Tuntuu hurjalta kun töissä päiväkirja rupeaa olemaan aika tapissaan tässä lähiviikkoina. Päiväkirjalla on vapaata vielä jonkin verran joulukuulla ja sitten olis ne tammikuun ekat 10 arkipäivää vielä työpäiviä. Joulukuulla oon 2 viikkoa lomallakin. Jotenkin ei uskalla mitään isoja projekteja sinne kirjalle enää varailla, mitkä vie monta käyntikertaa, kun on kuitenkin niin epävarmaa, että pystyykö olemaan ihan loppuun saakka töissäkään.
Kyselin pomolta, että mihis ne asiakkaat sitten laitetaan, kun mun päiväkirja loppuu. Ei se osannut sanoa... Lähimmät työkaverit ilmeisesti ottaa hoitaakseen mun lapsiasiakkaat, mutta aikuisista ei tiiä vielä mitään. Meidän alalla on vaikea saada sijaisia. Pomo kyllä sanoi, että yrittää saada mulle sijaisen, mutta sitä tuskin saa heti samaan syssyyn, kun mulla loppuu työt, kun pitäis sitä ennen saada täyttölupa mun paikalle jne.. näitä kunnan kankeuksia.
Vaikka eihän se minun murheeni pidä olla miten mun asiakkaiden jatkot hoidetaan, niin kyllä se pikkusen kuitenkin mietityttää ja harmittaakin, kun ei ite pysty tekemään töitään ns. loppuun. Se on vaan niin, kun koko ajan pukkaa uutta asiakasta esim. päivystyksen kautta, ettei niitä kaikkia hoitoja saa mitenkään valmiiksi kummiskaan. Se oliskin kiva, jos vois nyt vähän aikaa keskittyä vaan omien vanhojen asiakkaiden hoitamiseen loppuun, mutta kun pakko on kuitenkin koko ajan päivystääkin ja ajanvaraus työntää uusia myös jatkuvasti peruustusajoille jne. Loputon suo...