Raskaus ja työt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jele
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille kanssa tulossa alkuvuodesta isoja muutoksia työpaikalle ja oon kyl ihan ilonen, ettei tartte ainakaan siihen suurimpaan muutosrumbaan olla osallisena!:) työpäiviä olis vielä 9 jäljellä. Tänää oli jo vähän haikee fiilis, kun oli kiva päivä töissä ja tajus että kohta se on oikeesti pitkäks aikaa ohi. Jotenki on kyl vaikee uskoo, et kohta ei tartte hötkyillä töihin lähtöjä ja sit on aikaaa!! :)

Just lääkärissä hakemassa viimiset päivät ennen äitiyslomaa saikkua! Sitten olis aika hengähtää joulun viettoon :)

Jippijaijee.. eikun joulustressi lisääntyy vaan.. kelalta tuli viestiä että sairaspäivärahaa ei voida maksaa kun on vaan A-lausuntoja.. että pitää olla B-lausunto tai sit pitää kaikki sairaskertomukset lähettää työterveydestä sekä neuvolasta.. aaargh!!! Palaa käpy jusstiin taas.. soittele sitten aaton aattona työterveyteen!! Pimahdan justiinsa..

Nooh.. kopsailin sit kanta.fi:stä sairaskertomuksen kelallee.. ja soittelin työterveyteen ! Onneksi kerkesin!! Huoh.. siellä olikin ihana sijainen joka sanoi laittavansa suoraan lääkärin työlistalle B-lausunnon kirjaamisen.. joten saan ens viikolla senkin toimitettua.. että jospa sitä ehkä ehtisivät päättää tuon asian ennen vuoden vaihdetta.

Mikähän siinä on, kun tuntuu monesti, että jaksan töissä olla paremmin kuin kotona siis tän raskauden kannalta. Siellä on tietty semmonen draivi koko ajan päällä, ettei ehdi huomata kaikkia kolotuksia. Toisaalta siellä työ ei ole fyysisesti kovin raskasta vaan lähinnä ergonomisesti ja välillä henkisesti. Kotona tietysti fyysisemmin sitten puuhaan kaikkea, kun pitää siivoilla, kokkailla, takkaa lämmittää, miestä auttaa jne..

Mulla ei oo muuten hajuakaan vielä, että onko ne mun kela-asiat menneet eteenpäin. En oo hetkeen kattonu kelan sivuilta, että onko työnantaja vieläkään lähettänyt sinne tietojaan. En tiiä mokasinko siinä, kun laitoin siihen äitiyspäivärahahakemukseen mun työpaikan (kaupunki) yleisen osoitteen. Yritin pomolta ensin kysyä, että minkäslaiset yhteystiedot siihen kannattais laittaa, niin se vaan vastas, että laita siihen työnantajaksi XXX kaupunki. Eli ei kauheen selkeetä vastausta tullut ja sit poimin vaan jonkun yleisen kaupungin osoitteen netistä siihen. Olis ehkä pitänyt laittaa siihen joku henkilöstöhallinnon tai palkanlaskijan osoite suoraan. No mut menee ne kelan kyselyt varmaan sillä yleisellä osoitteellakin perille, mutta saattaa viestit ensin vaan kiertää jossain ennen kuin pääsee oikeaan osoitteeseen.

Ootteko muuten jo sopineet työnantajan kanssa jotain tulevien lomien pitämisestä? Pidättekö heti mammaloman jälkeen vai minkälaisia sääntöjä teillä on?

Ite en oo vieläkään kauhean perille miten noita lomia pystyy siirtelemään, mutta nythän siis pidän tän vuoden talvilomat pois ennen äitiyslomaa ja todennäköisesti joudun sitten äitiysloman jälkeen pitämään seuraavat lomat pois, jos aion jäädä hoitovapaalle esim. vuodeksi, niin kuin olen alunperin haaveillut. Välillä vaan mietin, että mitenköhän noi nyt menee, kun toisaalta on ankeeta, jos lomaa ei voi yhtään jättää säästöön ja kun palaa töihin, joutuu olemaan vuoden tai yli vuoden ilman lomia.

No nyt on viimeinen työpäivä pulkassa. Ihan kamala päivä oli. Stressiä ihan liikaa. Nyt on ihana rauhoittua joulun viettoon ja odottamaan milloin pikkuinen päättää tulla piristämään meidän elämää. Tänään 32+4

Maiku, mäkin laitoin ihan vaan kaupungin työnantajaks. Ja vissiin jonkun yleisen numeron siihen.
Mulle tuli viime viikolla päätös Kelasta niistä rahoista, mutta työnantaja ei oo vielä ilmoittanut mun ensi vuoden tuloja Kelaan. Ei ois kauheen vaikeeta kun mulla on kiinteä kk-palkka...
Toivottavasti nyt palkka tulee normaalisti, ei se vissiin muuten vaikuta, kun et mitä kaupunki saa Kelalta siltä ajalta kun vielä saan palkkaa.

Ja nyt jäljellä olevat tän vuoden lomat (5 päivää) laitettiin säästöön, muistaakseni marraskuuhun 16 asti. Oon sit yhteydessä työpaikkaan kun tiedän tarkemmin mitä teen vanhempainvapaan jälkeen ja sit sovitaan myös lopuista lomista.

Työnteko on yhtä tuskaa nyt :( muutenki järkky väsymys koko aika, siihen viel päälle muutokset töis, työstressi ja kiireet ni ei huvita yhtään mikään. Ei olis enää ku 9 työvuoroa, ja pitäs mun sijainenki perehyttää josain vaiheesa..

Mä aloitin just eilen uuden työn. Ehdin peräti kuukauden olemaan, jollei poika päätä tulla etuajassa pihalle. Keikkatyötä tämä, mutta parempi kuin ei mitään. Liitto tappelee edelleen edellisen työnantajan kanssa.

Huomenna vika työpäivä!!! Pitäskö sanoo "jee", vai "voi harmi"? Pää ei pysy mukana muutoksessa :D nimittäin nyt tuntuu ettei keho jaksaiskaan yhtään pidempään, mutta pään sisällä olis kiva mennä takas vielä maanantainaikin. Noh.. ehtiihän niitä töitä myöhemminkin. -mamma-

Vielä 7 työvuoroa.. onneks teen vaan arkisin töitä ni uusvuosi, loppiainen ja viikonloppu katkoo työputket :)

Musta ärsyttävintä oli tuoda kaikki kamppeet kotiin! Kaikki rumat päiväkotikengät ja vaatteet. Raahasin varmaan 6 kassillista vaatteita ja kenkiä kotiin. :D

Vielä pitäis 10 työpäivää jaksaa. Jotenkin nyt loman jälkeen sellanen olo, että voisin jo jäädä tästä suoraan kotiin.

Mä oon kans miettiny koska oikeen kerkeen kaikki rojuni siivota, ku mul on pari kaappia (pientä) täynnä kaikkia kurssiprujuja ja lehtiartikkeleita yms mistä voi tarvittaessa etsiä tietoa työasioihin. En haluais tuoda niitä kotiin, kun ei ne oikein mahdu mihinkään, paisi vintille hiirien syötäväksi. Vaatekaappikin pitäis tyhjentää ja siivota.

Jos oon pois parikin vuotta niin saattaa olla etten edes palaa tuohon samaan taloon töihin, kun sitä koko ajan uhataan sulkea ja siirtää toiminnot muualle, mutta saapi nähdä sitten.

Jännittää myös vähän mahtuuko työtakki päälle enää tän parin viikon loman jälkeen. Meillä ei oo varsinaisia äitiystakkeja niin piti vaan tilata vähän isompaa kokoa oleva työtakki.

6 vuoroo viel.. oon jo lähes kaikki tavarat tuonu kaapista pois, jälellä vaan työkengät ja käytössä olevat vaatteet. Varsinaisia työvaatteita en oo muutamaan kk käyttäny ku ei mahu päälle (hoitsun vaatteet ei hirveesti veny..) vaan oon käyttäny omia vaatteita.
Nää viimoset päivät on varmasti raskaita, alkaa muutenki ny oleen vähä tukalaa ku tuo käveleminen on niin hidasta ja herkästi alkaa supisteleen. Onneks suurin osa työkavereista ymmärtää etten iha kaikkeen enää kykene (osa taas ihmettelee et kumna ku ei mukamas tuota voi/pysty tehä)..

Takaisin