Mikähän siinä on, kun tuntuu monesti, että jaksan töissä olla paremmin kuin kotona siis tän raskauden kannalta. Siellä on tietty semmonen draivi koko ajan päällä, ettei ehdi huomata kaikkia kolotuksia. Toisaalta siellä työ ei ole fyysisesti kovin raskasta vaan lähinnä ergonomisesti ja välillä henkisesti. Kotona tietysti fyysisemmin sitten puuhaan kaikkea, kun pitää siivoilla, kokkailla, takkaa lämmittää, miestä auttaa jne..
Mulla ei oo muuten hajuakaan vielä, että onko ne mun kela-asiat menneet eteenpäin. En oo hetkeen kattonu kelan sivuilta, että onko työnantaja vieläkään lähettänyt sinne tietojaan. En tiiä mokasinko siinä, kun laitoin siihen äitiyspäivärahahakemukseen mun työpaikan (kaupunki) yleisen osoitteen. Yritin pomolta ensin kysyä, että minkäslaiset yhteystiedot siihen kannattais laittaa, niin se vaan vastas, että laita siihen työnantajaksi XXX kaupunki. Eli ei kauheen selkeetä vastausta tullut ja sit poimin vaan jonkun yleisen kaupungin osoitteen netistä siihen. Olis ehkä pitänyt laittaa siihen joku henkilöstöhallinnon tai palkanlaskijan osoite suoraan. No mut menee ne kelan kyselyt varmaan sillä yleisellä osoitteellakin perille, mutta saattaa viestit ensin vaan kiertää jossain ennen kuin pääsee oikeaan osoitteeseen.
Ootteko muuten jo sopineet työnantajan kanssa jotain tulevien lomien pitämisestä? Pidättekö heti mammaloman jälkeen vai minkälaisia sääntöjä teillä on?
Ite en oo vieläkään kauhean perille miten noita lomia pystyy siirtelemään, mutta nythän siis pidän tän vuoden talvilomat pois ennen äitiyslomaa ja todennäköisesti joudun sitten äitiysloman jälkeen pitämään seuraavat lomat pois, jos aion jäädä hoitovapaalle esim. vuodeksi, niin kuin olen alunperin haaveillut. Välillä vaan mietin, että mitenköhän noi nyt menee, kun toisaalta on ankeeta, jos lomaa ei voi yhtään jättää säästöön ja kun palaa töihin, joutuu olemaan vuoden tai yli vuoden ilman lomia.