Raskaus ja työ

Tosiaan lääkärissä kävin tänään. Kävely aiheuttaa kipeitä viiltelyjä ala vatsalla ja nivuset tosi kipeät. Lisäksi kävely tosi tönkköä. No lääkäri totesi että raskaushan ei ole sairaus että töihin kokeilemaan. Tän viikon sain vielä saikkua ja ens viikolla on mentävä sit töihin.
Juu eihän raskaus ole sairaus, mutta entä ne kivut? Eihän poikki oleva jalkakaan ole sairaus, mutta eipä sellaisella töihin kykene. ...sori hiukka ärsyttää..
Tänään pitkästä aikaa kävelin 3 kertaa kisan matkan ja tulos on että kipuja kyljellä, viilto alavatsalla ja asennon vaihdot tekee sängyssään kipeää.

Mä tykkään niin paljon mun työstä että ei oo tullut laskettua monta työpäivää vielä :) on siis vaan 3-4 kertaa viikossa niin ajattelin pysytellä töissä kesäkuulle asti.

Enää 6vkoa äippälomaan :eek:
Kyllä tulee tarpeeseen hetken vapaalla oleilu ennen vauvan tuloa.
Eikö äitiysvapaata olekaan "pakko" aloittaa vähintään 30 arkipvää ennen laskettua? Olin siinä luulossa... ai niin :cool:
Unohdin että senkin aikana voi työskennellä

Muokattu viimeksi:
Kyllä mäkin työstäni tykkään ja kaipaan kyllä sitä sosiaalista elämää mut ei tällä selällä ja unilla töitä pysty tekeen. Oon enempikin siellä riesana :) kyllä tähän kotona oloonkin tottuu.

Hippoliina, kuulostaa tosi ankealta. :( tuo viikko kerrallaan on niin raastavaa odottajalle sekä työnantajalle mahdollisten sijaisjärjestelyiden vuoksi.

mulle lääkäri monta kertaa sanonut että raskaushan ei ole sairaus, mutta ne oireet voi tehdä työkyvyttömäksi.

Työnantajan luvalla saa ymmärtääkseni tehä vielä kaks viikkoa pidempään eli niin että on se suunnilleen kaks viikkoa laskettuun aikaan. Harmi teitä, joilla on kipuja ja supistuksia ja joutuu vain lepäillä :(

Kaksi viikkoa ennen laskettua ja kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen ei saa tehdä töitä. Muuten voi työskennellä, mutta vaikuttaa tietysti kelan tukiin. :) Jotain omia sääntöjä tuossa ennen synnytystä tapahtuvassa työnteossa oli vielä erikseen.

Mimitsu, hyvää lomaa jos en oo vielä missään muussa ketjussa sitä toivottanut :)

Mulla olis ollut vielä viikko töitä jäljellä ennen äitiyslomaa,mutta tässä on sairaslomalla oltu jo useampi viikko.Vasta kun oikea mammaloma alkaa niin luulen,että tuntuu sille,että on oikeasti valmistautumassa vauvan syntymään.Nyt on ollut vaan sellainen fiilis,että tämän olon kanssa on pärjättävä ja syyllisyys siitä kun ei ole pystynyt töihin...

Mä olin pari päivää töissä ja hankalaa oli. No toisen päivän jälkeen kotona tuli yhtäkkiä kauhea kipu selkään ja sit alkoi tekeen kipeää jo alavatsalla. Itkin kivusta. Polille soitin ja sinne mentiin. Matkalla vielä oksensinkin kivusta. Pissanäyte näytti puhdasta paitsi erot oli yli 500. Virtsakiviä epäilivät. Helpotti kipu polilla ollessa ja sit olikin täysin voimaton olo.
No samalla sain ylimääräisen ultran, kiva oli nähdä ja saada vielä kerran varmuus pojasta. Itelle kun se on ollu niin uskomaton asia että poika olis tulossa, aivan mahtavaa.
Tosin nyt tuli pelko siitä kivusta, pelkään olla yksin kotona jos kipu uusii. Oli siis pahempaa kuin synnytys. Ikinä en oo kokenu niin kauheaa kipua!

Niin ja olin vielä yhden päivän töissä ja sit hain saikkua. 2vk olis ollu töitä, mut saikkua tuli loppu aika. Lääkäri tosin alkoi papattaan että painoa ei saisi tulla enää yhtään. Eikä edes tiedä mun painoa, 10kg tullu tässä raskaudessa..

Hui Hippoliina! Toivottavasti ei uusiudu nuo kivut. Ja erikoista käytöstä lääkäriltä..

Itse kauhulla odotan huomista työpäivää. Loppu viikon olin saikulla ja nyt pitäis palata töihin. Maanantait on muutenkin olleet rankkoja, mutta huomenna on vielä iso tapahtuma.. :/

viikko sitten oli viimeinen työpäivä.muutamaks päiväks oli pakko hakea saikkua ja tämä viikko on onneks muutenkin talvilomaa.ens viikolla alkaa virallisesti mammaloma :headphone: jee!

Niin tosiaan ens viikolla alkaa virallinen äippäloma. Outoa kun tuntu vielä hetki sitten et siihen on tosi pitkä aika :)

Takaisin