Raskaus ja työ

Ovatko kaikki jaksaneet/pystyneet olemaan töissä? Itse olen päiväkodissa töissä ja kyykkiminen alkaa olla jo melko tuskaista...:arghh:Vielä olen pystynyt olemaan, mutta aika paljon joutuu rajoittamaan tekemisiään!

Itellä viimeset 3 viikkoo menny ihan jeesbox töissä, enää alle 2 kuukautta jäljellä töitä!! 2 sitä edellistä viikkoo viime kuun vaihteessa olinpaikka kivuliaita. Kumartelu ja kyykkiminen on joo jo hankalaa ja oon pyytäny et seisontatyötä ois vähemmän kun pari kertaa meinasin pyörtyä. Mut päivä kerrallaan mennään!

Mä oon ihmeen hyvin jaksanu töissä. Selkä vaan välillä vähän vihottelee. 24.4. alkaa äippäloma, vajaa 2 kuukautta siis jäljellä :joyful: Siitäkin viikko vielä talvilomaa!

Niin voikin, hyvä sissi kun mainitsit, ei oo tullu mieleenkään!!

Minulla äippäloma alkaa vasta 5.5., mutta varmaan viikon kaksi jaksan olla enää töissä. Harmittaa vain, jos kirjoittavat aina viikon kerrallaan saikkua ja sitten käyn taas kokeilemassa töissä oloa. Kai ne kohta jättävät jo kokonaan pois töistä, kun alkaa olo olla sen verran tukala ja kipeitä supistuksia alkanut olla nyt myös..

Mulla ollu nyt pari päivää kipua oikeassa kyljessä ja sit oikealla rinnan alueella. Ikäänkuin lihakset olis jumissa. Kipua on yöllä ja sit ku oikeaa kättä käytän hieman enempi, vaik laitan lasten hiukset. Mikähän olis avuksi, Osaisiko kukaan kertoa..

Lihaskipu tai mikälie paheni eilen töissä niin että itku melkein tuli. Särkylääke auttoi tunnin...
Noh, tänään lääkäriin taas. En tykkää yhtään.

kipa85: Kuulostaa ihan karmealta, miten tuollasta toimintaa edes voi olla :mad: Täytyy kyllä olla iloinen, että on ymmärtäväinen esimies, ei näköjään ole mikään itsestäänselvyys. Muutenkin kaikenlaisia vaivoja maan ja taivaan väliltä, välillä ihan naatti eikä energiatasot todellakaan ole töissä samat kuin ennen. Muutenkin harmittaa tämä "vaivaisuus" niin siihen päälle jos pitäisi vielä kestää esimiehen/työyhteistön ***tuilua, niin olisin kyllä varmasti aivan masentunut. Kyllähän tuollainen sorsiminen jo varmasti varjostaa sitä odotuksen onnea ja iloakin, kun pitää koko ajan stressata seuraavaa työpäivää. Toivottavasti saat nuo asiat välillä mielestäsi pois ja ehdit nauttia raskaudestasi, tekisi mieli sanoa että painele sairaslomalle saman tien, supistelujen sekä henkisen jaksamisen vuoksi. Ymmärrän toki, ettei se aina ole niin yksinkertaista. Suututtaa!

Kipa on siellä kyllä aivan uskomaton työympäristö. Miten toi on ees mahollista? Eikö jo supistelut oo syy saikulle? Kun lastakin pitäis aatella!! Eikä vaan et töissä ollaan se 11 tuntia päivässä huh huh!! Ja vielä ilman taukoja!!

Ei tollanen voi olla laillista ettei sairaslomaa hyväksytä, jos on sille tarve, lakikin on jo sun puolella, ja sille ei sun esimies voi mitään.

Kipa: hirveen pitkiä työpäiviä!!! :/ jaiks, itellä tuntuu paikoissa ja vireydessä jo 7h pahalta :/ missä oot töissä??? Aika laittoman kuulosta touhua jos ei ylitöistä palkkaa saa?

Mitä helvettiä, tuo kuulostaa jo täysin laittomalta. Kaikenlaista paskaa sitä on ite kerinny töissä kokemaan mutta tuo on jo uskomatonta.

Ehdottomasti saikulle jos siltä tuntuu!
Kokemusta on ensimmäisestä raskaudesta sen aikaisesta stressistä. Miehen ex aiheutti pään vaivaa... Lopputulos että en muista raskaus ajasta ja ensimmäisistä päivistä vauvan kans kotona mitään!
Ehdottomasti jos pukkuisenkin tuntuu niin sairaslomalle.

Huhhh huhh sanon minä! Nyt oot tosi epäitsekäs=ajattelet lastasi. Saikulle vaan. Lupaan ettet tuu katumaan.

Nyt on onneksi viikon loma ja sen jälkeen 4 työpäivää seuraavaa neuvolaa. Siellä täytyy avautua kyllä kunnolla, koska ei tää muuksi tule muuttumaan. Tänä aamuna ajattelin, että en mee enää koko paskalaitokseen, itkulle kun ei enää tule loppua, mut kävin laittamassa kesäsijaisasiat kuntoon, niin tuli parempi fiilis. Teen siis tosiaan ite esimiestyötä ja yritän olla tän paskan puskurina ennen kuin se kaikki valuu työntekijöille - tosin se valuu,kun omat voimavarat ei riitä enää väliin ja sen lisäks pelon ilmapiiriä on kyllä nyt luotu useampi kuukausi johdon toimesta suoraan työntekijöille. Tätä oon sietänyt, tosin ei oo koskaan mennyt näin överiks, yli 6v. Äitiysloman jälkeen yritän kyllä päästä muualle töihin.

Tästä toipuminen tulee oleen pitkä prosessi ja varmaan menee jopa sohvan pohjalla useampi viikko,kun työuupumus on niin syvä - edellinen saikku, supistusten ja korkean verenpaineen takia, todisti sen, kun esim.ajatus lukemisesta oli jo tuskaa, saati asioilla käyminen. Itsetunnon palasten kokoamiseen vielä pidempi aika. Tässä menee todella raskausaika ja siitä nauttiminen ohi,kun ei jaksa tehdä kotona mitään eikä edes miettiä mitä kaikkea pitäisi hankkia ja tehdä. Onneks on tää foorumi, joka toimii nyt voimauttajana ja raskauden ajan tukena :Heartred

Voi Kipa, kuullostaapa todella kurjalta tuo sun työpaikkasi! Uskon kyllä,että tulet varmasti nauttimaan tosi paljon elämästä kun äitiysloma alkaa ja tuollainen taakka tippuu harteilta pois :)

Takaisin