Raskausajan kertyneet kilot

samovaari

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kävin tänä aamuna puntarilla..mulla on paino noussut 7kg ja olen 26+3rv..kiinnostaisi kovasti millaista painon nousua muilla on tapahtunut..itsellä paino ei oo juuri lisääntynyt muualle kuin tuohon kummun kohdalle..sormukset on jopa käyneet niin isoiksi etten voi käyttää vihkisormustakaan oikeassa sormessa..ehkäpä ainainen vessassa käynti on syy tuohon[;)]
 
Mulla on nyt 28+5 ja painoa tullut noin 9 kg.
En mielestäni ole kans muuten kamalasti lihonut muuta kuin tuo vatsa kasvanut ihan valtavasti. Reisistä löytyy kyllä enemmän sellulliittiä kuin aikaisemmin.[:'(] Mutta siitä hankkiudutaan eroon sitten syksyn tullen, joten no worries. :)

Ja sitten näihin kiloihin vaikuttaa tuo nesteen kertyminen. Mun jalat oli noilla kuumilla helteillä todella turvoksissa, ihoa oikein kiristi. Nyt turvotus alkoi laskemaan ja samantien lähti puoli kiloa. Että kyllähän tässä monesta muustakin seikasta se painonnousu riippuu kuin vain siitä vauvelista.

Yhdelle kaverille tuli koko raskauden aikana 5 kiloa. Toiselle kaverilleni tuli 30 kiloa. Molemmat normaalikokoisia ja ovat palanneet normaaliin kokoonsa. Tuosta 30 kilosta lähes 20 oli tippunut, kun oli sairaalasta kotiinlähdön aika. Että on se vaan yksilöllistä. Itse oletan, että lihon jotain 15-20 kg kokonaisuudessaan, kun miettii tätä vauhtia millä kiloja on tähän asti tullut.
 
Minulla tippui alussa paino kuusi kiloa ja viime neuvola käynnillä kun punnittiin niin paino oli noussut lähtölukemiin + 8 grammaa yli. Uskon että paino tippui alussa koska olen muutenkin ylipainoinen (hylje). Katsotaan paljonko on muutaman viikon päästä uudestaan kun viikkoja tulee lisää..:)
 
Aika jännä tuo sinun painonpudotuksesi,noh sehän on vain positiivista kait,ainakin alkuvaiheessa..en mäkään mikään pieni oo lievä ylipaino oli ennen tätä raskautta(tai siis olin pudottanut painoa reilut 20kg ennen kuin tulin raskaaksi ja viä oli 5ylimäärästä jäljellä)mä yritän kyllä pitää tän painon nousun hallinnassa syömällä terveellisesti ja liikkumalla..mutta kyllä herkutkin maistuu..silloin tällöin!mulla ei oo ollut minkäänlaisia raskausvaivoja pahoinvointia/närästystä joten ruokailussani ei oo tapahtunu mitään muutoksia.. Odottaja oot muuten mun kaa ihan samoilla viikoilla ja päivillä[:)]
 
Itsellä menossa viikko 26+3 ja painonnousua on tullut raskauden alusta 1,9kg. Ei ole paljon ei, mutta mulla on lähtöpaino sen verran korkea ettei tuo kovin kummoisesti saisi noustakaan..[&:]
 
Nyt viikkoja 25+1 täynnä ja painoa tullut.. kröhöm.. melkein 15 kg [:@] Ai että on arka paikka tuo paino. Ei auta ei mitään väliä vaikka kuinka söisi hyvin, liikkuisi jne se vain NOUSEE! En kyllä ymmärrä kun peilistä katson että mihin se on tullut! Tietysti rinnat ja masu on pyöristyneet hurjasti mutta sitten muuten.. Tosin liikkeelle lähin normaalipainon alarajalta ja neuvolantäti koitti lohduttaa että ehkä minä olen niitä joilla paino nousee enempi alkupuolella ja laantuu sitten.. Sitä odotellessa! Mutta kyllä ärsyttää! [&:]

Pyysin joululahjaksi jo sitä zumba-juttua [:D]
 
Airam tuo painonnousu on niin yksilöllistä..joillekkin sitä vaan tulee enenmän ja vähemmän..pääset varmasti kiloista eroon niinkuin me jokainen ..alotetaan yhdessä kaikki zumbaamaan[:)] ja vauvat mukaan kans!
Scale säkin oot mun kaa samoil raskausvk ja päivillä,kivaa!
 
Mulla on nyt menossa rv 27 ja painoa on tähän mennessä tullut vaivaiset 2 kg. Itseäkin ihmetyttää, että miten on päässyt näin vähällä kun ennen raskautta olin kuitenkin ihan normaalipainoinen eikä voi ees ylipainon piikkiin laittaa tuota vähäistä painonnousua. Mietityttää, että kasvaako se pikkuinen kunnolla mutta kai nuo neuvolassa jotain sanoisivat jos painoa olisi tullut liian vähän. 
 
Mäkin painoin ekassa neuvolassa 60,5 ja nyt viimeisimmässä 67,8. Neuvolassa sanottiin, että nyt oli tullut liikaa painoa kilo/vko. Kyllä nuo kilot varmaan karisee synnytyksen jälkeen, kun pääsee imettämään ja ratsastamaan taas omalla hepalla :)
 
Tänään on viikkoja kasassa 29+0 ja massaa on jo kertynyt n. 13kg [8|]... Kun tulin raskaaksi, painoindeksi huiteli lievän ylipainon puolella, että vähempikin painonnousu riittäisi muttamutta... Täytyy vaan luottaa siihen, että kilot saa karistettua sitten joskus raskauden jälkeen. Kun kerran neuvolassakaan eivät ole vielä narisseet painosta, niin kai tämä on ihan ok. 
 
Täällä mennään viikoilla 27 + 5 ja painoo + 7-8kg

Neuvolassa ei olla itättu kertaakaan, mutta itse parisen kertaa viikossa seurailen. Eli täällä ne ei sitä todellakaan kyttäile. [:D] Mutta kun kyselin niin sanoivat että helposti sais mulle tulla 12-15kg. Kun suht pieni olen alkujaan.

Mutta en ole siiitä niin stressaillut. Lähtee kait se sitten pois aikanaan. [8D]
 
mulla nyt viikkoja 26+6, ja painoa tippunut n. 3-4kg.eli ennen raskautta oli 83,5kg, ja nyt vaihtelevasti 79,5-80,5kg. tiputus on kyllä ihan ton raskausdiabeteksen/ruokavalion ansiota, kun ei oikein mitään voi syödä ilman että sokerit nousee liikaa. nyt kun syö "oikein", painoa on sit päässyt putoomaan...mutta on sitä ollut esikoisen jälkeen n. 10 kiloa ylimääräistä, jota en saanut kuopuksen(kaan) syntymän jälkeen tiputettua. [8|]
kai se paino siitä pian alkaa nousemaan, kun vauva alkaa kasvamaan oikein urakalla. [:D]
 
Moikka kaikki,

painoasioita :)piti heti tulla katsomaan etta mites muilla :) en ole kamalasti painosta stressannut ja tuli sita tuossa suomen reissun aikana aika mukavasti lisaakin sitten (mulla aina tulee suomessa kylaillessa hyva 5kg painoa mukaan herkutellessa ;), nyt on viikkoja siis 28 + 1 ja painoa oli viikko sitten tullut sellanen 12kg lahtopainosta joka oli 67kg. Espanjalainen kalyni (eiku mika se on, miehen veljen vaimo?) joka on viikkoa meita edella oli kerannyt 8kg painoa ja sille oli laakarit espanjassa olleet moisesta vihoissaan. ei mulle taalla ole sanottu etta olisi liikaa, vaikka kyllahan tuo aika paljolta tuntuu. no, NO STRESS :) maha on iso pallo ja reisissa ja pyllyssa on lisaa pehmustetta, tissit tietty kasvaneet, mutta en ma nyt mielestani kamalan pullealta nayta :) hyva mieli siis ja naisellinen kaunis olo :)

mustikkapiirakkaterveisin [;)]

maaru
 
rv 28 ja tähän mennessä 5,5kg[8|]. Toivottavasti painonnousu pysyy rajoissa. Edellisissä raskauksissa tullut sellaset 16-17kg. Syömisiä en ole kummemmin katsonut.  Laihdutellaan sitten loput, kun sen aika on [:D]
 
Aika jännä Krista87 ettei sulla oo neuvolassa mitattu,täällä ainakin marssitetaan heti vaakaan ensimmäiseksi!
Mä vetelin just jäätelökahvit nimppareiden kunniaks[8D]joten noup tressii!
 
Itselläni lähtöpaino oli kaameat 97kg. Mulla putos paino muutaman kilon alussa ja viime viikolla lääkärineuvolassa rv 26+0 paino oli 99,5kg. Eli toisaalta ei painoa olekaan tullu pahasti. =)

Hyvä esimerkki painon lähtemisestä synnytyksen jälkeen on siskoni. Perjantaina synnyttäneellä siskollani oli paino 89kg synnytykseen mennessä, tänään 3 päivää synnytyksestä 10kg kadonnut ja 5kg ylimääräistä lähtöpainoon...[:D]
 
Täällä mennään rv 26+4, lähtöpaino huiteli siellä 53kg tienoilla ja nyt mennään 58kg eli noin viitisen kiloa tullut tähän mennessä. Syömisiä ei ole tullut paljon vahdittua, mutta eipä tuo paino onneksi ole kovasti vielä noussut. Saapa sitten nähdä kuinka loppua kohti mentäessä käy :) Eipä niistä kannata nyt kuitenkaan murehtia, pääasia että pikkuisella kaikki hyvin!
 
Jep jep pikkuinen on pääasia![:)]päivä päivältä eteenpäin mennään,kohti ihanaa päämäärää[:)]
 
Takaisin
Top