mitenkään ressannu asiaa ole, mutta hiukan tossa mietiskelin...
varsinkin kun olen alle 160cm pitkä [:D]

kai sitä on vaan tultavasitten toimeen "itsensä kanssa" heh

35+2 ja kiloja tullut 12,5 lisää...
Eiköhän niitä se ainakin 15 siis tule. Kattelin just tänään, että mulle on tullut kaksoisleuka. Eihän sen vauvan sinne pitäisi vaikuttaa [:D]
Muutenkin tunnen itseni täysin valaaksi, mutta eipä tässä tilassa laihduttumaan ruveta. Onneksi ei enää montaa viikkoa. Luotan, että imetys + normaaliin liikuntakykyyn palaaminen palauttaa vanhaan ja vaikka alle. Nyt ei lenkit enää onnistu, joten voi että kaipaan reippaita lenkkejä ja liikuntaa.

Viikkoja 34+5 ja painon nousu n. 14kg. Kauhulla odotan mitä nämä viimeiset viikot tuo tullessaan. Mulla vähän sama ongelma kuin piiuskalla, eli en ole ikinä ollut mitenkään liikunnallinen ihminen ja siksi mietinkin miten pääsen raskauskiloista eroon. Täytyy toivoa, että imetys vie ainakin osan ja loppujen kanssa on vaan "pärjättävä" ja tietysti onhan vauvan kanssa ulkoiltava. Pakostihan siinä osa kiloista karisee, jos ei ole ennen tehnyt mitään (toiveajattelua).

Hmm alkuviikosta oli neuvola, painoa tullut nyt +20kg (rv 31 + risat).. Tosin vihdoin alkoi tasoittua ("vain" 450g/viikko)
Ei mitään syytä painonnousuun (en syö roskaruokaa/namia, liikun ym ym) ja silti se lääkäri 2 viikkoa sitten haukkui pystyyn! Hermostuin siihen niin paljon (lääkäriin) et lakkasin miettimästä koko painoasiaa. Sen verran joudun tekemään, että joka viikko yhtenä päivänä mittaamaan verensokerit paasto ja ruokienjälkeiset koko loppuraskauden ajan ja sit heti ottamaan yhteyttä jos joku arvo vähänkin ylittää sallitut. Tähän mennessä ne on kyllä ollut liiankin hyvät koko ajan (lähinnä 4 ja 5 välillä kaikki arvot).
Niin ja vauva on ihan normaalikokoinen, sf-käyrällä mennään reilusti alapuolella (tällä viikolla sf 24cm)

Luulen kovasti että kerkeää kertyä tuota painoa semmoiset 25-30kg tällä tahdilla ennen kuin syntyy [:D] So what!

Mun paino putos just 1,5kg. Jouduin palaamaan jo aiemmin noudattamaani GI-ruokavalioon, koska oli niin pahat närästykset. Nyt olo on parempi. Liikkunut en ole enempää kuin aiemminkaan (hyötyliikuntaa pyöräilyn muodossa ja uimahallilla käyn.)
Painoa on aika paljon, mutta raskauden alusta vain 7,5kg.

Takaisin