Raskaus ja työ

Kohta menee kyl hermo tähän työterveydessä ramppaamiseen... Edestakainen yli 120 kilsan matka kipeellä selällä on yhtä helv***ä ja sit käyn taas hakee sieltä sen 6 pvän saikkulapun. Näin olen siis tehnyt jo kolme kertaa, aina kerran viikossa. Mitään ne ei pysty tekemään tälle eli ajan sinne sen hiton saikkulapun takia. Tänään soitin jo neuvolaankin ja kerroin tästä tilanteesta niin hän vain sanoi että kyllä se pitää vaan siellä käydä, että näissä pitkittyneissä jutuissa jossain vaiheessa kuitenkin siirretään työterveyshuoltoon! Jaaha.. Kai mä sitte alan kohta valehtelemaan että supistelee jos vaikka pääsis oman kylän lääkäriin. Ihan naurettavaa touhua. Ja pomo huokailee joka viikko kun sille soittelen että laittais nyt pitkän sairasloman kun ei sijaista saada edes palkattua. Mä en nyt jaksais tätäkin stressiä tähän päälle vielä muiden asioiden lisäks. Elän toivossa että huominen lääkäri olisi vähän fiksumpi. Ugh, olen avautunut ja kyllä helpotti.

Sanna, mulla on sama ongelma.. neuvolantäti ja fysioterapeutit on koko ajan ollu sitä mieltä että pysyt nyt vaan kotona loppuraskauen, kun en töissä pysty tekemään puoliakaan, mutta jokainen päivystyslääkäri sanoo että mennään viikko kerrallaan, se voi muuttua kun kohdunasento muuttuu, kun taas ihan kaikki muut on sanonu et varmaan pahenee kun paino edessä lisääntyy -.- noh, nyt on menty viikkoja tälleen, huomenna pitää taas käyä uus viikko hakemassa ja nyt kyllä ärähän että ois tällä hetkellä parempaa rahankäyttöäki ku ravata siellä joka viikko, kun kuukausittain menee yli 70 e pelkkiin lääkärimaksuihin.. aattelin kans että pitääkö liiotella vähäsiä supisteluita että saa pitemmän saikun?! Pomokin jo tänään huokaili että käske soittaa hänelle, kun eivät vissiin ymmärrä yhtään minkälainen työnkuva mulla olisi...

Joo se on kyllä kumma. Ihan ku tää välilevytyrä mitä ne nyt mulla epäilee paranisi tässä ihmeellisesti viikossa! Ja mullakin sellainen työ että jaloilla ollaan koko päivä, nostelua, kumartelua, ihan kaikkea mahdollista ja jos mä en kykene edes kotiani imuroimaan tai käymään koirien kanssa kun 10 minuutin kävelyitä ni tuskin selviän 8,5 tunnin työpäivästäkään. ARGH! Toki ymmärrän että joillakin ne kivut hellittää jossain vaiheessa, mutta mulla on ollut iskiaskipuja jo ennen raskautta jotka ovat nyt vaan pahentuneet raskauden edetessä.
Noh, ehkä ne jossain vaiheessa tajuaa niin kai se on vaan rampattava siihen asti :) vaikka hermot meneekin.... Tsemppiä sinne!:)

Samoin, oon vielä sen 8 tuntia vastuussa kahesta ihmisestä, joista toinen ei pysty ilman avustusta liikkumaan ja toinen on 6-vuotias lapsi, siihen kissat ja koirat ja talouvenhoijot päälle, ni alkaa kans oleen aika äärirajoilla :D ja samaa oon sanonu lääkärissä, että kun en pysty samoihin asioihin kotonakaan, niin miten sitten töissä, kun ei oikeen työnantaja mielellään kato sitäkään että teen vajaa puolipäivää hommia ja puolet sitten lepäilen, vaatien täyttä palkkaa :D
mutta toiveena meille molemmklle; toivottavasti ens kerralla olis fiksumpi ja paremmin kuunteleva lääkäri!
Ja kiitos, samoin kans tsemppejä sinne!

Mulla huimaa kun joutuu oleen paljon jalkojen päällä ja eilen alko vihkoon lantiossa en tiiä johtuuko sekin jaloillaan olosta vai muuten vaan vihloo. Saa nähä miten pitkään töissä pystyy oleen, toivon et huhtikuun puolelle nää ei vielä hirmu pahoja vaivoja oo kun istun pääsee kun tarvis tulee...

Mulla oli tänään eka työpäivä 8 viikon tauon jälkeen.Olin nilkan murtuman takia sairaslomalla ja saanut samalla lepäillä alhaisen hb:n ja verenpaineen takia.Aamupäivä meni ihan hyvin,mutta iltapäivällä oli kyllä selässä sellainen paineen tunne,että ei olisi jaksanut enää kauaa pystyssä olla.Olen päiväkodissa töissä ja siellä ei paljoa lepäillä...Mutta toivon,että pystyn olemaan mahdollisimman kauan töissä sillä henkisesti virkeämpi olo kun pääsi ihmisten ilmoille...

Oi mäkin haluisin takas lasten pariin työskentelemään.. Ollut nyt 5 v keittiöhommissa, sitä ennen päiväkodissa muutaman.
Ens viikolla mahdollisesti pitäs pitää joku työkykypalaveri pomojen ja lekurin kanssa.. Stressaa ihan hitosti kun toi mun "isopomo" on ihan kamala. Pitäs kuulemma miettiä olisko siellä jotain kevennettyä työtä sitten kun tää selkä on siinä kunnossa että pystyy jotain tekemään. Lääkäri siis kovasti luottavainen että tää tästä paremmaksi vielä tulee.. Ja että mun on tehtävä nyt paljon töitä tän selän eteen että pääsen töihin. Ei siinä paljon mun jumppailut auta jos nekin vaan kipeyttää pahemmin. Toki toivon että tää paranee että olisi kivempi olla itselläkin ja voisi nauttia paremmin tästä raskaudesta. En vaan enää jaksa uskoa että pääsen takaisin töihin ennen äippälomaa. Toki ihmeitä voi tapahtua :)

Onko teillä lonkkakipua ? Mulla on ja pahenee vaan. Vasen lonkka niin helkutin kipee. Täytyy tiistaina neuvolassa puhua, ei tän kans paljoa vanhuksia hoidella. .

Tsemppiä kaikille eri vaivoista kärsiville...toivotaan että helpottais jossakin vaiheessa

Mulla nää vaivat vaan pahenee. Tää maha kasvaa niin kaiheeta vauhtia että ei voi pysyä enää perässä. Lonkat mulla kans työpäivien jälkeen hellänä mutta onneksi sit levolla helpottuu. :)

Hippoliina: Täällä tullut myös lonkkakipua. Iskiaskipua ollut jo marraskuusta asti. Välillä pahempana ja välillä se helpottaa. Nyt kun mulla alkoi harjoittelu ja paljon oon jalkojen päällä plus liikun paljon niin pahenee vaan. Sanoin neuvolassa tuosta niin antoivat mulle ohjeeksi SI-tukivyön hankkimisen apuvälinelainaamosta. Keskiviikkona pitäis hakea se, pääsee testaamaan auttaako :)

Mulla vaivaa oikean puolen lonkka ja issias. Ihan jo oikeella kyljellä nukkuminen on välillä hankalaa ja liikkuessa vaan lisääntyy noi vaivat, etenkin kaikki kumartelu on vaikeaa.

Miä kävin tällä viikolla myös fysioterapiassa iskias vaivojen takia. Kokeiltiin myös tota Si-tukivyötä. Seisaallaan pystyis käyttämään ja vois helpottaakkin, mutta istuminen sen kanssa ei onnistu kun painaa mahaa :/ Jumppa ja venytys ohjeita sain ja ens viikolla seuraava aika. Sillon kokeillaan kinesioteippausta.

Se mun vyö on kans sellanen että istuminen sen kans alkaa kyllä ahdistaa :S tuntuu ettei happi kulje. En muista oliko se nyt semmoinen si vai joku muu. Tosi leveä ja näyttää vähän korsetilta :P Olisi kuulemma mahdollisuus saada synnärin kautta akupunktioon lähete.. Kai sitäkin pitää käydä kokeilemassa. :)

Perkeleen iskias! Alkaa vähän jo häiritä kun kivun iskiessä vaan makaaminen on hyvä. Ei vaan aina taho onnistua. Toukokuussa alkava äl alkaa tuntua vähän turhan kaukaiselta kun nyt jo vaivana supistukset ja nyt sit iskias...

Tiitiäinen, olen samoista syistä nyt kaksi viikkoa saikulla ja jatko katsotaan sitten tilanteen mukaan. Supistelu on helpottanut todella paljon levossa!

Iskias myös täällä vaivana :depressed: ei nyt ihan päivittäin vaivaa,mut heti kyllä huomaa jos on töissä ollut vähän vauhdikkaampi päivä.kait siitä vois mainita ke neuvolassa.. :dontknow

Mulla on huomenna neuvola, tarvii varmaan kans kertoa näistä vaivoista. Enhän mä ees tienny mikä on iskias ennenku ääneen töissä ähisin ja työkaverit valisti. Ite oon aatellu et josko vaavin asennolla on merkitystä?

Mullakin varmaan marraskuulla alko iskiaskipu. Lonkat on lähinnä yöllä ja aamulla kipeät. Päivisin ja liikkeellä ei niinkään. Viime yönä tuli taas kukuttua mut onneks vasta huomenna töihin. Kyl mäkin ihan mielelläni töissä vielä käyn vaikka välillä oikeen hävettää miten paljon on ollu saikulla millon mistäkin syystä. Nyt olo taas hyvä ja suuntaan huomenna kohti töitä.

Muoks. Liitoskipuja on välillä kun lonkka on kipee millon mistäkin suunnalta.

Mullakin supisteli yks yö tällä viikolla kun olin muutenkin tosi kipee.

AI tukivyö ei sovi istumatyöhön? En käy sit ees kattomassa :sad001

Takaisin